אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

סידן בבית?

קולה. החומצה שבפנים מזיקה
קולה. החומצה שבפנים מזיקה 
 




אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

זהירות: משקאות קולה מגבירים הסיכון לבריחת סידן

כ-200 אלף ישראלים סובלים מאוסטאופורוזיס. עתה מגלה מחקר חדש שמרכיבים בקולה מגבירים את הסיכון לבריחת הסידן אצל נשים, כנראה בשל חומצה זרחתית שבקולה

ד"ר איתי גל
פורסם: 09.10.06, 12:36

לא יכולות בלי קולה? המשקה הפופולרי עלול להיות מסוכן. מחקר חדש מגלה כי קולה מגביר את הסיכון לאוסטאופורוזיס (בריחת סידן), ייתכן בשל רמה גבוהה של חומצה זרחתית שבמשקה. המחקר פורסם בגליון האחרון של כתב העת האמריקני לתזונה קלינית.

 

המחקר החדש כלל מעל 2,500 גברים ונשים מבוסטון בגילאי 60. הנשים דיווחו על שתיית ארבע כוסות קולה בממוצע בשבוע, ואילו הגברים דיווחו על חמש

כוסות קולה בממוצע בשבוע. החוקרים מדדו את צפיפות העצם של כל נבדק, במפרקי הירך ובעמוד השדרה, כדי להעריך את הסיכון שלהם לאוסטאופורוזיס.

 

מהמחקר עלה כי שתיית הקולה לא השפיעה כלל על עצמות הגברים. מנגד, נשים ששתו קולה היו בעלות צפיפות עצם נמוכה יותר במפרקי הירך, בלי קשר לגילן, לצריכת הסידן היומית שלהם, לעישון או לשתיית אלכוהול. אלה ששתו קולה מידי יום, לקו בצפיפות עצם נמוכה ב-5 אחוז בהשוואה לאלה שכמעט ולא צרכו קולה. עוד הראה המחקר שלקולה ממותקת ולקולה דיאטטית הייתה אותה השפעה על צפיפות העצם.

 

כאמור, מחקרים קודמים מצאו כי חומצה זרחתית המצויה בקולה, עלולה להגביר את הפרשת הסידן מהגוף. פחית קולה מכילה 44 עד 62 מ"ג של חומצה זרחתית, פחית קולה דיאטטית מכילה 27 עד 39 מ"ג מחומצה הזו. החומצה הזרחתית כמעט ואינה מצויה בשאר המשקאות הקלים.

 

ראש צוות החוקרים, ד"ר קתרין טאקר מאוניברסיטת בוסטון, אמרה כי ככל שעלתה צריכת הקולה אצל הנשים, כך ירדה צפיפות העצם. "עם זאת לא ראינו ירידה כזו בצפיפות העצם, אצל נשים ששתו משקאות מוגזים אחרים", ציינה טאקר. "בעבר סברו ששתיה מרובה של קולה גורמת לבריחת סידן, בגלל צריכה נמוכה של חלב. אולם במחקר שלנו, כל המשתתפים צרכו את אותה כמות חלב".

 

"דרושים עוד מחקרים בנושא", סיכמה טאקר,"אין עדיין הוכחה חותכת לכך שקולה אכן פוגמת בעצמות. אולם בינתיים הייתי מציעה לנשים להפחית את צריכת הקולה, להעשיר את התזונה בסידן, ולעסוק בפעילות גופנית כדי לצמצם את בריחת הסידן".

 

בישראל כ-200 אלף נשים וגברים חולים באוסטאופורוזיס. אחת מכל שלוש נשים מעל גיל 50 ואחד מכל שמונה גברים מעל גיל 60, יסבלו משבר הנובע מוסטיאופורוזיס. בעשור האחרון הולך ומסתמן שינוי ביחס לאוסטיאופורוזיס בתחום המניעה והטיפול מצד אחד והאיבחון מהצד השני.

 

ההערכה היא שעד שנת 2050 תחול עליה מ-1.7 מיליון ל- 6.3 מיליון במספר הסובלים משבר באגן הירך. נתונים נוספים מגלים כי כל 30 שניות סובל תושב אירופה משבר כתוצאה מאוסטיאופורוזיס. אחד מתוך חמישה חולים עם שברים אוסטיאופורוטיים באגן או בחוליות עמוד השדרה מת בכל שנה באירופה. סה"כ כ-150,000 נפטרים בשנה. אצלנו, במזרח התיכון, מספר שברי הירך עתיד לגדול פי 3 במהלך 20 השנים הבאות, על-פי הערכות מומחים.

 


תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
vod חינם
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
Israel News
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
אנציקלופדיה
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אסטרולוגיה
מעורבות
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
מפות
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
משחקים להורדה
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as30-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©