שתף קטע נבחר

סובארו אימפרזה STi - עם 308 כ"ס

הנתון המעניין ביותר בנוגע ל-STi החדשה, נחשף סוף סוף: ההספק המרבי של מנוע הטורבו יעמוד על 308 כ"ס, והמומנט על 43 קג"מ. וזה לא הכל

אחרי שפרסמה פרטים ראשונים לפני כשבועיים, חושפת סובארו פרטים נוספים על האימפרזה STi בתערוכת טוקיו. הספורטיבית האהובה של סובארו, בגרסה חדשה המבוססת על המשפחתית המוכרת, תציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, עם הספק של 308 כ"ס ו-43 קג"מ. נתונים אלה מתייחסים לגרסה היפנית, אך צפויים להיות דומים לאלה של הגרסה האירופית, לה מנוע 2.5 ליטר מוגדש.

 

עד שהגרסה הרלוונטית לישראל תוצג בקרוב, נסתפק בפרטים על מה שיעניקו היפנים לקהל הבית שלהם - מכונית שבימים אלה נערכת השקתה ביפן, כאמור בגרסה מקומית שלא רלוונטית לשוק הישראלי. אבל זה לא בהכרח הופך אותה לפחות מעניינת.  

 

צילום: סובארו

 

 

קחו למשל את הפרט הבא: לאימפרזה החדשה יש דיפרנציאל מרכזי נשלט אלקטרונית, עם ארבע תוכניות. שלושה מצבים אוטומטיים, הראשון עם שליטה ממוחשבת מלאה, השני לכביש חלק או קפוא והשלישי לנהיגה מהירה המצריכה תגובות חדות. מצב רביעי, הנקרא "ידני", מאפשר שליטה מלאה על הדיפרנציאל מתא הנוסעים.

 

ל-STi תהיה גם מערכת בקרת יציבות בעלת שלושה שלבים - "נורמלי", "משיכה" ו"כבוי". במצב הראשון תתערב המערכת מוקדם כדי למנוע החלקה. בשני מתאפשר חופש מסוים למעורבות נהג מוגברת, מבלי לאפשר איבוד שליטה. והמצב השלישי - כל מערכות הבטיחות האקטיבית (למעט ABS) כבויות לטובת הנהג האמיץ, או לנהיגה בשלג ובוץ.

 

האימפרזה בגרסתה הספורטיבית תשקול 1,480 ק"ג, ותנעל צמיגי 245/40 מדגם RE050A של ברידג'סטון. לקוחות יוכלו לבחור בין חישוקי "18 מקוריים, לבין דגם של BBS בתוספת תשלום. יש גם בלמים מתוצרת ברמבו, ומושבי מירוץ של רקרו בתוספת תשלום.

 

ה-STi תוצע ביפן בשבעה גווני מרכב - שחור, לבן, כסף, אפור, אדום - ואיך אפשר בלי - שני גווני כחול. תא הנוסעים יוצע רק בשחור, ובשילוב כסף.

 

מיפנאוטו נמסר ל-ynet כי ה-STi החדשה תגיע לישראל בראשית 2008, וזאת לאחר שהגרסה הרלוונטית תושק באירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים