שתף קטע נבחר

עכשיו זה רשמי: סובארו ג'אסטי חוזרת

הסופר-מיני הסופר-פופולרית בישראל, חוזרת לסיבוב נוסף כדייהטסו סיריון בתחפושת עדכנית. וגם, האימפרזה החדשה מגיעה לאירופה בשם הקלאסי, עם מפרט מעניין בהרבה וגרסת ראלי מגרה. ולסיום - הטריבקה (כבר) נמתחת

זוכרים את סובארו ג'אסטי, המכונית הקטנה והזולה שעשתה חיל בישראל בשנות ה-80 וה-90 ועדיין מבוקשת כמכונית קטנה לסטודנטים? ובכן, בקרוב היא עומדת לחזור לחיים, אבל תעשה זאת תחת כדייהטסו סיריון בתחפושת.

 

היום (ה') מפרסמת סובארו את רשימת המכוניות אותן תחשוף בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בהן גם הג'אסטי החדשה. מאז הדור ששווק אצלנו, יוצרה המכונית הקטנה ביותר בהיצע האירופי של סובארו דווקא על-ידי סוזוקי. תחילה על בסיס הסוויפט הקודמת, ולאחר מכן על בסיס האיגניס. הסיבה לכך הייתה שהן סובארו והן סוזוקי, היו בבעלות חלקית של ג'נרל מוטורס.


WRC - מכונית תצוגה שממחישה איך תיראה האימפרזה באליפות הראלי

 

עם הפרידה מסוזוקי והעברת האחזקות בסובארו לטויוטה, השתנה גם פרויקט הג'אסטי ויתבסס הפעם על פלטפורמת טויוטה יאריס. ליתר דיוק: את הג'אסטי הבאה תייצר עבור סובארו חטיבת הקטנות של טויוטה - העונה לשם המוכר דייהטסו. לכן היא גם תבוסס על הסיריון, מהמכוניות היותר-מצליחות בישראל כיום. האם זה אומר ששוב לא נראה אותה בישראל? ימים יגידו.

 

עוד בפרנקפורט: אימפרזה, WRC וטריבקה

בנוסף לג'אסטי, שתמונות ופרטים אודותיה לא פרסמה עדיין סובארו, תוצג בתערוכת הרכב הגרמנית גם האימפרזה האירופית. אכן, בישראל היא ערכה הופעת בכורה כבר אתמול  תחת השם המקומי B3, אבל האירופים יצטרכו להמתין בסבלנות עד לפתיחת התערוכה. ביבשת הקלאסית, אגב, תוצע המשפחתית הקומפקטית רק עם הנעה כפולה שתבדל אותה ממתחרותיה, ותשמור על הנשק השיווקי החשוב ביותר של המותג היפני. זאת בניגוד לישראל שמקבלת את ה-1.5 ליטר, עם הנעה קדמית בלבד. אין הבדלים בעיצוב בין הדגמים.


 

עוד מספרים בסובארו כי בתערוכה תיחשף מכונית תצוגה בשם WRC, שלא משאירה מקום רב לדימיון: זו גרסת המירוצים הבאה של האימפרזה לאליפות

הראלי העולמית (WRC), אשר תצטרף לליגה ככל הנראה רק בעונה הבאה. פטר סולברג, הנהג הבכיר של סובארו ואלוף 2003, יגיע בכבודו ובעצמו לפרנקפורט בכדי להציג אותה לעיתונות.

 

ולסיום, גם מתיחת הפנים המשמעותית שעברה הטריבקה בארה"ב בראשית השנה, תוצג בגרסה אירופית בתערוכה. בניגוד לדגם שלפני המתיחה, שכונה B9 טריבקה, בגרסה החדשה נראה כי סובארו מוותרת על ה-B9, ומסתפקת רק בשם טריבקה. טוב לרעיון השיווקי של יפנאוטו (סימול אלפאנומרי - B9 ,B4 ,B3), זה כבר לא יעשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הטריבקה המחודש
יגיע לפרנקפורט
דייהטסו סיריון. בקרוב עם סמל סובארו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים