שתף קטע נבחר

יונדאי משתעשעת בשטח

יצרנית הרכב הדרום קוריאנית חשפה מכונית תצוגה קומפקטית, עם מנוע דיזל רב-עוצמה והבטחה ליכולת שטח יוצאת דופן. יצור סדרתי? לא נראה לנו

יונדאי עושה שרירים. בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, המתקיימת בימים אלה, מציגה יצרנית הרכב הקוריאנית את ה-HCD10 הליון, מכונית עשירית בסדרת ה-HCD שנולדה לפני יותר מעשור. והפעם מדובר בשילוב בין מכונית קומפקטית עתירת ביצועים, לבין יכולת שטח. וכן, המכונית הזו, אם תראה פעם כביש, מכוונת היישר לקטגוריה הכי חמקמקה ומורכבת שיצר עולם הרכב אי-פעם, כזו שנראה כאילו הכל עשוי להתאים לה - קרוס-אובר.


 

ההליון (Hellion, איש ריב ומדון) האמורה היא מכונית קטנת-מידות במונחים אמריקנים, קומפקטית במונחים שלנו. מרכב שלוש הדלתות שלה משתרע על-פני 417 ס"מ בלבד, ואילו בסיס הגלגלים עומד על 255 ס"מ, פחות מקומפקטית ממוצעת באירופה. הגובה (160 ס"מ) והרוחב (189 ס"מ), לעומת זאת, מתאימים יותר לקטגוריית רכבי השטח הקטנים. ההליון גם מצוידת בהנעה כפולה, כיאה לרכב המתיימר לעזוב את דרך האספלט הסלולה. ביונדאי לא פרסמו את מידת מרווח הגחון של המכונית.

 

מה שכן פורסם הוא שהיא מצוידת במנוע 3.0 ליטר, טורבו-דיזל בתצורת V6, שאמור לייצר הספק מרבי של 236 כ"ס, ומומנט מרבי של 46 קג"מ. את הכוח מעביר המנוע לצמיגים במידה סופר-נדיבה, 275/55 עם חישוקי "21 מוגזמים להפליא, דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. נתוני הביצועים ותצרוכת הדלק לא ידועים.


 

כן נמסר כי ה-HCD10 הליון מצוידת במערכת בקרת יציבות, תיבת הילוכים מופעלת על-חוט, כמו-גם במערכת ניווט לווייני עם חיבור לאינטרנט ובקרת שיוט אקטיבית. ולמי שחובב גג נפתח, נספר שמכונית התצוגה צוידה גם בגג בד מתקפל בסגנון סיטרואן דה-שבו. נכון לעתה אין ביונדאי כל כוונה לייצר את מכונית התצוגה, או דגם אחר ברוח דומה.

 

חבל, לא?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים