שתף קטע נבחר

גם וולוו רוצה לחסוך בדלק

השוודים חושפים תמונות ופרטים ראשונים על C30 חסכונית במיוחד, ומנצלים את ההזדמנות כדי לאשר את השמועות על תיבת הילוכים מתקדמת עם מצמד כפול

וולוו תחשוף בתערוכת פרנקפורט מכונית תצוגה חסכונית בדלק בשם C30 אפישנסי (Efficiency, יעילות). כפי ששמה מרמז, מדובר בגרסה למשפחתית הקומפקטית של וולוו, המבוססת על פלטפורמת פורד פוקוס, ושמשווקת גם בישראל.


וולוו C30 אפישנסי. יותר מ-22 ק"מ לליטר סולר

 

בגרסתה החדשה, תציע ה-C30 מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר ו-105 כ"ס, שיוכל לעבור יותר מ-22 ק"מ לכל ליטר סולר, בהשוואה לכ-20 ק"מ לליטר במנוע המקביל כיום. בנוסף, פליטת פחמן דו-חמצני צומצמה מ-129 גרם לק"מ, ל-120 בלבד, שיפור של כ-7%.

 

בוולוו מציינים מספר שינויים שתרמו להשגת יעדי צמצום תצרוכת הדלק וזיהום האוויר: שיפורים אווירודינמיים, הכוללים הנמכת מרכב, ספויילר ופגוש אחורי חדשים, שינויים לתחתית המרכב וצמיגים נמוכי התנגדות עם חישוקים אווירודינמיים. בנוסף לכך ניתן לציין תיבת הילוכים עם יחסי העברה (4,3 ו-5) ארוכים יותר ושינויים למערכת ניהול המנוע ולתגבור ההגה החשמלי.


 

וגם תיבת מצמד כפול

עוד מספרים בוולוו, כי החל בשנה הבאה יציעו תיבת הילוכים חדשה ומתקדמת, שמכונה נכון לעתה "פאוארשיפט" (Powershift). מדובר למעשה בתיבת הילוכים רובוטית מתקדמת, עם שני מצמדים. בדומה לתיבת ה-DSG של פולקסווגן, גם לפאואר שיפט מנגנון שמאפשר העברות הילוכים בתחושה הדומה לתיבה אוטומטית, אך ללא איבוד הכוח הנובע משימוש בממיר מומנט. כתוצאה מכך, מסבירים בוולוו, תתאפשר הורדת תצרוכת הדלק ב-8% בהשוואה לתיבה אוטומטית רגילה.

 

התיבה החדשה, שפותחה על-ידי פורד ותשמש בעתיד גם את דגמיה, תוצע בתחילה בדגמי הטורבו-דיזל הקומפקטיים (S40, C30 ו-V50) בנפח 2.0 ליטר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים