שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

הגיעה השעה ללוטוס 11

לא כל יום אנחנו זוכים למכונית חדשה מלוטוס, יצרנית רכבי הספורט המוערכת. אז כשהיא מציגה שתיים במכה, זו בכלל סיבה לחגיגה

תערוכת ז'נבה נסגרת היום, והחדשות שהוצגו בה יהפכו בקרוב לידיעות של אתמול. אז כדי להתחיל בסיכום התערוכה בטעם טוב, נביא לכם הפעם את אחת הבונבוניירות המשובחות שהוצגו בשוויץ, לוטוס 2-אילוון (Eleven, ובעברית - אחד עשר) ואיתה מכונית התצוגה אקסיג' GT3.

 

שתי מכוניות חדשות במכה מלוטוס, מי שבדרך כלל ממעטת בחשיפת דגמים חדשים? ללא ספק סיבה לחגיגה. ה-2-אילוון היא מכונית ימי מסלול חדשה, עם מקום לשני נוסעים (נהג וזה שצורח מפחד לידו). היא נבנתה מתוך מחשבה אחת בלבד: להציע הכי הרבה פאן שאפשר לנהגים חובבים. המצרכים: מרכב קל (745 ק"ג), הרבה כוח (255 כ"ס ממנוע 1.8 ליטר עם מגדש על). והתוצאה: 380 כ"ס לטון; 100-0 קמ"ש בתוך 3.9 שניות; 160-0 קמ"ש בתוך 9.1 שניות; ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. הקהל מתבקש לשבת.


לוטוס 2-אילוון. למעלה: אקסיג' GT3 (צילומים: רועי צוקרמן)

 

בתמורה ל-40,000 פאונד (327,000 שקל), תקבלו מעט מאד אבזור. בין היתר יש יחידות תאורה, ממיר קטליטי וכנף אחורית פשוטה. ורישוי לנהיגה על כביש ציבורי. מי שיחפוץ יוכל להזמין גרסה מעט יותר קיצונית, ללא יחידות תאורה קדמיות, אבל עם כנף אחורית מסיבי פחם ומסיט רוח קדמי, מושב בתקן ה-FIA ורישוי מסלול. לשתי הגרסאות אגב יש בקרת אחיזה ניתנת לניתוק, ובתחילה יוצעו רק בצביעת המירוצים של לוטוס: שחור-כסף-צהוב. וזה נראה מעולה במציאות.

 

GT3 לכביש

מלבד מכונית ימי המסלול, הציגו הבריטים גם גרסת כביש למכונית המירוץ אקסיג' GT3. מדובר במכונית תצוגה - ללא ספק עם הפנים לייצור בקרוב וללא שינויים. הקשר העיצובי בינה לבין גרסת המירוצים ברור, וה-GT3 מציגה חרטום ואחוריים שונים מכפי שהתרגלנו לראות באקסיג', לטובת האווירודינמיות.


בקרוב במסלול הקרוב למקום מגוריכם

 

ה-GT3, בכתום סקסי להפליא (תמונה למעלה), צוידה בז'נבה במנוע ה-1.8 ליטר שבמקור פותח על-ידי טויוטה, אבל מאז עבר הרבה "התעללות" על-ידי לוטוס. בין היתר יש לו כעת מגדש על ומצנן ביניים, והוא מספק 275 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-26.3 קג"מ ב-7,000 סל"ד. הספורטיבית הקטנה והקלה, במיטב מסורת לוטוס, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך ארבע שניות בדיוק, ל-160 ב-9.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 257 קמ"ש.

 

והמחיר? "שלכם תמורת 60-50 אלף פאונד", אומרים בלוטוס. וממש לא מתכוונים לקהל הישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוטוס 2-אילוון
צילום: רועי צוקרמן
היישר למסלול המירוצים
צילום: רועי צוקרמן
כך נראית אקסיג' רגילה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים