שתף קטע נבחר

פעמיים רנו לגונה בבקשה

המשפחתית הגדולה והמעודכנת של רנו הגיעה לתערוכת פרנקפורט גם בגרסת קופה מסוגננת. כרגיל, הרגילה שימושית יותר, הקופה נאה בהרבה

הלגונה החדשה של רנו הושקה בתערוכת פרנקפורט, לצד גרסת תצוגה של קופה עתידית. ואל תטעו במראה השמרני יחסית של המשפחתית הגדולה: מדובר באחת המכוניות היותר חשובות עבור היצרן הצרפתי בתקופה הקרובה. בעיקר כי היא חלק אינטגרלי בתוכנית "מחויבות 2009" של קרלוס גוהן, ועיקריה שיפור איכות והגדלת רווחים.

 


רנו לגונה. מאד שימושית, פחות נאה מהצפוי (צילומים: רועי צוקרמן)

 

אחרי הלגונה הקודמת, שסבלה ממוניטין איכות ואמינות בעייתיים, הדגם החדש יהיה חייב להיות מהטובים מסוגו. זו אגב, ההצהרה המדויקת של רנו - "הלגונה החדשה תהיה אחת משלוש המשפחתיות הגדולות האמינות ביותר". בכל מקרה, בדומה לתמונות אליהן כבר נחשפנו, גם במציאות קשה להעניק ללגונה תארי יופי כלשהם. העיצוב נע בין משעמם ללא מרשים, עם פרופורציות שיוצרות רושם לפיו המכונית קטנה משמעותית מכפי שהיא באמת. כל זאת, בניגוד לשני הדורות הקודמים, שהצטיינו במיוחד בסעיף העיצוב.

 

בתא הנוסעים לעומת זאת, יש לא רק עיצוב מסוגנן אלא גם איכויות חומרים והרכבה מרשימות מבעבר. ההקפדה טובה בהרבה ממה שהכרנו, הרווחים צומצמו והחומרים רכים ונעימים למגע. כעת נותר לראות האם האמינות תהיה כפי שמובטח.

 

ואם ביקשתם יופי

מלבד הלגונה הביאו הצרפתים לפרנקפורט גם גרסת קופה של המשפחתית הגדולה, המכוונת להתחרות בעיקר בפיז'ו 407 קופה. וכמוה, גם הקופה של רנו נאה בהרבה מגרסת הסדאן. יש כאן קווים קלאסיים של מכונית קופה, ואפילו החרטום של הלגונה עובד טוב בהרבה. הוסיפו לכך חלק אחורי בהשפעת הפלואנס (לצערנו, רק באופן מאוד חלקי), ותקבלו מכונית שבהחלט מעוררת את בלוטות החשק.


 

בגרסת התצוגה, הלגונה קופה צוידה במנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר, המספק בין 230 ל-265 כ"ס. מכונית התצוגה מצוידת בתיבת שישה הילוכים אוטומטית, המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. לטובת שיפור ההתנהגות, יש ללגונה קופה גם היגוי אחורי-אקטיבי. אורכה של הקופה עומד על 468.5 ס"מ, רוחבה 196 ס"מ, גובהה 137 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 271 ס"מ. מידות אלה יהיו דומות ככל הנראה לגרסה הסדרתית, אותה אנו צפויים לראות בשנה הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו לגונה - העיצוב הלך אחורה?
צילום: רועי צוקרמן
לגונה לנהג - שיפור דרמטי
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים