שתף קטע נבחר

"הונדה תהיה יותר ספורטיבית"

יצרנית הרכב היפנית בחרה להציג את הקדימון לאקורד, בעזרת מכונית קופה מרשימה למראה. "אנחנו חוזרים לנהג", הבטיחו היפנים לאזניים מעונייניות. ויש כמובן גם וידאו

"אל תסתכל עליה כאילו הייתה סתם מכונית תצוגה", כך אומר לי ג'ון מנדל, סגן נשיא הונדה-אמריקה. "מאחורי המכונית הזו שאתה רואה כאן, מסתתרת יורשת האקורד הנוכחית. להזכירך, מדובר לא רק במכונית החשובה ביותר שלנו בשוק האמריקני, אלא גם נושאת הדגל שלנו בתערוכת דטרויט 2007". אין הרבה דרכים לנסות ולהסביר לי עד כמה המכונית בה שנינו בוהים כרגע, חשובה עבור היצרן היפני בכלל, והשלוחה המקומית שלו בפרט.

 

  • לסיקור המיוחד של תערוכת הרכב דטרויט 2007

 

 

אין הרי שום ספק שלאקורד פרק חשוב בהיסטוריה האמריקנית של הונדה. ארחרי הכל, היא מיוצרת בארה"ב במשך לא פחות מרבע מאה, ולמעשה הייתה היפנית הראשונה שיוצרה בארצות הברית. זה גם מסביר מדוע יכולים אנשי הונדה להתגאות בנתון מפלצתי המבהיר כי היא מכרה כאן כמעט 10 מיליון יחידות כאלה.

 

מנדל מסביר היטב עד כמה חשובה האקורד קופה לחברה היפנית, ועד כמה - גם בתחום זה, אחרי שעשתה זאת בקטגוריה הקומפקטית עם הסיוויק וב-CRV החדש - שואפת הונדה לשנות את הפנים המעט-סטנדרטיות-מדי שלה. "אנחנו רוצים להיות מרגשים יותר, יצריים יותר, וזו הדרך שלנו גם להפוך מושכים וספורטיביים יותר. אתה פשוט תהיה מופתע עד כמה האקורד הבאה ספורטיבית".

 

"האם אתם רוצים לנשל את הקאמרי ממעמדה כמובילת השוק?", אני שואל אותו. "הקאמרי של טויוטה בפירוש אינה מטרה. אנחנו רוצים להיות מובילים מבחינת הלקוח. מצד שני, אם אתה דווקא מעוניין בהתייחסות ישירה, אפשר לומר שאנחנו מחזירים מלחמה".


 

היו ימים בהם הצהרות אמריקניות לגבי אקורד חדשה עשויות היו לייצר כותרות גם בארץ. עד הדור האחרון הרי הגיעה אלינו גם אקורד אמריקנית. אבל מנדל אינו איש בשורה. הוא אינו יודע על תוכניות לייצוא עבור המדינה הקטנה במזרח התיכון, ולא ברור לו אם בכלל יהיה דמיון בין האקורד האירופית לאמריקנית. מה שברור הוא ששתי המכונית, האמריקנית והאירופית יופיעו לקראת סוף השנה הקרובה. תתכוננו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים