שתף קטע נבחר

בגלל הקיצוצים: הממשלה מפסיקה את תכנון הרכבת לאילת

משרד התחבורה החל השנה לתכנן קו הרכבת לאילת, אך בעקבות הקיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה, התכנון יופסק בשנת 2008 והפעלת הרכבת תידחה בשנה. משרד התחבורה: "זה קיצוץ שנכפה עלינו". האוצר: "ההחלטה נובעת מסדר העדיפויות של משרד התחבורה"

משרד התחבורה יפסיק בשנת 2008 בעבודות התכנון של קו הרכבת המתוכנן לאילת. זאת, בעקבות הקיצוץ הרוחבי בתקציבי משרדי הממשלה במסגרת תקציב המדינה לשנת 2008.

 

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו השנה בתכנון של קו הרכבת מבאר שבע ודימונה לאילת. מדובר בפרוייקט תכנוני-הנדסי מורכב שעלותו מסתכמת במאות מיליוני שקלים, וגורמים בממשלה מעריכים כי הוא אמור להארך שנתיים ואף שלוש שנים, בטרם יצאו המכרזים לקראת הביצוע. אלא שבשנת 2008 יופסק תכנון הרכבת, עקב הקיצוצים בתקציב. במשרד התחבורה תכננו, לפני הקיצוץ, להרחיב בשנה הבאה את הקמת הקו ולהקדיש לו לא פחות מ-200 מיליון שקל.

 

במשרד התחבורה מאשימים בהפסקת התכנון את האוצר, כיוון שהקיצוץ, לטענת משרד התחבורה, נכפה על המשרד כחלק מהקיצוץ הרוחבי. ואילו באוצר אומרים כי ההחלטה להפסיק את התכנון היא החלטה עצמאית של משרד התחבורה, הנובעת מסדר העדיפויות הפנימי שלו, כיוון שהמשרד יכל לקצץ בנושאים אחרים.

 

קו הרכבת המיועד אמור להוביל בעיקר קרונות משא, שיעבירו סחורה מנמל אילת למרכז הארץ. הקו עשוי להציל את נמל אילת, שרמת הפעילות בו הולכת ומתדלדלת והוא נלחם על קיומו לאחר העתקת קו הסחורות של צים לנמלי ג'יבוטי ואשדוד.

 

"ביטול תיכנון קו הרכבת הוא מכה אנושה לנגב ופגיעה קשה בנמל אילת", אומר מנכ"ל נמל אילת משה מיץ, "בכירי משרד התחבורה הבטיחו להקדיש לנושא 200 מיליון שקלים אך האוצר לא תיקצב את הקמת הקו. קו הרכבת לאילת מהווה גורם משמעותי להמשך תפקודו של נמל אילת, כיוון שהוא יאפשר לנמל לשמור על כושר התחרות שלו בשינוע המטענים צפונה. נמל אילת פעל רבות בחודשים האחרונים בסיוע לתכנון קו הרכבת. בכוונתי לעשות כל שביכולתי כדי לשנות את ההחלטה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
הרכבת לאילת עדיין רחוקה
צילום: דלית שחם
מומלצים