שתף קטע נבחר

נעים להכיר: פרארי 599GTB פיוראנו

לפני כחודשיים פרארי הפתיעה וחשפה את ה-599GTB, ולא זכתה לביקורות נלהבות. אבל אחרי מפגש פנים אל מול פנים, רועי צוקרמן שמח לדווח: אפשר לחזור ולחלום, היא יפהפייה

לא בכל יום מוצגת פרארי חדשה, וכשזה כבר קורה - מדובר בחגיגה של ממש לחובבי הסוס הצוהל באשר הם. לכן לא ממש ידענו איך לאכול את ה-599GTB החדשה, שהוצגה בתמונות מקדימות במהלך תערוכת דטרויט.


פרארי 599GTB פיוראנו. וואוו. צילומים: רועי צוקרמן

 

במהלך יוצא דופן, שחררו האיטלקים תמונות סטודיו לא מאד מחמיאות של המכונית, חודשיים לפני ההשקה הרשמית שמתבצעת בימים אלה בז'נבה. אז נראתה לנו המכונית החדשה, איך לומר זאת בעדינות, מוזרה למדי, עם יותר מדי קווים מנוגדים ועיצוב עמוס. ובכן, אני שמח לבשר שבמציאות העניינים נראים אחרת לחלוטין.

 

"וואוו"

 

זו פחות או יותר התגובה שהתקבלה מכל מי שעבר בסביבת ה-599GTB, במהלך ימי העיתונות של תערוכת ז'נבה. עכשיו היא מכונה לא רק 599GTB אלא גם פיוראנו (Fiorano), על שם לא אחר ממסלול הניסוי של פרארי, שם מתוכננות מכוניות המירוץ והכביש החדשות. את שאר השם היא קיבלה מסיבות מסורתיות לא פחות: 599 הוא נפח המנוע לחלק ל-10, ואילו GTB היה שמן של מכוניות דומות בעבר, והוא ר"ת של Gran Turismo Berlinetta.

 

במבט פנים אל פנים, אין מנוס מהמשפט המתבקש: "פינינפארינה עשתה זאת שוב". סדנת העיצוב הוותיקה, שותפה ארוכת שנים של פרארי, הצליחה ליצור מכונית מושכת במיוחד מכל זווית, מקורית אך מזוהה מיד כפרארי. לא זכורה לי מכונית שנראתה כל כך רע (יחסית) בתמונות, וכל כך טוב במציאות.

 

יופי זה לא הכל

 

למרות שיש לו חשיבות עליונה בכל פרארי חדשה, היופי הוא לא המרכיב היחיד בפיוראנו המרשימה. נהפוך הוא. בחלקה הקדמי מותקן מנוע V12 שמקורו באנזו האקזוטית, שמייצר 620 כ"ס ב-7,600 סל"ד וישמח לטפס עד ל-8,400 סל"ד אסטרונומיים. לכך מסייע נתון מומנט של 61.95 קג"מ ב-5,600 סל"ד, והתוצאה היא יחס משקל - הספק של 2.6 ק"ג לכ"ס. ליחס הזה תורם כמובן גם השימוש במרכב העשוי מאלומיניום.


התמונות לא מצליחות להעביר עד כמה היא יפה

 

והביצועים? בפרארי מבטיחים 3.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית גבוהה מ-330 קמ"ש, כל זאת עם תצרוכת דלק זהה ל-575 מראנלו אותה היא מחליפה. לא שמישהו באמת מתעניין בתצרוכת דלק או זיהום אוויר כשהוא קונה יצירת מופת שכזו (ואם הוא מתעניין, שידע שפרארי מצהירה על 4.7 ק"מ לליטר. לא ממש תחרות לטויוטה פריוס).

 

טכנולוגיה בשפע

 

כיאה למכונית לבית פרארי, הפיוראנו מצוידת בשלל טכנולוגיות מתקדמות. קחו למשל את תיבת ההילוכים הידנית ללא המצמד, שמעבירה הילוכים בתוך 100 מילישניות (ניתן לבחור גם תיבה ידנית רגילה, בשני המקרים עם שישה הילוכים). או את ה-"F1-TRAC" שעורכת כאן הופעת בכורה. זוהי מערכת בקרת יציבות סופר-מתקדמת, שלא רק מזהה מצבי החלקה אלא אפילו חוזה אותם ופועלת מראש למנוע אותם, על-ידי מערכת חיזוי שמחשבת בזמן אמת כמה אחיזה נותרה לכל גלגל.

 

יש גם מתלים אקטיביים מתקדמים שמשנים את אופי המכונית בהתאם לבחירת הנהג ותנאי הדרך והנהיגה, מד דיגיטלי להצגת זמן הקפה וטמפרטורת צמיגים וכמובן - Manettino, גלגל ההגה שהגיע ממכונית הפורמולה 1 של פרארי ושולט על כל הפעולות החשובות.

 

עוד? בבקשה. בפרארי יציעו את הפיוראנו עם שלל פרטי אבזור, בהם גם כאלה שיהפכו אותה כמעט למכונית מירוץ. אלה כוללים בלמים קרמיים וחישוקי "20 קלים, צמיגי אל-תקא וכלוב התהפכות. בין אביזרי המותרות ביניהם יש להתלבט, נכללים חיישני גשם, בקרת אקלים והגה מתכוונן חשמלית. תאורת קסנון קדמית ו-LED אחורית כבר נכללות בתשלום, ואם אתם תוהים באמת כמה היא תעלה אז אין בשורה בפינו - המחיר עדיין לא פורסם. מצד שני, אל תצפו לעודף ממחיר קודמתה, ה-575, שעלתה 222 אלף דולר לפני מיסים.
פרארי 599GTB פיוראנו

פרארי 599GTB פיוראנו
שם יצרן ודגם פרארי 599GTB פיוראנו
מנוע קדמי, 12 צילינדרים ב-V
נפח 5,999 סמ"ק
הספק מרבי 620 כ"ס ב-7,600 סל"ד
מומנט מרבי 61.95 קג"מ ב-5,600 סל"ד
תיבת הילוכים/הנעה F1, שישה הילוכים/אחורית
אורך 467 ס"מ
רוחב 196 ס"מ
גובה 134 ס"מ
בסיס גלגלים 275 ס"מ
משקל 1,690 ק"ג
100-0 קמ"ש 3.7 שניות
200-0 קמ"ש 11 שניות
מהירות מרבית יותר מ-330 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 4.7 ק"מ לליטר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כאן אנחנו חולמים להיות
וזה מה שאנחנו רוצים לשמוע
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים