שתף קטע נבחר

הוצגה: מאזדה 6 החדשה

המכונית החשובה ביותר של מאזדה ל-2008 נחשפת בתערוכת פרנקפורט. קבלו תמונות ופרטים על מי שתהפוך בקרוב למחזה שכיח מאוד בישראל

"במאזדה לא מפרסמים פרטים מלאים על המכונית החדשה, אך מבהירים כי עברה מהפכת איכות נוספת, ותהיה גדולה ומסוגננת מתמיד", כך סיפרנו לכם לפני כחודש ימים, כאשר חשפנו תמונה ראשונה של מאזדה 6 החדשה, מהמכוניות המעניינות ביותר עבור השוק הישראלי בכלל, והיבואנית דלק מוטורס בפרט. ועכשיו, אחרי שפגשנו אותה לראשונה על דוכן מאזדה בתערוכת פרנקפורט, אפשר לאשר - היא אכן גדולה ומרשימה מבעבר. אצלנו - במהלך השבועיים הראשונים של נובמבר הקרוב.

 

  • לסיקור המקיף של תערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט


מאזדה 6 החדשה: תא נוסעים וסביבת נהג נאים (תצלום: רועי צוקרמן)

 

ואיך היא נראית? מאזדה עשו את שהבטיחו, והעניקו ל-6 החדשה מראה מרשים, טוב לטעמנו אפילו מהנוכחי. בגרסת הסדאן - החשובה לנו במיוחד - היא נראית מצוין, בחמש דלתות היא נראית מעט פחות הרמונית. בכל מקרה, הצבע הלבן, הפופולרי אצלנו מתמיד, עושה לה רק טוב. ה-6 החדשה נראית כך שרירית, דינמית בהרבה מקודמתה, ובעיקר מתוחכמת יותר, בוגרת ומשכנעת.

 

התרשמות ראשונית מהעיצוב הפנימי הותירה אותנו עם רושם מעט פחות נלהב. במכונית שהוצגה בפרנקפורט ניכרים יותר מדי חלקי פלסטיק קשים למגע, והעיצוב בכלל נראה מעט שמרני מהצפוי. המידות שתפחו מקבלות ביטוי מיידי במרחב מחייה טוב, אם כי ניאלץ להעמיד אותו למבחן מול מובילות הקטגוריה בארץ.

 

ואפרופו מידות: ה-6 החדשה כאמור גדולה כמעט בכל ממד מקודמתה, אך לא באופן קיצוני. היא ארוכה ממנה, עם 473.5 ס"מ מפגוש לפגוש (תוספת של כ-4.5 ס"מ), רחבה ממנה במקצת ( 179.5 לעומת 178 ס"מ), גובהה זהה (144 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים שלה צמח ב-5 ס"מ ל-272.5 ס"מ. גם מפסק הסרנים צמח במקצת, הן מלפנים והן מאחור.

 

אלא שאם נשווה אותה לאחותה החורגת מבית פורד, המונדיאו החדשה, נגלה כי זו האחרונה שהוצגה בישראל לאחרונה, ואמורה להתחרות עם ה-6 על אותה משבצת של "משפחתית-גדולה", מציעה מידות ומרחב גדולים בהרבה. היא ארוכה ממנה ב-11 ס"מ, רחבה ממנה ב-9 ס"מ, גבוהה ב-6 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך בכמעט 13 ס"מ.

 

ה-6 תוצע אצלנו כאמור במספר גרסאות מרכב, אך נראה שבשלב ראשון לפחות, רק עם מנוע אחד - ה-2.0 ליטר בנזין. מנוע ה-2.3 שהוצע כאן בעבר, מפנה מקום ליחידת 2.5 ליטר (170 כ"ס), אלא שזה האחרון לא יגיע אלינו כל עוד הוא מוצע רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית. ניתן לשער שבהמשך הדרך, תצטרף גם תיבה אוטומטית. מפרט בטיחות מדויק עדיין אין לנו, אך תהיה זו הפתעה גדולה אם המשפחתית הגדולה של מאזדה לא תציע שש כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט.

 

כצפוי, מאזדה 6 החדשה תמצא לעצמה מקום בתוך מגבלות המחיר של קבוצה 4 - מה שאומר שלפחות גרסה אחת שלה תימכר תמורת 151 אלף שקל. לא יהיה זה מוגזם לשער כי היא עומדת להיות פופולרית לא פחות מקודמתה ולהפוך לאחת המכוניות הנמכרות בשוק המקומי. נהיגה ראשונה  - בתחילת נובמבר. גם אנחנו ממתינים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 6 - תתרגלו לחרטום
צילום: רועי צוקרמן
מאזדה 6 - תתרגלו גם לאחוריים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים