שתף קטע נבחר

מכונית, או מטוס קרב?

מכונית על חדשה מגיחה לאוויר העולם, הישר מקוסטה בראבה שבספרד. רק 12 מאושרים יזכו לנהוג בה מדי שנה, ולהאיץ ל-100 קמ"ש בארבע שניות

כל שנה מוצגת לפחות מכונית על אחת חדשה, מיצרן שמעולם לא שמענו עליו. ולמרות שרוב המקרים נגרמים במכונית תצוגה מרהיבה שלא מגיעה לייצור, בטראמונטנה (Tramontana) הספרדית המצב הולך להיות ככל הנראה שונה. בתערוכת ז'נבה הקרובה, שנה בדיוק לאחר שהוצגה כרעיון מבטיח, תצא לדרך מכונית העל הספרדית יוצאת הדופן.


טראמונטנה. 500 כ"ס, 950 ק"ג, 300 קמ"ש 

 

בטראמונטנה, שהוא גם שמה של המכונית, מספרים שהמכונית החדשה תוכננה בהשראת מכוניות מירוץ ישנות, ומטוסי קרב. לכן היא מציעה שני מקומות ישיבה בטור, כשהנוסע יושב מאחורי הנהג למען חלוקת משקל טובה. לאיזון מסייע גם מיקום מנוע ה-V12, במרכז השלדה, וזה מספק לא פחות מ-500 כ"ס ו-84 קג"מ. עם משקל עצמי של 950 ק"ג בלבד (300-200 ק"ג פחות ממשפחתית ממוצעת, לה 110 כ"ס), אין פלא שהביצועים בהחלט מחדירים רוח קרב: ארבע שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית בסביבות 300 קמ"ש. במכונית שבקושי יש לה שמשה קדמית...

 

את המשקל העצמי הנמוך השיגו מתכנני המכונית באמצעות שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחם, מה שיבטיח התנהגות כביש טובה, אומרים הספרדים. באופן מפתיע, צידי המרכב מצופים דווקא בעץ אמיתי, לטובת מראה יוקרתי יותר (עליו מעידים גם מושבי העור). עוד נמסר שהטראמונטנה מצוידת בתיבת שישה הילוכים, אורכה 490 ס"מ ורוחבה 207 ס"מ.


שלדת האלומיניום בתהליך הייצור

 

למי שמעוניין לראות את המכונית, נמליץ למהר ולרכוש כרטיסים לתערוכת ז'נבה, שתערך בראשית חודש מרץ. לאחר מכן, יתחיל הייצור בקצב איטי במיוחד של 12 יחידות לשנה והטראמונטנה תהפוך למחזה נדיר במיוחד.

 

וחוץ מזה כל מכונית, מסבירים הספרדים, תהיה מעט שונה מקודמתה, שכן אפשרויות ההתאמה ללקוח כמעט בלתי מוגבלות. וכן, זה אומר שכשתזמינו אחת, היא תותאם במדויק לממדי הגוף שלכם. עכשיו רק צריך לשכנע את משרד התחבורה לאפשר לכלי רכב מסוג זה להיכנס לישראל, ולהקים מסלול מירוצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טראמונטנה. מכונית העל הספרדית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים