שתף קטע נבחר

אסתי טל רואה לאיריס בשורות

הגרפולוגית אסתי טל מייעצת לכם על ידי קריאה בכתב היד. והפעם: איריס לא מוצאת אהבה וגם לא עבודה. אסתי מנסה לשים אצבע על נקודת הכשל ולתת לה פתח לחילוץ

כמה פרטים על איריס

איריס (44), מחפשת עבודה מזה כחצי שנה ולא מוצאת. גם בחיי האהבה היא לא ממש נחשבת לסיפור הצלחה. בפנייה אלינו היא כותבת: "נחלתי כישלונות ואני לא יודעת למה? יכול להיות שאני משדרת דברים לא חיוביים?". היא מבקשת להבין ממה נובע חוסר הצלחתה בתחומים השונים.

 

מה אני רואה בשורות שלה

הדבר הבולט בכתב ידה של איריס הוא הגודל. כתב ידה גדול מאוד, זורם ומתפרס לרוחב השורה. לאיריס חשוב שיראו אותה. זווית הכתיבה שלה ימנית לרוב, אך היא משתנה והופכת לישרה, מה שמלמד על כך שהיא עוצרת על מנת "להתיישר". היא נראית מאוד חופשייה ופתוחה, אך למעשה לא פעם היא עוצרת, חושבת ומתקנת את עצמה. לעתים היא אפילו נמנעת מעשייה כי היא מרגישה שבספונטניות יש סכנה. לאיריס יש ש' עמוקה שיכולה ללמד על משבר. יחד עם זאת, השורות הישרות וזווית הכתב, מלמדים על כך שהמשבר הוא זמני וניתן לשינוי.


כתב ידה של איריס. עוצרת על מנת "להתיישר"

 

שילוב תכונותיה ומענה לשאלתה

איריס שואלת האם היא משדרת דברים "לא חיוביים", והאם זו הסיבה לחוסר הצלחתה? מעיון בכתב יד עולה כי היא משדרת רצון תמידי שיראו וישמעו אותה אבל מצד שני, לא פעם היא משדרת מסרים הפוכים. סימני הכתב שלה מבלבלים. יש לה "גשרי אויר", כלומר, חיבורים בלתי נראים בין האותיות, כאילו הכתב לא מחובר אך בעצם הוא מחובר באופן עדין. כך גם גישתה של איריס לסביבה - היא מאוד רוצה שיחשבו שהיא חברותית, אך בפועל היא נזהרת בקשריה עם הסביבה. את האותיות שאמורות להיות סגורות, כמו ח' ו-ת' היא פעם סוגרת ופעם משאירה מרווח כך שהן נשארות פתוחות. גם במציאות היא חוששת לסגור עניינים ואם היא סוגרת אותם, היא לא פעם חוזרת בה. הדיסוננס בין הסימנים בכתב ידה מלמד על הפער בין רצונה להיות בעלת נוכחות חזקה ומשפיעה, לבין יכולתה להיות כזו. אם היא תפנה את יכולותיה לבנייה פנימית של עצמה במקום להשקיע אנרגיה בלשאול: "מה הסביבה חושבת עליי?", הדברים יראו אחרת. אני ממליצה לה להשקיע אנרגיה בחיפוש עבודה, אהבה והגשמת כל מטרה שתציב לעצמה. האיזון שחסר לה בראיית הדברים הוא שגורם לבלבול. ייתכן שכדי לשנות נקודת מבט, תזדקק איריס לעזרה חיצונית, אם כי אני סבורה שיש ביכולתה לשנות את הפרופורציות ואת זוויות הראייה שלה גם בכוחות עצמה.

 

מה בשורות שלכם

כשאנו מלקטים סימני כתב על מנת להסיק מהם תכונות אופי, אנו מתייחסים למושג שנקרא "משפחות סימנים". המושג הזה מתייחס למספר סימני כתב שמובילים לאותה תכונה. לדוגמא: כתב יד עגול, גדול ומחובר, חיבורים קעורים וזווית כתב ימנית מלמדים לרוב על כך שמדובר באדם חם, חברותי, זורם ומסייע לזולת. כשאנו מוצאים סימני כתב רבים שלא רק אינם נכנסים לאותה משפחה, אלא שהם הפוכים אחד לשני, הרי שנוצר בלבול כמו שנראה בכתב ידה של איריס. לגרפולוג קל לזהות זאת, שהרי משפחות מסודרות בסדר מופתי, כמו גם כתיבה מאוד מסודרת, מאורגנת ולפי הכללים, ולא פעם משעממת. הפכים בכתב היד גורמים אמנם לבלבול ביחס הזולת כלפי הכותב, אבל גם יוצרים עניין רב באישיותו. בדקו עד כמה אתם כותבים על פי התקן, והאם השגרה כבלה אתכם או שאתם פורצים אותה תוך מתן ייחוד לפרופורציות ולסימני כתב ידכם/חייכם?

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האיזון שחסר גורם לבלבול
צילום: Index open
צילום: עדי אדר
אסתי טל
צילום: עדי אדר
לאשה בפייסבוק
מומלצים