שתף קטע נבחר

סקודה פאביה - לא הצ'כית שהכרתם

הפאביה החדשה תהיה עדיין המכונית הזולה בהיצע של סקודה, אבל אל תמעיטו בחשיבותה. אחד על אחד עם פרד קפלר, האיש שאחראי על מכירות ושיווק המותג. הוא גם זה שיבהיר לכם איך נמנעת סקודה מלהציק לפולקסווגן

מפגש ראשון עם הפאביה החדשה, וקשה שלא לחבב את הסופר-מיני הצ'כית. בניגוד לשמרנות בעבר, המכונית הנוכחית תהיה עגלגלה, שרירית, סקסית. אכן, זו אינה טעות. הסקודה הקטנה והחדשה הזו היא מכונית שנראית מצוין. עם יחידות תאורה גדולות, סבכה מודגשת, מכסה מנוע קמור, ניפוחי מרכב, שמשה קמורה ואחור, סרחי עודף קטנטנים - חבילה שנראית אופנתית ומודרנית.


סקודה פאביה חדשה במבט מקרוב: נראית מעולה. (רועי צוקרמן)

 

בתא הנוסעים יש את איכות-פולקסווגן המוכרת. השיפור אינו גדול כמו במראה, אך ניכר בכל זאת. הנדסת האנוש כאן טובה, והתא מרווח בהחלט. יש כאן, אל תטעו, מקום נוח לארבעה נוסעים מבוגרים. וזה לא תמיד היה כך. יש גם תא המטען גדול מתמיד, עם אפשרויות אחסון חכמות דוגמת מדף ש"מחלק" את תא המטען לשניים. כאשר הוא לא בשימוש, יש לו מקום אחסון כדי שלא יפריע. יש כאן אפילו התקן מיוחד לנוזל קירור-שמן מנוע-תאורה-מים מזוקקים.

 

אחרי מפגש ראשון עם המכונית החדשה, פגשנו בפרד קפלר, חבר הנהלת פולקסווגן והאחראי מטעמה על מכירות ושיווק סקודה. זה האיש שיכול לענות על השאלות החשובות - מתי, כמה, למה ואיך.

 

בשנים הראשונות של סקודה תחת פולקסווגן, הצגתם בעיקר מכוניות שמרניות, משעממות. הפריחה מגיעה רק עכשיו למעשה, עם הרומסטר והפאביה החדשה. מה גרם לשינוי?

 

"צריך להבין שכשהגענו לפולקסווגן, מדובר היה ממש בסוף המשטר הקומוניסטי. לכן פולקסווגן העדיפו לעבוד תחילה על מוצרים פשוטים, כמו הפליסיה. בהדרגה התקדמנו. הדגמים שאתה רואה כעת הם ראשונים במהפיכה העתידית".


 

איזה גרסאות נוספות של הפאביה צפויות בעתיד, מלבד חמש דלתות?

 

"נכון לעעכשיו אין כוונה להציג שלוש דלתות-ספורטיבית, כי זה לא שימושי מספיק. סקודה חייבת להמשיך ולהציע הרבה תמורה לכסף. אבל תהיה בהחלט גרסת סטיישן, עם תא מטען ענק".

 

ומה עם קבריולה?

 

"לא. אגב, ציינתי שהסטיישן מהווה כמעט 50% ממכירות הפאביה?"

 

ומה עם גרסת סדאן, כמו בדור הקודם, שתהיה חשובה לישראל ולשווקים צנועים אחרים, כמו סין למשל?

 

"גם סדאן לא תיוצר. וכן, אנחנו יודעים שהיא חשובה לסין וישראל. אבל הנתונים שלנו הראו שלקוחות נוטשים את המרכב הזה יותר ויותר. לכן החלטנו לותר עליו לחלוטין".

 

האם נראה השפעה של הפאביה על דגמים נוספים מבית סקודה, האוקטביה הבאה למשל?

 

"כן ולא. מצד אחד תהיה לאוקטביה סבכה גדולה שתזכיר את זו של הפאביה, אולי גם יחידות התאורה יהיו דומות. אבל האוקטביה תישאר שמרנית יותר, שימושית בעיקר".

 

אפרופו, איך מעצבים סקודה כך שתהיה גם מושכת, וגם תימנע מלדרוך על בהונות סיאט ופולקסווגן?

 

"הסיסמה שלנו היא 'פשוט חכם'. אנחנו מציעים מכוניות הגיוניות, שימושיות, משפחתיות. כבר אמרתי שחצי ממכירות הפאביה הן של גרסת הסטיישן? בכל מקרה, זו גרסה שקיימת רק אצלנו, כך שאין תחרות של ממש מול פולו או איביזה למשל. אה, וגם לא יהיו לנו גרסאות ספורטיביות, כבר אמרתי את זה?".

 

אולי בכל זאת משהו לחובבי הנהיגה, נגיד vRS כמו בדור הקודם?

 

"אתה יודע מה? זה רעיון לא רע...".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאביה חדשה - נראית מעולה
צילום: רועי צוקרמן
וכך גם תא הנוסעים...
צילום: רועי צוקרמן
...וגם הצללית
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים