שתף קטע נבחר

חברות מזון אמריקניות יגבילו פרסום לילדים

11 חברות מזון ומשקאות, ביניהן מקדונלד'ס, קוקה-קולה ופפסיקו, התחייבו ליישם הגבלות חמורות יותר על הפרסום המכוון לילדים מתחת לגיל 12, כדי להיאבק בתופעת השמנת היתר בקרב ילדים

11 חברות מזון ומשקאות בארה"ב, ביניהן מקדונלד'ס, קוקה-קולה, פפסיקו וג'נרל מילס, התחייבו ליישם הגבלות חמורות יותר על הפרסום המכוון לילדים מתחת לגיל 12.

 

ההודעה נמסרה בזמן שוועדת הסחר הפדרלית קיימה פורום לקידום האחריות בשיווק מזון כדי להיאבק בתופעת השמנת היתר בקרב ילדים. מקדונלדס מסרה כי 100% מהפרסום שלה שמכוון באופן ייעודי לילדים מתחת לגיל 12 יקדם בחירות תזונתיות בריאות יותר. קוקה-קולה אמרה כי לא תשווק ישירות את המשקאות הקלים שלה לילדים מתחת לגיל 12.

 

פפסיקו אמרה כי תשווק רק שניים ממוצרי החטיפים ומשקאות האנרגיה שלה לילדים, ותקדם בפרסום אורח חיים פעיל. עוד אמרה פפסיקו כי תפסיק לפרסם את מוצריה בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים.

 

ג'נרל מילס, המייצרת בין השאר חטיפי דגנים ומרקים, אמרה כי תפסיק לפרסם מזונות המכילים יותר מ-12 גרם סוכר למנה לילדים מתחת לגיל 12. החברה אמרה עוד כי תוסיף הערות בנושאי תזונה על אריזות הדגנים.

 

חברות נוספות שלקחו על עצמן התחייבויות דומות הן חברת מרקי קמפבל, קראפט פודס, קלוג והרשי.

 

ראש ועדת הסחר הפדרלית, דבורה מאג'וראס, שיבחה את הצעדים להן התחייבו 11 החברות כ"צעד משמעותי קדימה ברגולציה העצמית של התעשייה". לדבריה, החברות המעורבות אחראיות על שני שליש מהפרסום בטלוויזיה שפונה לילדים. גם קבוצות צרכנים שיבחו את הצעדים, ודחקו בחברות נוספות להצטרף.

 

ממקדונלד'ס ישראל נמסר, כי "ארוחת הילדים העיקרית שנמכרת אצלנו, עם המבורגר, צ'יפס קטן קינוח סקוויז תפוחים ומים מינרלים, עומדת בקריטריונים הוולנטריים שנקבעו על ידי 11 החברות, ובהמלצות ארגון הUSDA האמריקאי, על מנת שניתן יהיה לפרסם את הארוחה בכל מסגרת שהיא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקדונלד'ס. יגבילו פרסום לילדים
מומלצים