שתף קטע נבחר

תאונת אל על בפריז: המטוס לא קיבל אישור תנועה

מחקירת תאונת המטוס בנמל התעופה דה-גול בפריז עולה כי צוות המטוס לא קיבל את אישור פיקוח הקרקע לפני שיצא לדרך. עם זאת, עדיין לא ברור מי אחראי לתאונה

פרטים ראשוניים מחקירת תאונת מטוס אל על בסוף השבוע שעבר בשדה התעופה שארל דה-גול בפריז עולה כי המטוס הוא שהתנגש ברכב הגרירה על הקרקע. בשלב זה לא ברור מי האחראי לתאונה, אך נראה שמדובר בשילוב של טעות מצד צוות המטוס ומצד אנשי מגדל הפיקוח.

 

ביום שישי היה אמור מטוס ג'מבו של אל על להמריא מפריז לכיוון ישראל. אלא שכמה דקות לפני ההמראה התרחשה תאונה, כאשר המטוס נפגע מרכב גרר שהיה בדרך לאחד המסלולים בנמל.


מכונית הגרר תחת המנוע

 

המטוסים בשדה התעופה דה-גול מחוברים לשרוולים, שבאמצעותם נוסעים עולים ויורדים מהמטוס. על פי הנהלים, כאשר מטוס רוצה להתכונן להמראה, מגיע רכב גרר שגורר אותו לאזור בו הוא יכול להפעיל את מנועיו - וכך גם היה במקרה זה. בשלב הבא אמור הטייס לבקש את אישור פקחי הקרקע ואת אישור מגדל הפיקוח לנסוע לכיוון מסלול ההמראה.

 

מחקירת התאונה התברר כי צוות המטוס אכן קיבל אישור ממגדל הפיקוח לנסוע למסלול ההמראה, אך לא את אישור צוות הפיקוח שעל הקרקע. צוות המטוס חשב שהשטח פנוי, והתחיל בנסיעה מבלי שידע שמתחת לכנף עדיין נמצא צוות הגרירה.

 

המטוס החל בתנועה ואז התנגש ברכב הגרר. כתוצאה מכך נגרם נזק כבר למנוע המטוס, והוא הושבת בשדה התעופה בפריז.

 

ועדת הבדיקה שהוקמה בצרפת, וחוקר התעופה הראשי בישראל שבודק אף הוא את הסיפור, ממשיכים בחקירת האירועים שקדמו לתאונה ויבררו מדוע לא היה קשר בין צוות המטוס לאנשי הקרקע.

 

מחברת אל על נמסר בתגובה: "לתאונה חברו שלושה גורמים במקביל: טעות של מגדל הפיקוח, בעיה של רכב הגרר ונהגו, וטעות של צוות המטוס. חברת על ממתינה לסיום תוצאות חקירת האירוע על ידי החוקר הראשי של משרד התחבורה, ותגיב לאחר פרסום מסקנותיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים