שתף קטע נבחר

יגואר C-XF - בעיצוב חדש ונועז

היא מוגדרת אמנם כמכונית תצוגה, אבל אל תטעו - ה-C-XF שתככב בדוכן יגואר בתערוכת דטרויט היא יורשת ה-S טייפ כמעט ללא שינויים

המכונית החשובה ביותר של יגואר לשנים הקרובות, שתחלץ אותה מההפסדים? זו ככל הנראה המשימה שניצבת על כתפיה של ה-C-XF, שמוגדרת בינתיים כמכונית תצוגה אבל קרובה מאד לייצור סדרתי. ולכשתגיע, היא תחליף את מכונית הסאלון הוותיקה של יגואר, ה-S טייפ.


 

 

כמוה, מדובר במכונית סדאן גדולה למדי, שמצוידת במנוע V8 עם מגדש על בנפח של 4.2 ליטר. נתון ההספק עומד על 420 כ"ס - בדיוק כמו ב-XKR החדשה. מנוע זה משמש גם את לנד רובר, בריינג' ספורט מבוסס הדיסקברי, וצפוי להיות בפסגת ההיצע, עם גרסאות נוספות וחלשות יותר. בדגם התצוגה הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, ולדברי הבריטים יאפשר מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש, או 290 ללא ההגבלה.

 

ה-C-XF (ה-C מסמל Concept, רעיון), היא דוגמה מוסוות בקושי לאיך שתיראה ה-XF הסדרתית, כשתוצג בפרנקפורט בספטמבר. באי תערוכת דטרויט יחזו בה לראשונה כקדימון לגרסת הייצור, ויוכלו להתרשם ממה שנראה בתמונות הרשמיות כמו קפיצה קדימה בעיצוב המותג.


 

במקום קווי הרטרו שמתחקים לימי ה-MK2 שנות ה-60, בחרו ביגואר בעיצוב חדש לחלוטין ומודרני בהרבה. כך למשל ניתן לציין כי לראשונה מזה שנים רבות, לא תציע מכונית סדאן עם סמל החתול ארבע יחידות תאורה עגולות. במקום, מציעים הבריטים אבולוציה של הרעיון בדמות שתי יחידות תאורה משולבות.

 

מלבד זאת לא מספרים ביגואר רבות על המכונית החדשה. מה שכבר ידוע הוא שהיא תמשיך להציע הנעה אחורית, מקום לחמישה (לעומת ארבעה בגרסת התצוגה) וטכנולוגיות בטיחות מודרניות שלא הוצעו בעבר. בראשן תהיה ככל הנראה מערכת ההגנה על הולכי רגל, שנחנכה ב-XK קופה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר C-XF
עיצוב מודרני
תא נוסעים עתידני
המוחלפת. יגואר S טייפ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים