שתף קטע נבחר

האם "הקיפוד" יביא לארץ את בשורת הפודקאסטים?

אתר חדש ישמש להפצת תוכניות רדיו מוקלטות בעברית עם תכנים מקוריים. אם היוזמה של חברת "הקיפוד" תעלה יפה, בקרוב נראה גם כאן מיני סלבס מקומיים מדברים על הפודקאסט שלהם

הפודקאסטים, אותן תוכניות רדיו מוקלטות המופצות אוטומטית באמצעות עדכוני RSS, אנונימיים היום בישראל כפי שהיו הבלוגים לפני שנתיים-שלוש. בארצות הברית חצתה התופעה זה מכבר את מגזר הגיקים וגם אתרי תוכן גדולים, כמו גם אמנים בתחילת דרכם, משתמשים בערוץ ההפצה הזה כדי לפרסם תוכניות אודיו עם שירים, חדשות, שיחות עם מומחים ועוד. גולשים מורידים פודקאסטים לנגנים ניידים כמו iPod ומאזינים לתוכניות מכל מקום. למרות זאת, על פי הערכות שיעור הנחשפים לתוכניות אלה נשאר נמוך יחסית.

 

כיום פועלים רק שני פודקאסטים עבריים למהדרין: רדיו ברכה של עדי עליה, מפעילת אתר ברכה גולשת והפודקאסטית העברית הראשונה, שמציעה מגוון תוכניות מוקלטות ושידורים חיים בעברית בנושאים כמו מוזיקה,

מחשבים, כתיבה, סמים ועוד; ו-tcast, הפודקאסט הטכנולוגי של בעז ארדן, שעוסק בעיקר בענייני מקינטוש ומעלה לבלוג שלו תוכנית חדשה בכל שבוע.

 

אך אם היוזמה של חברת "הקיפוד" תעלה יפה, בקרוב נראה גם כאן מיני סלבס מקומיים מדברים על הפודקאסט שלהם. החברה מתעתדת להפוך לפלטפורמה העברית הראשונה לפודקאסטים. אתר החברה, שיושק רשמית בתחילת השבוע הבא, יציע מגוון תכני וידאו ואודיו מקוריים בנושאים כגון תרבות, מוזיקה, חינוך, סגנון חיים והומור.

 

הגולשים יוכלו לצפות ולהאזין לקטעים באתר במחשבם האישי כמו בכל אתר תוכן רגיל, אך יוכלו גם להוריד את התכנים לנגני וידאו ואודיו ניידים באופן אוטומטי ולהאזין להן בכל מקום בעזרת תוכנות יעודיות ל-RSS.

 

מוזיקה וסאטירה

 

את התכנים המקוריים יפיק צוות הקיפוד בעצמו או בעזרת שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים.

 

אחד משיתופי הפעולה האלה, עליו דיווחנו לפני כחודש, הוא "אולפן פתוח", תוכנית הרדיו המוזיקלית הדו-שבועית שהפיקה ה"קיפוד" בשיתוף עם חברת NMC.

 

התוכנית ניתנת להורדה חינם מאתר songs.co.il, אך שם לא ניתן להירשם ל-RSS, וצריך להיכנס לבד לאתר

 ולבדוק אם הועלתה תוכנית חדשה (ולכן לא מדובר בפודקאסט אמיתי, בניגוד להכרזת החברה).

 

במסגרת אותו שיתוף פעולה, ישודרו באתר "הקיפוד" פודאסטים חד פעמיים ותוכניות קבועות בהשתתפות אמנים החתומים ב-NMC.

 

"הקיפוד" זכתה לחשיפה תקשורתית ראשונה אתמול, בעקבות פירסום סאטירה אינטראקטיבית בהפקת החברה, בה מופיעים דמויות תלת ממדיות (בעזרת טכנולוגיה של חברת Gizmoz) של עמיר פרץ וביבי נתניהו ועונים לשאלות הגולשים.

 

אולמרט לא נוכח שם, ולא בכדי - ל-ynet נודע כי הגורם שעומד מאחורי הסרטון היא תנועת "קדימה", על אף הכחשות אנשי "הקיפוד". צוות החברה רומז כי בהמשך יופצו סאטירות אינטראקטיביות נוספות בהשתתפות דמויות אחרות.

 

פודקאסט חינם לכל גולש

 

עם השקת אתר "הקיפוד", יוכלו משתמשים להעלות לרשת קטעים משלהם ולשדר אותם כפודקאסטים. בהקשר זה האתר מיועד לענות על שני צרכים של השדרנים המתחילים – אחסון קבצי הקול על השרת, ויצירה אוטומטית של קובץ RSS, כדי שהמאזינים יוכלו להתעדכן בקלות.  

 

למרות שטחי האחסון הגדולים והתעבורה הגבוהה הדרושים לאתר בסדר גודל כזה, בחברה מצהירים כי השירות יסופק תמיד חינם. המודל העסקי יתבסס על פרסום ממוקד באתר לפי נושאי הפודקאסטינג, וכן על סינדיקציה של התכנים בפלטפורמות מחוץ לרשת.

 

מאמינים שמדובר בדבר הבא

 

מאחורי הצד טכני והתוכני של האתר עומדים שני חברים, איתי צור, יוצא יחידת ממר"ם ובוגר סטארטאפים; ועדי רבינרזון, שעבד כמנהל פרוייקטים ב-MTV בניו יורק. לצורך הפיתוח העסקי הם גייסו את יובל גת, מייסד ולשעבר

 מנכ"ל חברת טלמסר. למרות השותפות הגדולה עם NMC ועם גורמים נוספים, מתעקשים בהקיפוד להישאר חברה עצמאית, ולהשתמש בשותפים רק כמקור תוכן והפקות.  

 

מייסדי האתר מקווים לגרום למצב להשתנות ולהביא את בשורת הפודקאסט לארץ, ולגרום להתעוררות המדיום. הם מאוד מאמינים במדיה, ובטוחים שמדובר בדבר הבא. “אנשים עדיין לא מודעים לזה", אומר רבינרזון ל-ynet, “חלק מהעסק זה גם להחדיר את הנושא למודעות, ולקוות שאחרים ידחפו את זה הלאה".

 

אתם מקליטים גם את עצמכם?

 

“לחלוטין. אנחנו מאוד אוהבים להביע את עצמנו, אם זה באודיו, או בווידאו. אנחנו צריכים לשמש דוגמה. אנחנו גם נעשה פודקאסט של המייסדים, לדבר טיפה על מה שעבר עלינו בחודשיים-שלושה האחרונים, מאז שהתחלנו להתעסק עם זה”.

 

נראה כי פודקאסטים סוחפים בעיקר גיקים. האם אתה מאמין שיש לזה סיכוי?

 

"על פי מחקרים וגם על פי תחושת בטן, אני חושב לחלוטין יש פה מדיה חדשה. בייחוד עם כל הנושא הזה של כניסה של נגני ה-MP3 לשוק, כניסה של נגני הווידאו ניידים לשוק, שזה משהו שהולך לצבור תאוצה".

 

רבינרזון שואף לפעול גם בנישת התכנים הסלולרים, שלדעתו אינה אטרקטיבית מספיק היום ולכן עדיין לא התרוממה, "הסלולר הפך לנגן מדיה נייד לחלוטין ואמצעי מאוד משמעותי לאספקת תוכן. יתרון זה עדיין לא מורגש, אך לא הייתי ממהר להגדיר את התוכן הסלולרי ככשלון. זה משהו שפשוט יקח לו כמה שנים עד שהוא יתפוס בצורה יותר רצינית. המודל העסקי צריך עדיין להתפתח. בשביל חדשות ואקטואליה, אנשים לא יקנו חבילות דור שלישי. הם מקבלים את זה בלי סוף ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט".

 

סלקום הודיעה לאחרונה שתשיק את שירות ה-"ווליום PodCasting", בלוגים קוליים של אמני הבית של סלקום, בהם יהודה פוליקר, ארקדי דוכין, הראל סקעת ואחרים, יקליטו קבצי קול בלעדיים בווידיאו הסלולרי ויציגו את מקורות השראתם. בהמשך הדרך, כל לקוח יוכל להקליט פודקאסט (תוכניות רדיו אישיות) ולהעלות את התוכנית לאתר סלקום. תוכניות אלה יהיו זמינות לכלל המשתמשים באמצעות שירות ווליום 2 .

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים