שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

רנו קליאו סטיישן - התשובה לפיז'ו

לראשונה בתולדותיה, תציע הקליאו גרסת סטיישן שימושית כמענה למתחרה מבית פיז'ו, ה-207SW. לתערוכת ז'נבה שלחו שתי היצרניות מכוניות תצוגה שנלחמו זו בזו

בפינה הימנית יש לנו רנו קליאו עם מרכב סטיישן שלוש דלתות, ובפינה השמאלית - פיז'ו 207SW אאוטדור, עם איפור תצוגה קל. הצעיר המבטיח עם השרירים, מול המתמודד הוותיק והמוכר. מי ינצח בקרב הסופר-מיני סטיישן?

 

בתערוכת ז'נבה מציגה רנו את הקליאו גרנד טור (Grand Tour, "טיול גדול" בתרגום חופשי). מדובר במכונית תצוגה הרומזת - באופן בוטה למדי - על כוונת רנו להציג בקרוב סטיישן על בסיס הסופר-מיני המוכרת. הגרסה הסדרתית צפויה להיות שונה למדי, בין היתר משום שיהיה לה מרכב חמש דלתות שימושי והרבה פחות איפור תצוגה.


רנו קליאו גרנד טור. סטיישן ספורטיבית-שימושית? (צילומים: רועי צוקרמן)

 

זה אומר שככל הנראה לא נפגוש שם את מנוע ה-2.0 ליטר, 200 כ"ס, שהגיע מהקליאו ספורט. גם חישוקי הענק ("18 מלפנים ו-"19 מאחור), יפנו את מקומם לחישוקים בעלי גודל הגיוני יותר. וחבל מכל, נאבד בדרך גם חלק מפתרונות האחסון החכמים שהציגו הצרפתים, למשל התקן מובנה בדלת האחורית למצלמה וחצובה.

 

הסטיישן של רנו, שכנראה תיחשף כמכונית סדרתית בתערוכת פרנקפורט הקרובה (ספטמבר 2007), מצוידת באורך של מכונית קומפקטית (422 ס"מ), ברוחב של 178.5 ס"מ ובגובה של 151 ס"מ. אורך משטח ההטענה במכונית, כמובן ללא מושבים אחוריים, עומד על 1,700 ס"מ מרשימים. והנפח? 430 ליטר כשהמושבים האחוריים במקומם, 1,275 ליטר בלעדיהם.


 

כפי שציינו, ברנו בחרו לצייד את מכונית התצוגה עם מנוע הקליאו ספורט, שמאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות וצורך 8.5 ליטר בנזין ל-100 ק"מ. האם המנוע הבריון יגיע לגרסה הסדרתית? ספק רב.

 

על ה-207SW אאוטדור, עליה דיווחנו עוד לפני פתיחת התערוכה, אין הרבה לכתוב מלבד התרשמות פנים אל פנים. אז נספר שבניגוד לקליאו, כאן נראה שמדובר במכונית קרובה מאד לגרסה הסדרתית, וייתכן שאפילו מדובר ברמז לגרסת כאילו-שטח שתצטרף בשלב מאוחר יותר. ה-SW הסדרתית, שתחליף גרסה דומה של ה-206 המנוחה, תוצג כמוצר מוכן לייצור בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבזור חדשני
צילום: רועי צוקרמן
עיצוב עתידני
צילום: רועי צוקרמן
וזו ה-207SW אאוטדור
צילום: רועי צוקרמן
לתצוגה, אבל פחות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים