שתף קטע נבחר

ארה"ב: נחנך בית הספר העתידני על פי חזון מיקרוסופט

המורים ישתמשו ב"לוחות חכמים" – צגי LCD להוראה, שיחליפו את הלוחות והגירים, ואילו "רוכשי הידע" ישתמשו במחשבים ניידים במקום בספרים וילמדו "כישורי חיים"

בעוד מערכת החינוך בישראל ממשיכה להתדרדר, בארצות הברית נחנך השבוע "בית הספר של העתיד", לאחר שלוש שנים של תכנון.

 

מבנה בית הספר המודרני, הלבן והבוהק בפילדלפיה פתח את שעריו לתלמידים. מדובר בבניין היי טק משוכלל, ששטחו 14,580 מ"ר, המצויד במיטב השכלולים.

 

"גזברי העיר פילדלפיה פנו אלינו וביקשו מאיתנו לתכנן עבורם בית ספר", אמר קרייג מונדיי, מנהל המחקר במיקרוסופט, "נטלנו על עצמנו את האתגר ועשינו כמיטב יכולתנו".

  

מונדיי מציין כי חברות טכנולוגיה רבות מודאגות ממצבם של בתי הספר, שאינם מכשירים בוגרים עם כישורים מתאימים כדי להתמודד בעולם העסקים הגלובלי. ההכשרה המנטלית הזו חשובה במיוחד למיקרוסופט, לדבריו.

 

מחשבים ניידים במקום ספרים

יום הלימודים נפתח ב-9:15 ומסתיים ב-16:19 דקות, ומדמה יום עבודה טיפוסי בארגונים. בכירים במערכת החינוך המקומית מנמקים את שעת הפתיחה המאוחרת במחקרים שגילו כי ביצועי התלמידים משתפרים ככל שיום הלימודים מתחיל מאוחר יותר.

 

התלמידים, המכונים בבית הספר "רוכשי ידע", משתמשים בכרטיסים חכמים כדי לרשום את נוכחותם, לפתוח ולנעול את התאים הדיגיטליים, ולחשב את הקלוריות בתזונתם במהלך שהותם בבית הספר. הם מצוידים במחשבים ניידים ופטורים מנשיאת ספרים בתיקם. כל תכני הלימוד זמינים דרך האינטרנט. נוסף על כך, תשתית של אינטרנט אלחוטי פרושה בכל הקמפוס.

 

צגי LCD במקום לוחות

המורים או "מחנכים" נעזרים בלוחות הוראה חכמים – צגי LCD המחליפים את הלוחות השחורים הישנים – ומאפשרים למורים להתמקד (זום) בתמונות, להזין טקסט או לצייר בקלות, ואפילו לצפות בתכנים מהאינטרנט.

 

בבית הספר העתידני אין ספריה כי אם "מרכז ללמידה אינטראקטיבית", בה כל המידע דיגיטלי, ובמקום ספרנים יש "מומחי מולטימדיה", המסייעים לתלמידים.

 

התלמידים ירכשו "כישורי חיים"

בבית הספר הונהגה שיטת הכשרה דומה לזו המיושמת במיקרוסופט ובמסגרתה תלמידים ומורים יודרכו למלא עשרות "כישורי חיים", בהם ארגון ותכנון משימות, משא ומתן, התמודדות במצבי אי ודאות וניהול מערכות יחסים.

 

תלמידים שיבקשו להיפגש עם מורים יתבקשו לקבוע איתם פגישות באמצעות היומנים המקוונים.

 

התוכנות שיותקנו במחשבים הניידים שלהם ידעו להעריך עד כמה מהר הם לומדים ושולטים בחומר. אם יתברר כי הם מבינים את התכנים – התוכנה תאפשר להם להתקדם בלימודים. אם לא – היא תסייע להם להבין את הנושא.

 

ניסיון לצמצם את הפער בין הלימודים למציאות

בתוך השיעורים ישולבו גם נושאים אקטואליים בחדשות בתחומי המדע, על מנת לצמצם את הפער בין הלימודים למציאות העכשווית.

 

"הלימודים לא מתחילים ונגמרים בעצם ההליכה לבית הספר", אומרת שירלי גרובר, מנהלת בית הספר, "לימודים אמורים לספק לתלמידים הכשרה לחיים".

 

סבריה ג'ונסון, 14, נרגשת לקראת הלימודים. "אנחנו זוכים להתנסות במשהו חדש", היא אומרת. ג'ונסון מקווה כי תוכל יום אחד ללמוד בהארוורד.

  

כ-170 בני נוער, רובם שחורים ממשפחות מעוטות הכנסה, נבחרו בהגרלה ללמוד

בבית הספר התיכון בשנתו הראשונה. בעתיד ילמדו בבית הספר 750 תלמידים, לכל היותר.

 

מיקרוסופט לא מימנה את עלות הפיתוח – בסך 63 מיליון דולרים – סכום זה שולם על ידי מערכת החינוך המקומית – אך סייעה בניהול הפרויקט.

 

מנהל מערכת החינוך במחוז, פול וולאס, לא מתרשם רק מהטכנולוגיה של מיקרוסופט. "התרבות הארגונית של החברה מעוררת השראה", הוא אומר", "הם יצרו סביבה תרבותית המעודדת רעיונות חדשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים