שתף קטע נבחר

אפיקה חדשה לשברולט

שברולט-אירופה הציגה את האפיקה החדשה, עם מנועי שישה צילינדרים ועיצוב שונה ונאה יותר. אלינו היא צפויה להגיע בחודשי הקיץ הקרוב

שברולט-אירופה, חטיבת הרכב של ג'נרל מוטורס ליבשת הקלאסית, הציגה דור חדש לאפיקה. מכונית הסדאן הגדולה נהנית מעתה מעיצוב חדש לחלוטין, שלפחות בתמונות נראה טוב משמעותית מזה שהוצע באפיקה הישנה. תחילת שיווק האפיקה החדשה בישראל מתוכננת לחודשי הקיץ הקרוב, אם כי מ-UMI נמסר ל-ynet כי תאריך סופי עדיין לא נקבע.


שברולט אפיקה החדשה. קצת יותר גדולה

 

האפיקה מבוססת על פיתוח של חטיבת הרכב הקוריאנית, הזכורה כדייהו לשעבר. זו תשווק את המכונית - בשינויים מזעריים - תחת השם דייהו טוסה. אלינו היא תגיע כשברולט אפיקה ותתברג בצמרת המבחר של שברולט-אירופה, הכולל את האביאו הקטנה, האופטרה המשפחתית ומיניוואן הוויואנט, כולם דגמים שפותחו במקור בקוריאה ועברו מאז שיפורים על-ידי GM.

 

שלא כמו הדור היוצא, לאפיקה החדשה יהיו צמד מנועי שישה צילינדרים בטור (רוחביים), בנפח 2.0 או 2.5 ליטר. בחירה ביחידות שישה צילינדרים התקבלה, כך שברולט, במטרה להעניק רמות עידון גבוהות מהמוכר. המנועים החדשים יציעו 142 כ"ס בגרסת ה-2.0 ליטר או 155 ב-2.5 ליטר, נתונים שלא יציבו אותם בצמרת הקבוצה. בנוסף צפויה גרסת דיזל (ארבעה צילינדרים) בנפח 2.0 ליטר ו-150 כ"ס, שפותחה בסיוע VM מוטורי. גרסה זו תצטרף להיצע בעתיד.


עיצוב נאה יותר ומנועי שישה צילינדרים

 

האפיקה החדשה לא גדולה משמעותית מהמכונית אותה היא מחליפה. כך למשל אורכה עומד על 480.5 ס"מ נדיבים (477 בעבר), רוחבה 181 ס"מ (ללא שינוי) וגובהה 145 ס"מ (1+). בסיס הגלגלים נותר זהה (270 ס"מ), מה שמסגיר כי היא מבוססת על פלטפורמת קודמתה. 

 

וכמו קודמתה, האפיקה החדשה תהנה מהנעה קדמית. אלא שהפעם הגלגלים יקבלו את הכוח בסיוע תיבת חמישה הילוכים אוטומטית (תוצע גם ידנית עם חמישה), לעומת תיבת ארבעה הילוכים בעבר. האפיקה תצויד באופן תקני ב-ABS וארבע כריות אוויר, לפחות באירופה.

 

בהכנת הכתבה סייע אלי שאולי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט אפיקה החדשה
שברולט אפיקה היוצאת
לא מלכת יופי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים