שתף קטע נבחר

לא עוד סודה זולה

יפאורה רכשה את הזכויות על המותג שוופס מקדבורי העולמית, וכעת היא מנסה למצב את המותג גבוה יותר, באמצעות מוצר ייחודי, שמחירו כפול מזה של הסודה הרגילה

בחודש דצמבר 2006 חתמה יפאורה על הסכם עם קדבורי-שוופס, לרכישת הבעלות על מותגי שוופס בישראל, תמורת 9 מיליון שקל, והחלה במהלכים שיווקיים במטרה לעורר את המותג. 

 

חודשיים לאחר רכישת הזכויות על המותג יצאה החברה במהלך הראשון תחת המותג, במסגרתו השיקה לוגו חדש, עיצוב חדש לתוויות וטעם ייחודי – סודה בטעם לימון. הלוגו החדש שונה מעברית לאנגלית, כחלק מהדגשת הבינלאומיות שלו. למשקאות שוופס המוכרים: ג'ינג'ר אייל, מי טוניק, ביטר למון ומי סודה נוספים כעת משקאות הסודה בטעמים. המטרה - לפנות לקהל היעד הבוגר שמונחה בשנים האחרונות על ידי טרנד ה-wellness בתחום התזונה ובכלל.

 

עד לרכישת המותג מקדבורי העולמית, היה שוופס מותג מינורי שלא זכה בתמיכה שיווקית בישראל, למרות היותו מותג ותיק. הוא אמנם מותג מוביל בשוק הסודה, אך עיקר המכירות שלו הן במגזר הערבי בישראל. סודה נחשב למותג זול ביחס למשקאות קלים אחרים.

 

כעת, לאחר הרכישה, מנסה יפאורה לעשות השקה מחדש למותג ולמצב את שוופס גבוה יותר מהסודה הזולה. כאמור, המהלך הראשון היה שינוי הלוגו מעברית לאנגלית, השקת סודה עם פלחי לימון, וכעת השקת סודה בטעמים. למרות שיפאורה פועלת חזק ברשות הפלסטינית, הסודה בטעמים לא תשווק שם בשלב זה.

 

מדובר במוצר יקר יחסית שמחירו כפול ממחיר סודה רגילה: בקבוק סודה רגילה עומד על 3.5 שקלים ובקבוק סודה בטעמים - 7 שקלים. גם פיית הבקבוק רחבה, "במטרה לשוות לו מיצוב איכותי", כדברי מנהל השיווק בחברה. ההשקה הנוכחית מלמדת על מה שמתכננת יפאורה לבצע בשוופס, וכבר בשלב זה רואים צעדים ראשונים שעושה החברה, גם באמצעות טיפול בנושא המחיר, במטרה למתג את שוופס יותר גבוה ולהפוך אותו לשחקן מרכזי וחשוב בשוק הישראלי.    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים