שתף קטע נבחר

מחקר: הפחתה בצריכת המלח מונעת התקפי לב

מחקר חדש מגלה כי הסיכון למחלות לב ולתמותה מהתקף לב צנח דרמטית אצל אלה שקיצצו את כמות המלח בתפריט היומי

תפריט דל מלח עשוי להציל את חייכם: חוקרם מצאו כי הפחתה בכמות צריכת המלח מפחיתה גם את הסיכון למחלות לב וכלי דם ב-25 אחוז, ואת הסיכון לתמותה ממחלות לב ב-20 אחוז. הממצאים החדשים פורסמו בגליון האחרון של כתב העת הרפואי BMJ.

 

יתר לחץ דם מכונה "הרוצח השקט", בהיותו גורם סיכון משמעותי למחלות לב וכלי דם, בעוד הוא לא נותן כל סימני אזהרה מקדימים. כבר זמן רב ידוע שתזונה עתירת מלח מעלה את לחץ הדם ובכך מגבירה את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי. המחקר החדש הראה עד כמה תזונה עתירת מלח היא קטלנית.

 

מלח בכמויות קטנות הוא אמנם חיוני לתזונתנו. בין היתר מסייע המלח לשמור על מאזן המלחים בדם, מווסת את לחץ הדם ואחראי גם על פעילות תקינה של השרירים ומערכת העצבים. אלא שכמויות גבוהות מידי של מלח גורמות לאגירת נוזלים בגוף, ומכאן לעליית ערכי לחץ הדם.

 

אחת הבעיות המרכזיות בצריכת מלח היא המלח הסמוי המצוי בתזונה. בעוד שההמלצות הן לצריכה של לא יותר מ-6 גרם מלח ליממה, צורך האדם הממוצע כ-12 גרם ליממה, בעיקר בשל מלח סמוי המהווה כ-80% מכמות המלח שאנו צורכים. הוא מצוי בין היתר בתבלינים שונים חוץ ממלח שולחן, בבשרים, בחטיפים ועוד.

 

במחקר נבדקו 3,126 אנשים, כולם היו בעלי לחץ דם תקין, או כאלה שהוגדרו בעלי לחץ דם גבולי. הנבדקים נתבקשו להפחית בצריכת המלח היומי בשיעור של 25 עד 35 אחוז, מכמות של 10 גרם לכמות יומית של כ-7 גרם.

 

החוקרים מצאו כי בתקופה של 10 עד 15 שנים, הפחתה בצריכת המלח מפחיתה את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם בשיעור של 25 אחוז, ואת הסיכון למות ממחלות אלה בשיעור של 20 אחוז.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלח. להוריד מינונים
מלח. להוריד מינונים
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים