שתף קטע נבחר

כפר בלום: למה לי פוליטיקה עכשיו?

המשתתפים הרבים שהגיעו לפסטיבל היהדות בכפר בלום, עסקו בנושאים יהודים-ישראליים, ללא הנוכחות המעיקה של הפוליטיקה והצורך להגדרה עצמית מגזרית. קחו לדוגמא את גיל חובב שהפליא בסיפורים על משפחתו ובן זוגו כשלא נצפו התעלפויות בקרב הקהל הדתי הרב. אסף וול חזר מכפר בלום עם תובנה: רוב הקטטות מתרחשות בעיתונים, או כשיש מצלמות בסביבה

אתמול בבוקר הגענו לפסטיבל היהדות בכפר בלום, ומייד הבנו שאכן לא בשמיים היא. השמיים להטו ב-45 מעלות ובכל זאת, תל-אביבים אל תתלהבו: המצב עדיין נסבל יותר מהקלחת המהבילה של איזור 03. כמה שדות חיטה שנקצרו, נפתחו לקהל הרחב ופתרו את בעיית החניה במקום.

 

 

אם לנסות ולאפיין את קהל המשתתפים בכנס, הרי שבדומה למרבית הסיירות החטיבתיות, אחוז חובשי הכיפות הסרוגות היה גבוה ביחס למספרם באוכלוסיה.


לא מבזבזים זמן פנוי. הרב שרלו וג'קי לוי, כפר בלום 2007

 

דיון שמשך תשומת לב מיוחדת התקיים בהנחייתו של קובי אריאלי, בהשתתפות עורכי ערוצי יהדות, ועסק בתרומת האינטרנט ליהדות (ובתרומת היהדות לאינטרנט). עיקר הדיון עסק בערוצי היהדות שנפתחו לאחרונה באתרי החדשות השונים ובמקום הגדל והולך שהם תופסים על במת האקטואליה.

 

פרק זמן לא מבוטל מהדיון הוקדש לתופעת הטוקבקיסטים המגזריים על יתרונותיהם ובעיקר על חסרונותיהם. מסתבר כי חלק גדול מהכותבים בערוצי היהדות טורחים לקרוא את דברי המגיבים ויש, תאמינו או לא, אף הטורחים למסגר את הבולטים שבהם. שווה להתאמץ.


מחווה לירושלים

 

קהל רב התייצב גם להופעתו של גיל חובב, שהפליא בסיפורים אודות משפחתו הירושלמית. למרות שטרח והביא גם אנקדוטות מחייו העכשוויים עם בן זוגו ולמרות העובדה כי רבים מקרב יושבי האולם נמנו על הציבור הדתי, לא נרשמו התעלפויות או מחאות בקרב הקהל הרב, מה שמצביע על העובדה כי רבות מהקטטות בין תפיסות העולם מתרחשות בעיקר מעל גבי העיתונים או רק כאשר יש מצלמות בסביבה.

 

עוד אירוע שמשך צופים רבים היה מופע לציון 40 שנה לשיחרור ירושלים שהונחה על ידי ג'קי לוי ובו השתתפו הזמרת שולי נתן, מספר הסיפורים יהודה עצבה ועוד. המופע סחט רעמי צחוק תכופים מהמשתתפים ונמשך עוד זמן רב לאחר המועד הרשמי לסיומו בחצות הלילה. לא נצפו "מנקרים" בקהל.

 

נראה כי יותר מכל ניסו המשתתפים שטרחו והגיעו לכנס למלא חלל כל שהוא, הם היו מעוניינים לעסוק בנושאים יהודים-ישראליים ללא הנוכחות המעיקה של הפוליטיקה והצורך להגדרה עצמית מגזרית. משיחות עם משתתפים אקראיים שדגמתי הוברר לי כי יש רעב לא קטן לנושא יהדות בקרב הציבור שמחד מעוניין מאוד להתקרב ולדעת, אך מאידך חשש עד כה כי העמקה שכזו מחייבת שינוי בלתי נמנע באורח חייו.

 

כמו כן בלט לעין המחסור החריף בצעירים. מעט מאוד משתתפים הנמנים על גילאי הסטודנט ומטה נספרו בין המשתתפים, מה שמצביע על העובדה כי עוד רבה הדרך...  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים