שתף קטע נבחר

לבן על לבן

יקבי רמת הגולן הפתיעו בסוף השבוע האחרון עם "אלבום לבן" שצורף לעיתונים במטרה לשכנע אותנו לשתות יותר יין לבן. העיצוב מבטיח, הפורמט הפתיע - אבל התוכן לא עמד בסטנדרטים

החוברות, הדפים והעלונים הפרסומיים שנשפכים מהעיתונים ("אינסרטים" בלשון הברנז'ה) מוכרים כבר לכולנו. חלקם מוצאים דרכם ישר אל הפח בעוד שחלק מהם הופכים לחומר הקריאה שלנו לסוף השבוע כשאנחנו מפנטזים על סט שולחן וכיסאות חדש למרפסת, או על מכסחת דשא משולבת עם מדפסת לייזר אלחוטית.

 

פעמים רבות אנחנו מבחינים במאמצים של המפרסמים להפתיע אותנו באינסרטים. בין אם זה בגודל יוצא מן הכלל, צילומים מרהיבים או נייר משובח.

 

ההפתעה הנעימה ומושכת תשומת הלב ביותר היתה בסוף השבוע האחרון, בו התהפכו היוצרות: העיתון הפך להיות אינסרט בתוך האינסרט של העיתון. הביצוע שאני ראיתי היה מקסים: שקית לבנה אטומה שעליה התנוססה במרכז הכותרת "קיץ לבן מארץ היין" עם לוגו של יקבי רמת הגולן ואיור מקסים. לוגו העיתון "עכבר העיר" התנוסס בצד השמאלי העליון ובעקבותיו נפתחה השקית. בתוך השקית מצאתי את ה"האלבום הלבן" שמיד נדבר אליו ואת עיתון עכבר העיר שצורף אליו. המכלול כולו מפתיע, מעוצב ומרשים. ובקיצור – מושך תשומת לב.

 

מדובר על קמפיין "קיץ לבן מארץ היין" של יקבי רמת-הגולן. הקמפיין מהווה נדבך נוסף במאמצים המבורכים של יקבי רמת הגולן להפיכת היין הישראלי לנגיש יותר לשולחן המקומי, כשבמקרה הזה מדובר על קמפיין הממליץ ומעודד שתיית יין לבן בקיץ החם. השימוש בהפצת עלון-אינסרט במקומון לפרסום יין מלמד על רצינות כוונתם של יקבי רמת-הגולן להגיע לביתו, לליבו ולחיכו של העם הישראלי היושב בחמסין.

 

כמובן שעלון שעמל כל-כך קשה כדי למשוך את תשומת ליבי בחום של הקיץ הישראלי ראוי לפתיחה ועיון. שם האלבום "האלבום הלבן" ודברי הפתיחה מבטיחים יינות לבנים שזורים בשירים לבנים. הפורמט מיד העלה בזיכרוני את השירונים שהיו מחולקים בילדותי בעיתונים. השיר הפותח "ימים לבנים" של לאה גולדברג חיזק עוד יותר את הציפייה לאלבום שירים ישראלים שאוכל לזמזם את מנגינתם בעודי בוחרת לי יין לבן. אלא שלצערי, רק שלושה שירים מצאו את דרכם לאלבום הלבן והפוטנציאל של האלבום להפוך לחוברת שכדאי לשמור נמוג בתוך טקסטים המתארים את היינות. נכון, נראה שהושקעה מחשבה בכתיבת התיאורים של היינות השונים, אבל המינון שלהם מכביד במקום לרענן.

 

לסיכום, במסגרת הטרנד החדש לצבוע לנו את הלילות בלבן ובירוק, הקיץ הלבן של יינות רמת-הגולן מגיע בפורמט "בבושקה" (אינסרט בתוך עיתון בתוך אינסרט) מפתיע ומושך תשומת לב עם עיצוב מבטיח, שלא מקיים בתוכן.

 

הכותבת היא מרצה ויועצת לשיווק ולפרסום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים