שתף קטע נבחר
צילום: איי פי

אמריקה מחכה לסין?

אחרי שבשנה שעברה הפכה ג'ילי ליצרנית סינית ראשונה המציגה בתערוכת דטרויט, הגיעה השנה צ'אנג-פנג - יצרנית רכבי השטח הגדולה בסין - עם הבטחות בומבסטיות. האם הפעם הן יקויימו?

בתערוכת דטרויט 2006, שנערכה בדיוק לפני שנה, השתתפה לראשונה יצרנית רכב סינית. היתה זו ג'ילי (Geely), מהבולטות שבתוצרת המדינה המתפתחת, והיא הגיעה לתערוכה בליווי הצהרות מבטיחות להתחיל שיווק בהקדם. גם צ'רי, עוד אחת מהשחקניות המובילות בסין, הצהירה שתגיע לארה"ב. אלא שמאז ביטלו השתיים את התוכניות, ולתערוכת דטרויט 2007 לא הגיעו.


צ'אנג-פנג לייבאו CS6. לחצו כאן למעבר לאתר היצרנית

 

  • תערוכת דטרויט 2007: סיקור מיוחד

 

תכירו - צ'אנג-פנג

אלא שנציגות סינית בכל זאת נרשמה בתערוכת הרכב הגדולה באמריקה, הפעם של יצרנית בשם צ'אנג-פנג (Chang-Feng). זו מייצרת בעיקר רכבי שטח מבוססי מיצובישי (דגמי פאג'רו מסוגים ודורות שונים). אנשיה מגדירים את החברה כיצרנית רכבי השטח הגדולה ביותר בסין, והיא הוקמה במתכונה הנוכחית בשנת 1996. קודם לכן, במשך עשרות שנים, ייצרה צ'אנג-פנג - שהוקמה על-ידי הממשלה - ציוד צבאי.

 

למרות קשרים הדוקים מאד עם מיצובישי, צ'אנג-פנג מייצרת גם כלי רכב בתכנון עצמי מאז 2004, תחת שרביטו של היו"ר לי ג'יאנקסין. לדבריו, היצרנית מסוגלת כיום לייצר 100,000 מכוניות בשנה, באמצעות שלושה מפעלים שברשותה. וכן, אלו עדיין נפחים קטנים למדי במונחים עולמיים.


הרומבאס. מה לכל השדים והרוחות?

 

לתערוכת דטרויט הגיעו הסינים כשהם מצוידים במספר דגמים. הראשון והחשוב בהם הוא רכב שטח בשם לייבאו CS6, השני - טנדר בשם פייבאו CT5 (בתמונה העליונה); השלישי קומפקטי בשם UU-CT3; והרביעי - מכונית תצוגה מוזרה להפליא בשם רומבאס (Rhombus, מעוין). מדובר בדגם שעוצב על-ידי סטודנטים לעיצוב מאוניברסיטה סינית הפועלת בשיתוף פעולה עם צ'אנג-פנג, ולנו רק נותר לתהות מה בדיוק לקחו הסטודנטים באותה אוניברסיטה לפני שהגישו את העבודה המוגמרת. גם אנחנו רוצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נעים מאד: צ'אנג-פנג
צילום: איי ף פי
יו"ר היצרנית, לי ג'יאנקסין
מושלת מישיגן, ג'ניפר גרנהולם, מתרשמת מה-UU-CT3 בדטרויט
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים