שתף קטע נבחר

ברלוסקוני קונה את הסדרה שהנחתה מורן אטיאס

חברת אנדמול, יוצרת השעשועון "דיל או לא דיל" ותוכניות הריאליטי "האח הגדול" ו"אקסטרים מייקאובר" נרכשה תמורת כ-4.6 מיליארד דולר על ידי קונסורציום בהובלת מדיה-סט של ראש ממשלת איטליה לשעבר

חברת אנדמול, יוצרת תוכנית הריאליטי המפורסמת "האח הגדול" והשעשועון "דיל או לא דיל", אותו הנחתה בארץ מורן אטיאס, נרכשה על ידי קונסורציום בהובלת תאגיד התקשורת מדיה-סט של סילביו ברלוסקוני, לשעבר ראש ממשלת איטליה.

 

הקונסורציום ישלם לחברת הטלקומוניקציה הספרדית טלפוניקה 2.6 מיליארד אירו (3.6 מיליארד דולר) תמורת 75% מאנדמול, והוא יגיש הצעה לרכישת 25% הנותרים במחיר של לפחות 25 אירו למניה. העסקה כולה מוערכת בכ-4.6 מיליארד דולר.

 

פרט למדיה-סט כולל הקונסורציום גם את החברה הבת הספרדית של מדיה-סט, גסטביז'יון טלסינקו, בנק ההשקעות גולדמן זאקס וחברת ההשקעות ההולנדית Cyrte, שבראשה עומד המיליארדר ההולנדי ג'ון דה מול, שייסד את אנדמול ב-1994 ביחד עם יופ ואן דן אנדה.

 

מדיה-סט וגסטויז'יון מסרו כי הם מתכננים להשקיע 486 מיליון אירו באנדמול, שמפיקה גם את התוכניות "האקדמיה לכוכבים" ו"אקסטרים מייקאובר".

 

טלפוניקה רכשה את אנדמול במרץ 2000 תמורת 4.8 מיליארד דולר, אך מועצת המנהלים החדשה של החברה הספרדית קבעה כי אנדמול היא נכס "לא אסטרטגי", ועל החברה להתמקד בתעשיית הטלקומוניקציה.

 

במרץ השנה הועמדה החברה למכירה, קצת יותר משנה לאחר שהנפיקה 25% ממניותיה בבורסה ההולנדית. אנדמול היא כיום מפיקת הטלוויזיה השניה בגודלה באירופה, אחרי פרמנטל-מדיה של קבוצת RTL הגרמנית.

 

מנסים להתרחב מחוץ לאיטליה

מדיה-סט מבצעת לאחרונה מאמצים להתרחב מחוץ לאיטליה, ובין השאר ניסתה ללא הצלחה לרכוש את חברת השידור הגדולה בגרמניה, פרו-זיבן, סאט1, מחיים סבן.

 

המחוקקים באיטליה מתכננים להעביר חוק שיחייב את מדיה-סט להעביר את אחד משלושת הערוצים המקומיים שלה ללוויין, ולהגביל את הפרסום בשני הערוצים האחרים, כדי להגביל את שליטתה של החברה בשוק האיטלקי.

 

בנו של סילביו ברלוסקוני, פייר סילביו ברלוסקוני, שמכהן כסגן יו"ר מדיה-סט, אמר לאחרונה בראיון כי רכישת אנדמול תשלים את פעילויותיה של מדיה-סט. "אנחנו פועלים בשתי מדינות, הם פועלים ב-22 שווקים", אמר ברלוסקוני הצעיר לעיתון האיטלקי "קורייה דלה סרה".

 

מדיה-סט דיווחה על ירידה של 16% ברווח הנקי ב-2006, בשל ירידה בהכנסות מפרסום באיטליה. ההכנסות מפרסום באיטליה מהוות כשלושה רבעים מסך הכנסות החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים