שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

למבורגיני: השור הקטן עושה דיאטה

מכונית הספורט הקטנה של למבורגיני הגיעה לז'נבה כשהיא חטובה מתמיד: פחות 100 ק"ג תודות לדיאטה חריפה, 10 כ"ס נוספים של מסת שריר בעקבות אימון אינטנסיבי

גם אקזוטיקה היתה בז'נבה, והבולטת ביותר שייכת ללא אחרת מלמבורגיני, עם גרסה רזה-שרירית לגיירדו. הקטנה של היצרנית השילה 100 ק"ג ממשקלה והעלתה 10 כ"ס בהספק המרבי, כדי להציע שיפור בביצועים וביכולת הכביש.


למבורגיני גיירדו סופרלגרה (צילומים: רועי צוקרמן)

 

תחת השם סופרלגרה (Superleggera) ובצבע אפור חגיגי, התייצבה הגיירדו לצד המורצ'לגו רודסטר ומשכה הרבה תשומת לב. גרסה זו - שתתחרה ב-F430 צ'לנג' סטראדלה העתידית של פרארי - מציעה נוסחה דומה למקובל ביריבה ממראנלו: מורידים אבזור, מחליפים רכיבים לקלים יותר ובהזדמנות חגיגית זו גם מחזקים את המנוע. בלמבורגיני מדברים על הפחתה של 100 ק"ג תודות לשימוש במכסה מנוע מסיבי פחם, כמו-גם הורדת מערכת ניווט מיותרת והחלפת זכוכיות בפוליקרבונט שקוף.

 

שינויים במערכת היניקה וניהול מנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר, הביאו לצמיחה של 10 כ"ס, או 530 בסך הכל ב-8,000 סל"ד. התוצאה: המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש התקצר ב-0.2 שניות ל-3.8 בלבד, המהירות המרבית נותרה 315 קמ"ש. בכל מקרה, בלמבורגיני מבטיחים גם שיפור להאצות הביניים של המכונית, שככל הנראה לא היו רעות גם לפני השינויים.


 

עוד הבדלים מגיירדו רגילה, כוללים כנף אחורית גדולה מסיבי פחם, חישוקי "19 קלים בעיצוב שונה, והגבלת המבחר לארבעה גוונים בלבד. פרט לאפור המוצג בז'נבה, יש גם צהוב, כתום ושחור - כולם גווני למבורגיני מוכרים.

 

הסופרלגרה תוצע באירופה במספרים נמוכים החל בשבועות הקרובים. מלבד ביצועים משופרים ניתן לציין שהיא מצוידת בתא נוסעים עטוף באלקנטרה (שזה מכוער למדי במציאות, אבל נעים מאד למגע), וכי ברשימת התוספות ניתן להחזיר את כל מה שהורד במסגרת הדיאטה. שזה - אם תשאלו אותנו - די טיפשי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שפע אלקנטרה. נראה רע, מרגיש טוב
צילום: רועי צוקרמן
גיירדו רגילה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים