שתף קטע נבחר

יונדאי מציגה: מהפכת עיצוב

אנחנו צופים לראשונה ומקרוב במשפחתית-קומפקטית החדשה מבית יונדאי, שנחשפה בז'נבה. מנכ"ל יונדאי-ישראל, דן אורנשטיין: נשתדל להביא אותה עוד השנה

 

לפני מספר שבועות סיפרנו לכם עליה, וכעת אנחנו יכולים לחשוף תמונות ראשונות מדוכן התצוגה עליו תערוך הופעת בכורה עולמית. מדובר במכונית המשפחתית החדשה של יונדאי, ה-i30, אשר תחילף את האלנטרה. והחדשות הגדולות הן כמובן בתחום המראה השונה, כמו-גם השימוש הראשוני - אך לגמרי-לא האחרון - בשילוב של אות ומספר. מתי אצלנו? דן אורנשטיין, מנכ"ל יונדאי ישראל, סיפר לנו בז'נבה כי מטרתו היא להביא את ה-i30 עוד השנה ולהכניס אותה לקבוצה 2 לחישוב שווי שימוש - מה שאומר מחיר של כ-114,000 שקל.


זו יונדאי i30 החדשה, כפי שנקלטה בעדשת ynet, יום לפני הצגתה הרשמית

 

כאמור, ה-i30 שאתם רואים בתמונות מחליפה את האלנטרה, מהמשפחתיות המצליחות בישראל (תודות לציי הרכב הגדולים), אך גם אחת הפחות מסעירות שבהן. ואם מביטים לעומתה במחליפה, עם מרכב האצ'בק אהוב באירופה, מבינים כי המותג הקוריאני עומד בפני מהפיכה של ממש. העיצוב מודרני, מקורי לפרקים, ומבטיח לפחות חווית מראה שונה לחלוטין מזו שהורגלנו לה במשפחתיות של יונדאי.

 

מי העניקה השראה ל-i? אמנם אנחנו כבר ראינו אותה במציאות, אך התמונות המוצרפות מעבירות זאת היטב - יש כאן לא מעט ממאזדה 3 בחרטום, בעיקר בעיצוב ובתכנון הסבכה הקדמית. מאחור היא עשויה להזכיר לאחדים טויוטה קורולה ורסו, או ב.מ.וו סדרה 1 דווקא. בכל מקרה, אין ספק כי החלק האחורי נראה טוב מאד. ה-i30 קצרה מהאלנטרה ב-28 ס"מ - הודות לוויתור על ישבן הנוצ'בק (בגרסת חמש דלתות) - אך בסיס הגלגלים שלה עומד על 265 ס"מ, ארבעה יותר מבאלנטרה. לשיפור מרחב הפנים צפויה לתרום גם צמיחה במידות הגובה והרוחב: ה-i30 גבוהה מהאלנטרה ב-5.5 ס"מ ורחבה ממנה בארבעה ס"מ.

 

כדי להמחיש עד כמה ה-i30 חשובה לעתידה של יונדאי, כדאי גם לזכור כי היא ראשונה לעשות שימוש בשיטת השמות החדשה. כך למשל מוסרים לנו מקורות ביונדאי כי האקסנט הבאה תענה לשם i10, ואילו הגטס הבאה תהיה ל-i20. מה על דגמים גדולים יותר? עדיין לא הוחלט. ומה על תכניות השיווק בארץ?

 

לפי היבואן, כרגע עומדות על הפרק שתי מכוניות חשובות במיוחד עבורו. הראשונה והחשובה מכולן היא גרסת ה-1.6 ליטר עם הספק מרבי של 121 כ"ס ותיבה אוטומטית, שתיכנס לקבוצה 2. זו צריכה מבחינתו להיות רבת המכר. יקרה ממנה אך חשובה אף היא, תהיה גרסת ה-2.0 ליטר בנזין, אף היא עם תיבה אוטומטית. בתכניות הייבוא יש גם דיזל-אוטומט בנפח 1.6 ליטר, עם תיבה אוטומטית. ה-2.0 ליטר דיזל ירד בינתיים מהפרק, מכיוון שהוא מצויד בתיבה ידנית בלבד. מועד תחילת שיווק בישראל נקבע בינתיים לסוף שנה זו, בהתחשב בכך שבחודש יולי יחל הייצור עבור שווקי העולם.

 

ה-i30 תוצג באופן רשמי רק מחר (ג').

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גם באדום היא דומה ל-3...
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים