שתף קטע נבחר

עלו ברשת: דירוג המרצים

מחלקים ציונים למרצים באוניברסיטה, טטריס יפני עם אנשים במקום לבנים, פורטל צרכנות לחסכנים, גוגל של התנ"ך וסיגי חוזרת לחיים כדי לנקום

פייבוריט

למה לא - "למה מה" הוא שם קצת פרחי ומטעה למיזם ראוי למדי: מנוע חיפוש עם ערך מוסף - מחולל אוטומטי של עמודי בית פרטיים. השימושיות של האתר הזה רבת רבדים – בראשון הוא מנוע לחיפוש טקסטואלי חופשי, בשני הוא משמש לחיפוש בתכנים של קהילת המשתמשים שלו, ובשלישי והחשוב יותר – הוא מאפשר לכל אדם או בעל עסק לייצר עמוד בית מקוון, באמצעות מילוי שאלון פשוט, ללא עלויות הקמה או תחזוקה, ומאפשר עדכון עצמאי של התכנים והמידע.

בשלב זה מציע האתר יותר מ-20 טפסים שונים, שכל אחד מהם מייצר אוטומטית מעין אתר פרטי בקטגוריה כלשהי: מוזיקה,

תעסוקה, בריאות ורפואה, משפטים, ספורט והכי חשוב – היכרויות.

 

בתחום זה לחידוש של "למה מה" יש אולי ערך גדול יותר, שכן הוא מגדיל את סיכויי המשתמשים בו לעלות בתוצאות החיפוש הכלליות במנוע בפרט וברשת באופן כללי. העיצוב של האתרים הפרטיים גמיש, והתשתית מאפשרת הוספת קבצים, לוגו ועוד. "למה מה" עושה שימוש בטכנולוגיית הרשתות החברתיות, אולם מתמקד דווקא בפתרון פשוט ויעיל להקמת אתר פרטי גם ידע טכנולוגי ועיצובי, ובלי הצורך להשתייך לרשת חברתית. 

 

צל"ש

"דרגו" הוא רעיון אינטרנטי מדליק שהושק לפני כמה ימים בלבד ועדיין מוקדם לקבוע עד כמה יתקבל ככלי בעל ערך אצל קהל הסטודנטים בארץ. האתר מציג מאגר ענק של שמות כל המרצים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ומזמין את הגולשים לאתר את המרצים שלהם, לכתוב עליהם חוות דעת מפורטת ולדרג את איכותם.

 

אם הסכנות שעומדות מאחורי רעיון כזה (ניצול לרעה לצרכי נקמה, למשל) יטופלו בידי מפעילי האתר, התשתית הזו יכולה להתפתח למערכת פידבקים איכותית, שתקבע מדד בלתי תלוי לאיכות ההוראה, ותייצר תמריץ חיובי למרצים האיכותיים.

 

השימושיה

כמה אתרים ושירותים חדשים ויעילים:

 

ניוזלטרים – איש השיווק ד"ר רוני הורביץ הקים את "מדריך הניוזלטרים", אינדקס בן 58 קטיגוריות עניין, שנועד להציג במקום אחד את כל הניוזלטרים שמציעים לגולשים אתרי התוכן בעברית. האתר החדש מאפשר לכל בעל אתר לפרסם שם חינם את הניוזלטר שלו, אולם הפרסום נעשה רק אחרי שאיכותו נבדקת בידי מפעילי האינדקס.

 

כבר בשלב זה מציג האתר כמה עשרות ניוזלטרים על הריון ולידה, שיווק, מתכונים ועוד. כל ניוזלטר מוצג שם בכרטיס עם מידע בסיסי על התכנים, קהל היעד, המו"ל ומס' המנויים. הרישום עצמו נעשה באתר המקורי.

 

החלפה – איך לא חשבו על זה קודם: ילדים שאוהבים לאסוף סדרות קלפים ומחפשים אספנים אחרים ל"החלפות" יכולים כעת לעשות שימוש מוגן בזירה ייחודית חדשה, "החלפה". אספנים שנרשמים לאתר מוזמנים להציג שם על גבי אלבומים וירטואליים את האוסף האמיתי שלהם, ולציין מאילו קלפים או מדבקות יש ברשותם עותקים להחלפה. הקשר בין שני גולשים נעשה בתיווך הנהלת האתר, כדי למנוע ניצול ילדים לרעה, ואחרי שנבדקת אמינות המשתמשים, נשלחים הקלפים המבוקשים לשני המחליפים. (שלח: חנן לביא).

 

אני חוסך – פורטל הצרכנות הסלולרי "i-Save" מציע לגולשים להירשם ולקבל על בסיס קבוע הודעות על מבצעים והנחות לרכישת מוצרים שונים. מי שלא רוצה הטרדות SMS יכול להגדיר את העדפותיו ותחומי העניין שלו בעמוד "המבצעים שלי" בנייד או ברשת. ניתן לחפש מבצעים לפי קטיגוריית המוצרים או שם הרשת.

 

גוגל של התנ"ך – יופי של מיזם (באנגלית בלבד): מנוע חיפוש שאפתני, לחיפוש של כל מילה בכל מהדורה מוכרת של ספר הספרים, כולל הברית החדשה. (שלח: שי ספיר).

 

פרטי בניין – פורטל פרקטי, איכותי ולא שגרתי, המרכז קטלוגים ממוחשבים, מדריכים, מילון ומאמרים על פרטי בניין שונים, ומיועדים לאדריכלים, מעצבים, קבלנים וכל מי שבונה את ביתו.

 

קיצעיר

אם קצת רטוב לכם, זה בגלל שכל מנהלי השיווק בארץ מזיעים במירוץ על לבם של החופשים הצעירים: כאן כפר מוזיקה, שם משחק ריטליטי, פה נולד כוכב וכל הארץ אייפוד אחד גדול. כל המבצעים האלה מתחילים במקום היחיד שבו גם צעירים בחופשה נמצאים כל היום - ברשת. הנה כמה דוגמאות:

 

קחו וילה – הרשת החברתית "בונה" מזמינה בני נוער להציג בחודשי הקיץ את החברים שלהם. תמונות שוות של חבורות יתפרסמו באתר וידורגו, והתמונה המקורית ביותר תזכה את שולחה בפרס מקורי לא פחות: יום כיף לזוכה ולעשרה מחבריו בווילה עם בריכה גדולה, מערכת סאונד מתקדמת, ומקרר מפוצץ במזון ומשקה.

 

חפש ת'קוקו – החל מהיום יסתובבו בארץ מדי יום 30 תרנגולים של מותג השוקו של תנובה, וצעירים מוכי קיץ יוכלו לצאת לשטח ולחפש אותם על פי רמזים שיקבלו במשחק האינטרנטי, על מנת לזכות באייפוד-שאפל. ציד התרנגולים הזה יימשך שמונה ימים, ואחד מבין אלה שימצאו את כל נקודות המסתור ייקח הביתה 50 אלף שקלים.

 

מצא חברה – מותג הדאודורנט "אקס" משחק אותה "בלייזר", ומעודד את משתמשיו לעשות לעצמם טובה ולמצוא בדחיפות חברה. ברוח זו הוא מזמין את הגולשים להעלות לאתר סרטוני גיקים ביתיים, שידורגו בידי גולשים אחרים ועשויים לזכות אותם ב-PS3. הבעיה היא שאם הם יזכו הם ממש לא ירצו חברה.

 

תן טיפ – גם אתר התיירות המצוין של "למטייל" נסחף עם זרם מבצעי הקיץ ומכריז על תחרות "מלך הטיפים". גולשים שישתפו את הגולשים האחרים בידע ובהמלצות מועילות בנוגע ליעדי טיול שונים בעולם מוזמנים להוסיף אותם למערכת הטיפים באתר, ואם הם ממש טובים, יזכו את שולחיהם בתלושי קניה ברשת.

 

חדש בטיוב

והקינוח השבועי: כמה מהסרטונים החמים באתרי שיתוף הווידאו בארץ ובעולם:

 

סיגי חוזרת לנקום – אל פינת הסרטון-הכי-מיותר-וביזארי-שראיתם בחיים-שלכם נדחקו הפעם שלושה: דרור נובלמן, תסריטאי טלנובלות פורה שאחראי לעלילות "הכוח ירושלים", מיכל גבריאלוב, היא כוכבת הסדרה סיגי הנשממי שנשמתה עלתה השמיימה – שנכנסים לזירת אגרוף לא מוסברת כדי להכניע את נציג התקשורת העוינת, זוהר ישראל, הכתב של "הערב עם גיא פינס". בתוך כל האירוע המסוים להחריד ומוזר להטריד הזו יש גם כמה טקסטים שנונים, אבל גם כמה מהלומות אמת, בעיקר כשגבריאלוב מתנפלת פתאום דווקא על נובלמן וזועקת, בצדק מסוים: "הוא הרג את סיגי!". ההגדרה "הזוי" קטנה בכמה מספרים על האירוע הזה.

 

נשים באמנות – הסרטון היפה הזה מציג רצף של עשרות דמויות נשים, כפי שהן מופיעות ביצירות אמנות קלאסיות מהמאות האחרונות.

 

כוכב בולגרי – שימו לב לאירוע הבלתי רגיל הזה: המשתתפים בתחרות "כוכב נולד" בבולגריה התבקשו לבצע שיר אחד בשפה זרה. המתחרה הזו בחרה לשיר את "חורשת האקליפטוס" של נעמי שמר, ובעברית! אף שיש לא מעט שיבושי שפה, בשבילנו הכוכב זו היא. (שלח: אלי טובולסקי).

 

רפסודיה בהמית – הדוד הזה מנגן כבר 37 שנה בכפות ידיו, ועושה כעת את הפריצה הראשונה שלו במסגרת יוטיוב עם הגרסה שלו ל"רפסודיה בוהמית" של קווין. למען האסתטיקה שימו לב: מאזין רגיש עלול למצוא דימיון רב בין הגרסה המיוחדת הזו לבין רצף של קולות אופייניים לתאי שירותים ציבוריים בעיצומה של הרעלת מזון המונית. (שלח: עמית פל).

 

ענן ריחני – ובהמשך לעניין קולות השירותים: זה מה שמפיקי טלוויזיה יפנים עושים כשהם משתעממים – הם לוקחים מצלמה רגישה לחום, מעמידים פלצן מקצועי מול המצלמה, ומבקשים ממנו לתקוע ככל יכולתו ובעודם מבסוטים מהעננה הצבעונית (והריחנית, יש להאמין), הוא נדרש לפזר את האווירה בדרכים יצירתיות. (שלח: עמית פל).

 

טטריס אנושי – והנה עוד סטייה טלוויזיונית מיפן: מעין טטריס אנושי. משתתי התחרות הזו ניצבים על שפת בריכת מים, ונדרשים להתאים את גופם לחור גדול בקיר קלקר ענק שמתקרב אליהם במהירות רבה. לא הצליחו להשתחל דרכו – נפלו למים. (שלח: איתן כספי).

 

איש הכפר – העליבות הכללית של הקטע הזה נסלחת משום שהוא באמת מצחיק: איש אחד עם ארבע בובות מציג שואו מלא של להקת "אנשי הכפר".

 

שמע פורטוגזי – כמה מפתיע: קהילה מפורטוגל מזמרת "שמע ישראל" כחלק ממיסת יום ראשון. (שלח: אלי טובולסקי).

 

פינת הבושה – זוכרים את ה"שר-מו-טה" מחברון? הנה עוד צעיר מהז'אנר שלה, עושה "קבלת פנים" לפעילי שלום מחו"ל. אין מילים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיכל גבריאלוב בתפקיד סיגי
מומלצים