שתף קטע נבחר

כמו צמח בר: סיטרואן מציגה C-קקטוס

יצרנית הרכב הצרפתית תחשוף בפרנקפורט מכונית ידידותית לסביבה על בסיס ה-C4, שאינה מיועדת לייצור ושמה קקטוס. כן, ההוא עם הקוצים

לא נגענו. סיטרואן חשפה מכונית תצוגה חדשה, שתעמוד במרכז הדוכן שלה בתערוכת פרנקפורט הקרובה. ושמה, שגרם לנו לחשוש לרגע כי מדובר במתיחת 1 באפריל מוקדמת במיוחד, הוא C-קקטוס (כן, Cactus, ממש כמו הצמח הקוצני). בסיטרואן, כך מתברר, דווקא מתייחסים לכך ברצינות תהומית.

 

 

ה-C-קקטוס היא מכונית שאינה מיועדת לייצור, ולכן יכולה להרשות לעצמה לא רק עיצוב עתידני ומיוחד, אלא גם טכנולוגיה מתקדמת. במקום מנוע רגיל, יש יחידת כלאיים המשלבת בין מנוע 70 כ"ס (טורבו-דיזל) לבין יחידת עזר חשמלית המספקת 30 כ"ס.


סיטרואן C-קקטוס

 

שילוב השניים במכונית בעלת המידות הקומפקטיות (אורך - 420 ס"מ, גובה - 149 ס"מ, רוחב - 180 ס"מ, בסיס גלגלים - 280 ס"מ), לצמצם את פליטת המזהמים, כך שהיא עומדת על 78 גרם לק"מ של פחמן דו-חמצני. תצרוכת דלק? 34.5 ק"מ לליטר סולר בממוצע, ובסיטרואן מתגאים בכך שהמכונית תורמת לאיכות הסביבה לא רק מכיוון שהיא עשויה מחומרים ממוחזרים או ניתנים למחזור, אלא גם כי מהירותה הוגבלה מרצון ל-150 קמ"ש.

 

עוד נמסר כי משקלה העצמי נמוך למכונית כלאיים, ונעצר ב-1,109 ק"ג. בסיטרואן מסבירים שהקקטוס עושה זאת באמצעות הפחתה משמעותית במספר החלקים ממנה היא מורכבת. בתא הנוסעים למשל, עומד המספר על 200 חלקים, פחות ממחצית מבמשפחתית סדרתית. וכן, זה בהכרח אומר שמרחב המחייה שלכם יהיה ספרטני מהמקובל כיום, שזה טוב לסביבה אבל קצת פחות לתחושה. מנגד, זה יאפשר להוזיל את המכונית, מסבירים הצרפתים, וגורמים לנו אושר רב.


ידידותית לסביבה, בלי סיכוי להגיע לייצור

 

לסיכום, מספרים בסיטרואן כי לקקטוס צמיגי 205/45 עם חישוקי ענק - "21. אלה, כמו עיצוב המכונית, לא יגיעו לייצור סדרתי. אבל נסיים דווקא בטון חיובי: מערכת הכלאיים, שהוצגה בגרסה דומה גם בפיז'ו 308 הייבריד-HDi, דווקא תגיע למחליפת ה-C4, ותשווק סוף העשור. טויוטה פריוס והונדה סיוויק הייבריד - לידיעתכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תא הנוסעים. הרבה פחות חלקים לחיסכון במשקל ומחיר
העיצוב החיצוני - לתצוגה בלבד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים