שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

היא הגיעה: אופל קורסה בישראל

בימים אלה מתחיל שיווק דור שלישי לסופר-מיני הגרמנית בישראל. ובתערוכת פרנקפורט - חשיפת גרסה חסכונית לתצוגה. כל הפרטים עליה, ועל תחילת השיווק

שיווק אופל קורסה החדשה החל בישראל לפני מספר ימים, במהלך שיווקי שקט של UMI, כך מסרה ל-ynet גלית עיני, מנהלת מותגי היוקרתיות של היבואנית. בשלב ראשון הוזמנו 10,000 בעלי קורסה מדגמים קודמים לאולמות התצוגה, שם יוכלו להתרשם ממכוניות ראשונות שנחתו בישראל. אירוע ההשקה, אותו מגדירה עיני כ"שקט", מקדים את מסע הפרסום שילווה את המכונית בעתיד.

 

ומה קיבלנו בארץ?

תשעה חודשים לאחר השקת הקורסה בגרמניה, נוחתת בישראל הסופר-מיני המודרנית בגרסה עיקרית אחת. היא מצוידת במנוע 1.4 ליטר עם 90 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית, ובמרכב חמש דלתות. רמת הגימור מכונה אנג'וי (Enjoy, נהנה), וכוללת שש כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת שמע תומכת MP3 עם שליטה מההגה, ואחד משלושה גווני ריפוד. מחירה עומד על 112,500 שקל, זול ממרבית מתחרותיה האירופיות, אך יקר בהשוואה לאופוזיציה העיקרית מיפן - סוזוקי סוויפט, מאזדה 2 ודייהטסו סיריון.


גרסת שלוש הדלתות עשויה להגיע בהמשך. בתמונה העליונה: חמש דלתות

 

בעתיד מבטיחה עיני כי גם גרסת שלוש הדלתות תגיע, אך מחירה ותאריך הגעתה המדויק עדיין לא נקבעו. יש לציין כי בניגוד למקובל, לגרסת שלוש הדלתות של הקורסה עיצוב שונה מגרסת חמש הדלתות, ספורטיבי וצעיר יחסית לעומת הסולידיות של מרובת הדלתות.

 

ובינתיים, בפרנקפורט

בזמן שאצלנו מושקת הקורסה, באיחור של יותר משנה מהשקתה העולמית (מאי 2006), בתערוכת פרנקפורט מתכננת אופל לחשוף גרסה חסכונית במיוחד. בינתיים כתצוגה, ותחת השם "קורסה הייבריד" (Corsa Hybrid, כלאיים). לצידה תהיה גם קורסה אקו-פלקס (ecoFlex), עם מערכת להפחתת זיהום אוויר מתונה יותר. בשלב זה, רק השנייה נחשפה בתמונות, ולהייבריד נצטרך להמתין עוד כמה ימים.

 

מדובר במכונית כלאיים "מלאה", בה מצטרף למנוע בעירה פנימית (דיזל במקרה זה) מנוע עזר חשמלי. כתוצאה מכך, מסוגלת ההייבריד, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר ו-75 כ"ס (שמקורו בפיאט), לעבור 27 ק"מ לכל ליטר סולר בקירוב (נתון רשמי), תוך שהיא פולטת רק 99 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. בשלב זה לא ידוע מתי, אם בכלל, תשווק - אבל הסיכויים שזה יקרה בקרוב, לא מבוטלים.


אופל קורסה אקו-פלקס. 22 ק"מ לליטר סולר - באירופה

 

עד אז, נסתפק בקורסה אקו-פלקס, עם מערכת כלאיים מתונה. אין לה מנוע חשמלי, אבל חלק מהתכונות של מכונית הכלאיים נותרו: מערכת עצור-סע המכבה מנוע בעצירה לחסכון בדלק וזיהום, כמו-גם מחולל זרם חילופין (אלטרנטור) מתקדם הדואג לטעינה ראויה של המצבר ומאפשר למנוע להניע ולדומם במהירות.

 

גרסת האקו-פלקס תצרוך 4.5 ליטר סולר לכל 100 ק"מ (מעט יותר מ-22 ק"מ לליטר), ופולטת 119 גרם פחמן דו-חמצני לכל ק"מ. כמו לגרסת התצוגה, גם לה מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר, המספק 75 כ"ס, ובמקרה זה הביצועים עומדים על 14.3 שניות ל-100 קמ"ש, ו-163 מרביים.

 

גרסה זו, ששיווקה באירופה יחל בקרוב, אינה מתוכננת בשלב זה להגיע לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל קורסה נחתה בישראל
צילום: רועי צוקרמן
גרסת חמש דלתות
צילום: רועי צוקרמן
אלטרנטור משודרג לגרסה החסכונית - אקו-פלקס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים