שתף קטע נבחר

חדש במשפחת פיז'ו: 308 סטיישן וגרסה "ירוקה"

המשפחתית הקומפקטית תזכה בפרנקפורט לשתי גרסאות תצוגה חדשות: סטיישן (כמעט) מוכנה לייצור בשם פרולוג, וגרסת כלאיים חסכונית במיוחד

פיז'ו תחשוף בתערוכת פרנקפורט גרסת סטיישן ל-308. המשפחתית הקומפקטית, שתערוך אף היא הופעת בכורה בתערוכת הרכב הגדולה בעולם, תוצג גם בגרסת SW, המוגדרת כרגע כמכונית תצוגה. אלא שבפועל, מדובר בגרסה הסדרתית בשינויים מזעריים, ובז'נבה כבר נראה אותה במפרט הייצור. לצידה, תציג פיז'ו גם גרסת כלאיים ל-308 הרגילה, עם מנוע טורבו-דיזל המשודך ליחידת כוח חשמלית, לטובת צמצום פליטת מזהמים וחסכון בדלק.

 

למרות שתאריך הייצור של שני הדגמים החדשים עדיין רחוק יחסית, בלובינסקי אמרו ל-ynet כי הם שוקלים בחיוב לשווק אותם בישראל, כשיגיע זמנם.


פיז'ו 307SW פרולוג - תיוצר ללא שינויים

 

גרסת סטיישן

כפי שניתן היה לצפות, פיז'ו לא מתמהמהת בהצגת רמזים ברורים מאוד ל-308SW. הסטיישן מהווה חלק ניכר מהמכירות באירופה, ובדור הקודם (307) הצליחה למדי גם בישראל. בינתיים היא מכונה "פרולוג" (Prologue, הקדמה) ומוגדרת כמכונית תצוגה, אבל אין כל סיבה לחשוב שהגרסה הסדרתית תהיה שונה במאום.

 

מכאן גם שניתן ללמוד לא רק על העיצוב העתידי, אלא כנראה גם על המידות. בגרסת הסטיישן משתרכת הקומפקטית לאורך של 450 ס"מ, 22.5 יותר מה-308 ושמונה ס"מ יותר מה-307SW. בסיס הגלגלים זהה לדור הקודם (271 ס"מ) וארוך ב-10 ס"מ מה-308. הגובה ירד מ-157 בעבר ל-156 ס"מ (150 ב-308 רגילה), ואילו הרוחב נעצר ב-181.5 ס"מ - זהה לגרסה הרגילה.


פיז'ו 308 הייבריד-HDi. כמעט מוכנה לייצור

 

בגרסת התצוגה, צוידה ה-SW במנוע 2.0 ליטר, טורבו-דיזל, עם 136 כ"ס. יחידה זו תוצע גם בגרסה הסדרתית, לצד מנועים נוספים ממשפחת ה-308, בהם יחידות 1.6 ליטר הפופולריות בישראל. בפיז'ו מספרים כי הפרולוג תציע מקום לחמישה מבוגרים, ובנוסף אפשרות לשני מושבים נוספים המותקנים על חשבון נפח ההטענה, ומיועדים בעיקר לילדים.

 

וגם ידידותית

גרסה שנייה שתגיע לפרנקפורט, תהיה ה-"Hybrid-HDi" (הייבריד-HDi). מדובר במכונית כלאיים, המשלבת מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר ו-110 כ"ס, עם מסנן חלקיקים, ומנוע עזר חשמלי עם 22 כ"ס. בפיז'ו מסבירים ששילוב השניים, בדרך דומה לשילוב מנוע הבנזין והחשמל בטויוטה פריוס, מאפשר להפחית ב-38% את תצרוכת הדלק הממוצעת, שתעמוד על כ-29 ק"מ לליטר. פליטת המזהמים יוצאת נשכרת אף היא, עם 90 גרם פחמן דו-חמצני בלבד לכל ק"מ. שני הנתונים הללו, שעדיין לא ידוע אם יגיעו לגרסה הסדרתית, טובים משמעותית מהמובטח בפריוס מבוססת הבנזין.


מסך המחווה את מצב המערכת - לאן מגיע כוח, מה מצב המצברים

 

ההייבריד-HDi צפויה להגיע לאולמות התצוגה - ללא שינויים מהותיים ממכונית התצוגה - לקראת סוף העשור. בשלב זה אין מידע בנוגע לביצועיה או למחירה, אך סביר כי תהיה יקרה יותר מגרסת דיזל רגילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 308 הייבריד-HDi. דיזל וחשמל
וזו ה-308SW הכמעט מוכנה
בינתיים נקראת פרולוג
ובקרוב "סתם" 308SW
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים