שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

העתיד ההיברידי לפי הונדה

תחת הסיסמה הנצחית "ידידותי לסביבה לא חייב להיות משעמם", הציגה הונדה בז'נבה מכונית תצוגה מרשימה לעין. ואפילו סיכויי הייצור גבוהים

הונדה הציגה בתערוכת ז'נבה מכונית תצוגה חדשה ומעניינת, שתהפוך בתוך כשנה למכונית סדרתית. יש לה עיצוב מושך את העין במיטב מסורת התצוגה, אבל גם תוכן הקנקן מבטיח רבות: זוהי מכונית כלאיים המשלבת בין בנזין לחשמל, לטובת חסכון בתצרוכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים.

 

מכיוון שלהונדה לא היה רעיון לשם, היא קוראת למכונית התצוגה "סמול הייבריד ספורטס קונספט", שזה בתרגום חופשי "מכונית כלאיים ספורטיבית לתצוגה". יצירתי. היא תוכננה על-ידי מרכז המחקר והפיתוח של הונדה באופנבך, גרמניה, ומצוידת במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר עם 95 כ"ס. יחד עם מנוע עזר חשמלי ותיבת הילוכים רציפה, מדובר באותה מערכת הנעה המשמשת את הסיוויק IMA, המשווקת גם בישראל.


הונדה סמול הייבריד ספורטס קונספט בדוכן התצוגה בז'נבה. העיצוב מרשים, השם קצת פחות (צילומים: רועי צוקרמן)

 

בזאת לא מסתיים הקשר בין מכונית התצוגה לבין ייצור סדרתי. לפי נציגי הונדה ז'נבה היא גם מבוססת על פלטפורמת מחליפת הג'אז, שנמצאת איתנו מאז ראשית שנות ה-2000 ותעזוב אותנו ככל הנראה בשנה הבאה. כמוה, גם למכונית התצוגה יש הנעה קדמית. מכאן שניתן ללמוד כי הג'אז הבאה עשויה לצמוח משמעותית במידת בסיס הגלגלים, עם 253 ס"מ בתצוגה לעומת 245 בלבד בג'אז.

 

עוד מספרים בהונדה כי המכונית עם השם הארוך מציעה דווקא ממד אורך צנוע של 400 ס"מ, רוחב של 176 ס"מ וגובה של 127 ס"מ בלבד. מידת הגלגלגים, למי שתהה, יוצאת דופן בפרופורציות: למרות שהרוחב והחתך נחשבים לשגרתיים (165/60), לסמול הייבריד ספורטס קונספט יש חישוקי "20 מופרזים ובוהקים במיוחד. אבל אל חשש. לייצור הם לא יגיעו.


רמז עבה למכונית סדרתית הצפויה שנה הבאה

 

מכונית התצוגה הזו, כך מספרים לי היפנים, היא חלק מתוכנית כוללת למכוניות כלאיים, במסגרתן נראה גם מתחרה לטויוטה פריוס בשנת 2008. עד אז, ייתכן והיא תצטרך להתמודד כבר עם מחליפתה, שרמז אודותיה סיפקה לנו טויוטה באותה תערוכה ממש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית התצוגה ההיברידית של הונדה
צילום: רועי צוקרמן
נותנת את הכוח. סיוויק IMA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים