שתף קטע נבחר

Karateka, Kings Quest ועוד: מבט נוסטלגי על משחקי הילדות

משחקי וידאו הם חלק בלתי נפרד מהתפתחות המחשבים ודומה שלעיתים הם אף מובילים קדימה את הטכנולוגיה הבידורית. נזכרנו בחיוך בכמה ממשחקי הוידאו הגדולים שליוו את ימי ילדותנו ואנחנו נהנים לשחק בהם אפילו היום

הפאקמן, מון פטרול, וספייס אינביידרס - נציגי מכונות הארקייד של תחילת שנות השמונים

אלה היו הכוכבים הגדולים של אולמות המשחק העשנים והאפלוליים. כמה מטבעות האכלנו את

המכונות בניסיון לראות את ראשי התיבות של שמנו מתנוססים במסך התוצאות.

 

בפאקמן כיכב עיגול צהוב חמוד, שהתרוצץ על המסך במטרה לאכול גלולות כחולות וזאת כשאחריו רודפת חבורת רוחות רעות וצבעוניות. פקמן הועבר בשנת 1981 מהמכונות למחשב אטארי 2600 והפך ללהיט היסטרי.

 

בשנת 1983 הצטרף אליו המשחק "סיור הירח" שהוסב למחשבי אטארי, קומודור וגם לפי.סי. הסייר היה רכב בעל ששה גלגלים שמנמנים שסייר על הירח. עליו היה לחמוק

מפגיעות של צלחות מעופפות ולדלג מעל בורות ומכשולים שונים.

 

אבל האבא של משחקי המחשב והכותר שהפך את אטארי לשם דבר בעולם המשחקים הוא "ספייס אינביידרס" המיתולוגי שיצא בשנת 1980 לאטארי 2600 ונמכר במיליוני עותקים. שורות שורות של חייזרים זזו בקצב איטי אך מעצבן על המסך. בידיכם הופקדו שלום העולם וחללית שאתה יכולתם לפוצץ את החייזרים. נשמע פשוט? לא ממש.

 

הורדות

 

קרטקה - שכיכב על מסכי מחשבי אפל הראשונים. הסבא של טקן ומורטל קומבט

1984 הייתה שנה טובה למשחקי מחשב וגם לחברת אפל, שמחשביה כבשו את הבתים ברחבי העולם ואף זכו לעשרות חיקויים. בית ישראלי ממוצע אז כלל אורגן קומתיים, קערת פירות בסלון ומחשב תואם אפל לגאון הצעיר. המשחק

קרטקה היה בכל בית.

 

מדובר בלוחם יפני צעיר שנחלץ לעזרת אהובתו, שנחטפה ומוחזקת על ידי הרשע המקומי בטירה גבוהה. עד היום מתנגנת המוסיקה הצרודה של המשחק בראשנו. הצלילים נצרבו במוחנו לאחר עשרות רבות של שעות משחק, בניסיון להביס את הנינג'ות הקטלניות.

 

לא היה צריך אינסוף קומבינציות, גרפיקה תלת ממדית או עשרות דמויות ססגוניות. פשוט כמה פיקסלים מרצדים על מסך ירקרק ואפשרות להכות או לבעוט. זה כל מה שהיה צריך להפוך אותנו למאושרים.

 

סימסיטי - הסימולטור המופלא

שנת 1989 הביאה לנו את אחד המשחקים השווים ביותר שיצאו אי פעם. לראשונה בתחום הבידור ראינו סימולטור רציני שהתיימר לדמות התפתחות

של עיר על כל המשתמע מכך ולתת לשחקן שליטה על כל הקשור בבניית העיר וניהולה השוטף.

 

את משחקי סימסיטי שילבו בפקולטות ללימודים אורבאניים בארה"ב, והגרסאות המתקדמות של המשחק הגיעו לרמות הדמייה מרשימות ביותר. חברת מקסיס שלחה ידה גם בסימולטורים אחרים, כמו סימלייף, סימאנטס, סימטאוור וכדומה.

 

לשחק ברשת

 

הנסיך הפרסי 1,2 - אבות אבותיהם של משחקי הפלטפורמה

אוי. כמה שהמשחק הזה היה טוב. משנת 1989 ועד היום, נחשב הנסיך הפרסי לאחד ממשחקי המחשב הטובים ביותר בכל הזמנים. שתי הגרסאות הראשונות הציגו דמויות חינניות, אנימציה

זורמת ומוסיקה מקורית.

 

המשחק, פרי עבודה משפחתית של ג'ורדן מכנר, אביו ואחיו, הציג תפיסות מהפכניות לאותם הימים. זהו המשחק הראשון שהשתמש באנימציה קלאסית (הצגה של תמונות שונות ברצף ליצירת אשליית התנועה), מה שתרם לתנועה החלקה של הדמויות. זהו גם המשחק הראשון שהציג שימוש במחוון בריאות, במקום שיטת איסוף הנקודות המקובלת עד אז.

 

גם סיפור טוב היה שם. הנסיך הטוב נגד ג'אפר הווזיר הרשע, שחטף את הנסיכה והקציב לה שעה להחליט "הינשאי לי או שתמותי". מי צריך יותר מזה.

 

המשחק השני, המשיך מאותה נקודה שבה הסתיים הראשון. עם גרפיקה משופרת לעין ערוך, ממשיך הנסיך את מאבקו הבלתי פוסק בכוחות הרשע, לאחר שכפיל תפס את מקומו לצד הנסיכה ואילו הוא, נרדף על ידי שומרי הארמון.

 

הורדות:

 

קינגס קווסט - שפתח את תור הזהב של משחקי הקווסט למיניהם

1984, כבר אמרנו? חברת סיירה משחררת את הקווסט הראשון במה שהופך לשיגעון כלל עולמי. סוף שנות השמונים ותחילת התשעים, נחשבות לתור הזהב של משחקי ההרפתקאות עם כותרי זהב כמו פוליס קווסט,

לארי ליזארד, ספייס קווסט והמשך סדרת קינג'ס קווסט, שהפכה לשם נרדף למשחק הרפתקה משובח.

 

משחק פלטפורמה פופולרי מאין כמותו שיצא ב-1984, וחירב לנו את החיים. חתול אשפתות זריז, המככב בסדרה של מבוכים ומסכים ועליו להתחמק ממלכודות, חפצים עפים ושאר מרעין בישין. גרפיקת CGA בארבעה צבעים מנקרי עיניים, נראתה לנו אז כפסגת הטכנולוגיה הבידורית. השלבים השונים במשחק, כללו מבוכים וחייבו זריזות ידיים וסבלנות של ברזל.

 

לשחק ברשת

 

מונקי איילנד

אי הקופים המיתולוגי הוא אחד הקווסטים הבודדים ששרד עד לתקופתנו. גיאבראש ט'ריפווד הגדול מכולם. השלומיאל שרוצה

להיות פיראט וזוכה בסוף, בליבה של אהובתו איליין. אחת היצירות הגדולות של לוקאס ארטס וסדרת קווסטים ענקית, שצברה אינספור מעריצים ברחבי העולם.

 

שני הפרקים הראשונים של אי הקופים שיצאו ב 1990 ו-1991, הצטיינו בגרפיקה המדהימה (לאותם הימים) ובמוסיקה העליזה והסוחפת שליוותה אותם, כמו גם בשנינות המיוחדת ובהומור המוטרף של גיבוריה. נזכיר רק את קרבות העלבונות, תחרות היריקות ובדיחות הפיראטים, שהפכו את המשחק לחוויה בלתי נשכחת.

 

ארקאנויד, דיגר וטטריס - ההתמכרות

איך שחקנו את כפתורי המקלדת עד דק, באינסוף משחקים פשוטים אך ממכרים בטירוף.

 

ארקאנויד ששלט במסכי הקומודור 64 שלנו בשנת 1987, והביא ממד חדש למשחקי הברייקאאוט. או דיגר שיצא ב 1983 ושאב אותנו למנהרות תת קרקעיות, בחיפוש אחר שקי זהב. נהגנו ללמוד

בעל פה את תנועות המפלצות והמטרה הייתה להגיע למצב, שיכולנו לשחק מבלי לראות את המסך.

 

את שיא השיאים קצרה תוכנה, שפותחה מעבר למסך הברזל על ידי מדענים רוסיים וכבשה את העולם המערבי בסערה בשנת 1987. אוסף קוביות צבעוניות נופלות מהשמיים, שהפכו את כולנו לזומבים של טטריס.

 

הורדות:

 

הכתבה פורסמה בגיליון 14 של זמן דיגיטלי - מגזין ברזולוציה גבוהה. לחצו כאן לרכישת מנוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים