שתף קטע נבחר

מופז: לסגור לאלתר את מעבר הרכבת בבנימינה

הנהלת רכבת ישראל ומועצת בנימינה מנהלים כבר זמן רב מאבק עיקש בנושא סגירת המעבר. רק בחודש מרס האחרון הזהיר מנכ"ל הרכבת את ראש המועצה מפני העלול לקרות במידה ובמקום לא תיבנה הפרדה מפלסית, ואתמול נתקע במקום אוטובוס שהסיע ילדים. נהג האוטובוס דאג לפנות את הנוסעים בזמן. ראש מועצת בנימינה: השר זורע תוהו ובוהו

שר התחבורה, שאול מופז, הורה לסגור את מעבר הרכבת בבנימינה באופן מיידי עד שתיבנה ההפרדה המפלסית במקום. הוראתו של השר באה לאחר שאוטובוס שהסיע ילדים נתקע אתמול על מסילת הרכבת מבלי יכולת להמשיך ולנסוע. הנהג הוריד מהאוטובוס מספר ילדים, הצליח להתקדם מעט אולם נתקע שוב על המסילה השניה במעבר. בעקבות כך הורה לשאר הילדים לרדת, על מנת לא לסכנם.

 

 

במועצת בנימינה התכנסו בזעם לדון בהחלטתו של שר התחבורה. ראש המועצה, אריה זיתוני, הזהיר כי ההחלטה תזרע כאוס. "זה יהיה תוהו ובוהו אחד גדול. את כל האזור הוא מנתק. על מה הוא מדבר? אנחנו עומדים לפני החופש הגדול, מאות אלפי מטיילים, ואפילו אמבולנסים לא יוכלו לעבור כאן. הכל יהיה סגור הרמטית. הרס מוחלט לאזור כולו". לדבריו של זיתוני, הדרך העוקפת היחידה, דרך פרדס חנה, חוצה אף היא את מסילת הרכבת. "אז התאונות יעברו לשם".

 

מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, בירך על החלטתו של מופז והגדיר אותה כ"אמיצה. בשבוע שעבר, לאחר התאונה בה נהרגו חמישה וכמאה נפצעו בהתנגשות הרכבת בג'יפ במפגש המסילה בבית יהושוע, הופיע לינצ'בסקי בפני ועדת הכנסת והטיח דברים קשים ביו"ר המועצה המקומית בנימינה, אריה זייתוני, על כך שאינו מאפשר את סגירת מפגש המסילה והכביש ביישוב על מנת לאפשר את בניית ההפרדה.

 

בחודש מרס האחרון כתב מנכ"ל הרכבת מכתב אל זיתוני, בו ביקר אותו על דחיית הבקשה להיתר עבודה זמני לצורך העבודות במקום. "זה לא מעיד על מתן החשיבות עליה הצהרתם לפתרון בעיית הבטיחות במושבה", כתב. "אי אפשר להצהיר מן השפה אל החוץ כי בטחות בראש מעיינינו והפועל להתנגד לסגירת המפגש בטיעון שהיא תקשה על התנועה ביישוב, ואחר כך להתחייב למתן היתר עבודה זמני, ואז לא לקיים אפילו את זה. כך לא מתמודדים עם הבעיה, כך מושכים זמן ועם זה אי אפשר להסכים".

 

לינצ'בסקי הזכיר לזיתוני כי "נקבע מפורשות כי באחריותך לתת היתר זמני לעבודות במעבר המרכזי והדרומי. אני שואל את עצמי אם בקרות התאונה הבאה - חס ושלום - תודיע לציבור כי המפגש לא נסגר עקב התנגדותכם וכי העבודות להפרדה לא החלו כי לא נתתם לנו אישור לעבוד? או שמא תשאירו אותנו לבדנו כפי שקרה בתאונה האחרונה?".


התאונה בדצמבר האחרון. כך זה יכול היה להיגמר היום (צילום: אליעד עמר)

 

בהתייחסו לטענות הרכבת כי התוכנית להפרדה מפלסית מעוכבת בוועדות הבנייה השונות, אמר ראש המועצה זיתוני כי הוועדות אישרו את התוכנית אולם הדרישות מהרשות בלתי אפשריות. "מדברים על גשר של חצי קילומטר, רמפות מיוחדות, אלה דברים שאי אפשר לעמוד בהם. בקצב הזה האישורים יינתנו רק בעוד עשר שנים. פניתי לוועדת הכלכלה של הכנסת ואמרתי להם שבמקרה הזה פשוט חייבים לאשר את הבנייה בצורה מהירה ויעילה".

 

בחודש יולי אשתקד נהרג שחר ברזילי, נער תושב בנימינה, מפגיעת רכבת בשעה שרכב על אופניו סמוך למסילה. התאונה אירעה במפגש הרכבת עם הכביש הראשי במרכז המושבה והרכבת שפגעה בברזילי, שרכב על אופניו, הגיעה מכיוון חיפה בשעה שככל הנראה חצה את המסילה לאחר שהמחסום ירד.

 

אביו של שחר אמר לאחר מותו של בנו: "עד שלא תהיה חסימה הרמטית שלא תאפשר כניסה לאזור המסילה בזמן שהמחסום מורד, עלולים להתרחש חלילה עוד אסונות כאלה".

 

בחודש דצמבר 2005 נמנע אסון כבד בעת שאוטובוס נתקע על מסילת הרכבת בבנימינה. הנהג, שהבחין ברכבת מתקרבת, פתח את דלתות האוטובוס והנוסעים הספיקו להימלט רגעים ספורים לפני הפגיעה. הרכבת, שהגיעה למקום במהירות מכיוון צפון, פגעה בעוצמה רבה באוטובוס שניזוק קשות. אחד מנוסעי הרכבת הועף ממקומו בעקבות הפגיעה ונפצע באורח קל.

 

דובר רכבת ישראל, בני נאור, אמר לאחר המקרה ל-ynet כי לצומת בו אירעה התאונה יש תקצוב לבניית הפרדה מפלסית, אולם ביצוע העבודות מתעכב מסיבות שאינן תלויות ברכבת ישראל. "האינטרס שלנו הוא ליצור הפרדה מפלסית בכמה שיותר מפגשים, כי הדבר משרת את המטרה שלנו, אולם ביצוע העבודה תלוי לא רק ברכבת אלא גם במי שאחראי למערכת הכבישים באזור", אמר הדובר.


פורסם לראשונה 18/06/2006 22:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ 10
כמעט תאונה
צילום: ערוץ 10
צילום: אלי אלגרט
מופז. לא לקחת סיכון
צילום: אלי אלגרט
צילום: אליעד עמר
אוטובוס במפגש בנימינה (ארכיון)
צילום: אליעד עמר
מומלצים