שתף קטע נבחר

קולנוע ביתי: סקרנו רסיבר של אונקיו TX-SR505E

דגם TX-SR505, הצעיר שבחבורת הרסיברים החדשה מבית אונקיו, שמבקש להעביר חוויית סאונד קצבית ומתאים לצרכי המשתמש הממוצע

דגם TX-SR505 הינו הצעיר שבחבורת הרסיברים החדשה מבית אונקיו. מאחר והדגם מיועד למשתמש ה"ממוצע", הוא צריך להכיל את כל החיבורים הנדרשים למערכת, להציע תפעול פשוט וכמובן - הדבר החשוב ביותר: איכות קול טובה. האם הוא עונה על הצרכים?

 

נתחיל בעיצוב: הרסיבר סולידי למדי, כפתורי הפונקציות השונות מסודרים בשתי שורות בחזית, מצד ימין בולטת חוגת הווליום הגדולה. גובהו, שעומד על 15 ס"מ, מקל על הצבתו במזנון הסלוני, תוך השארת מרווח מספק לאוורור הולם.

 

חיבורים

דגם ה-505 כולל חיבור ל-7 רמקולים (וסאבוופר), כמיטב מסורת החברה, מחברי הרמקולים השונים מגיעים מסומנים בצבעים שונים על מנת למנוע בלבול.

 

עוד ב-dtown: שלט אוניברסלי Harmony 785

 

אונקיו צירפה ערכת מדבקות בצבעים שונים המיועדת לסימון הכבלים השונים במערכת, גימיק יעיל למדי במקרים בהם העוזרת ניתקה בטעות את הכבלים ואינכם מצליחים לזהות איזה כבל מתאים לאן.

 

כניסות האודיו כולל 4 דיגיטליות, 7.1 כניסות לפורמטי אודיו עתידיים (HD) ושאר אנלוגיות. בתחום הוידאו, נמצא כניסות ויציאות אנלוגיות עד לרמת הקומפוננט.

 

הפתעה נעימה היא הכללתן של שתי כניסות HDMI. כניסת ה-HDMI ברסיבר, יכולה לבוא לעזר במקרים בהם צריך לחבר שני מכשירים עם מחברי HDMI למסך הכולל רק כניסה אחת שכזו.

 

הרסיבר אינו מבצע עיבוד Upscale לווידאו, אלא רק מעביר אותו דרכו והחוצה אל המסך (תומך ב-1080P). נוסף על כך, הרסיבר אינו מאפשר להאזין לאודיו שמגיע דרך חיבור, זה אלא רק מעביר אותו הלאה - וחבל שכך. אונקיו מציע גם תחנת עגינה אופציונלית ל-iPod הניתנת לחיבור אל הרסיבר.

 

שלט רחוק

השלט נוח למגע, הלחצנים מסודרים בצורה הגיונית, אין תאורת לחצנים. שלט האוניברסלי מאפשר לשלוט גם על מכשירים מתוצרת חברות אחרות (מצורפת חוברת עם קודי הפעלה).

 

עוד ב-dtown: רמקול Image Jazzman 2.5

 

כיול

תהליך הכיול פשוט למדי: מכניסים את תקע המיקרופון לשקע היעודי והרסיבר נכנס למצב כיול (יעיל למדי, לעומת רסיברים מקבילים, בהם צריך לצלול אל תוך תפריטים על מנת להגיע לכיול).

 

יש להניח את המיקרופון בשלוש נקודות האזנה בחדר, על מנת שהרסיבר יבצע תיקוני אקוסטיקה כנדרש. מערכת הכיול הינה מסוג Audyssey 2EQ, שנחשבת למתקדמת למדי ומכיילת פרמטרים כמו גודל, מרחק, עוצמת הרמקולים, חיתוך תדרים וכיול פרמטרי איקולייזר שונים.

 

האזנה

אודיו רב ערוצי: הפעם בחרתי לפתוח בסצינת הקרב שפותחת את הסרט "להציל את טוראי ראיין". סצינה זו, מעבר למראות הקשים, כוללת מגוון רחב ביותר של צלילים ואפקטים. הכדורים מתחילים לעוף לכל עבר, חולפים בין הרמקולים השונים, הרסיבר יוצר שדה סאונד שמכניס את הצופה אל תוך המתח והאימה של הקרב.

 

ירי מקלעים, שריקת מרגמות וקולות פיצוצים אימתניים, גם בתוך סערת הקרב, הצלילים השונים נשארים ברורים וצלולים: נקישות הכדורים, שחרור נצרת רימון, נפילת תרמילי המקלע אל רצפת הבטון, פגיעת ברזל בברזל ורעמי התפוצצויות. הכל נשמר חד וברור, מפורט אך מבלי לשרוט את האוזן בצליל צורם.

 

בלט במיוחד לטובה הטון של הדמויות האנושיות בקרב: טון דיבור מובן וברור, קל מאוד להבין את המילים הנאמרות והקול שיוצא מרמקול הסנטר טבעי מאוד, למרות סערת הצלילים שמתרחשת מסביב. כל מי שנוהג לצפות בסרטים ללא כתוביות, יעריך מאוד את היכולת הזו של ה-505.

 

עוד ב-dtown: סטרימר HD מגיע לאירופה

 

במעבר לסרט "מחול הפגיונות" מחזק את הדעה של רסיבר עם אופי צליל בשרני ומלא. בהשוואה לדגם הפיוניר המקביל, האונקיו מייצר אפקט קטן במעט של פיזור הצלילים במרחב, אך מנגד, הוא מצליח להעביר ביתר דרמטיות את עוצמת חבטות גיבורת הסרט בתופים הסובבים אותה. גם אבחת החרב, הנשלפת בסיום קטע הריקוד, נשארת צמוד יותר לרמקולים הקדמיים - אך נשמעת בשרנית יותר בהשוואה.

 

קריאת הקרן בסצינת הסיום בסרט השני בסדרת "שר הטבעות" הינה עמוקה ועוצמתית, מרגישים שהיא מגיעה ממעמקי האדמה והיא מהווה פתיח הולם לקרב הדרמטי שמתרחש אחר כך. צהלת סוס של הקוסם גנדולף מרחפת בחלל החדר והיא מקדימה קולות דהירה של אינספור סוסים, המתקדמים במורד ההר ומרעידים את חלל בטנו של הצופה.

 

מוסיקה בסראונד

האזנו ל-Andre Rieu – Poliushko Polie, פורמט Dolby Digital. כלי ההקשה שפותחים את הקטע מורגשים היטב בחדר, המהומי המקהלה נשמעים מאחור, מודגשים במקצת. הבס מהדהד בחלל, נעים ומוסיקלי, התופים נמשעים מעט

חנוקים אך שאר הכלים – חצוצרות, כינורות ונבל מפורטים מאוד ונעימים לאוזן.

 

בקטע "בולרו" נשמע התוף המוביל ברור, חד וצלול. בהדרגה, מצטרפים אליו עוד ועוד כלי נשיפה, קולות מקהלה וכלים נוספים, הפרדת הצלילים טובה וניתן להבחין בצורה טובה בכל סוגי הכלים השונים.

 

Sheila Nichoils בשיר Faith, פורמט DTS-ES: כאן מגלה הרסיבר אופי מעט מנומס בטונים הגבוהים וצליל בשרני באזור המיד-בס. לזמרת יש קול מלא והיא מלווה בגיטרה ותופים בעלי צליל דינמי ומלא, מה שמקנה אופי קצבי לקטע.

 

מוזיקה בסטריאו

האזנו ל-UZEB בדיסק Noisy Nights. קטע מס' 2 מגלה מקצב טוב. מרגישים היטב את התופים, והרסיבר מצליח להעביר את הקצב למאזין. הבס הדוק, הגיטרה ברורה וצלילה מודגש, המצילות ברקע מעט עוקצניות למשמע, אבל עדיין הצליל מצליח לא להיות בהיר מדי. תמונת האודיו מעט שטוחה וחסר לי קצת עומק בבימת הצליל.

 

במעבר לדיסק נוסף, ארל קלוג פורט על הגיטרה שנשמעת מתכתית מעט. גיטרת הבס בשרנית וקצבית והרסיבר מצליח להחזיק גם את שאר הכלים, שמצטרפים כשהוא מצייר תמונת אודיו חדה, ברורה וקצבית.

 

סיכום

Onkyo TX-SR505E מבקש להעביר חווית סאונד קצבית אל המאזין. אופי הצליל הינו מלא ובשרני, בעל אופי נקי וברור אשר מצליח להשמיע את הפרטים הרבים בפסקולי סרטים, תוך כדי שמירה על הדיאלוגים האנושיים שמגיעים מרמקול הסנטר, כשהם צלולים ונעימים לאוזן.

 

במוסיקה מעביר הרסיבר חוויה דינמית, בזוית שנוטה לעבר הקצב והדינמיות שבמוסיקה, גם אם זה בא לעיתים במחיר של חספוס מסויים בצליל האוקטבות הגבוהות. מבחינת פונקציות למשתמש, דגם ה-505 מספק מענה לצרכי המאזין הממוצע, הוא כולל כיול קל ומהיר, את רוב סוגי החיבורים שצריך ותמיכה בכל פורמטי האודיו ההיקפיים (שאינם HD) להם יזדקק המשתמש אשר צופה בסרטי DVD.

 

ציון:

 

יתרונות: כיול מהיר, צליל נקי ודינמי – מהנה מאוד בסרטים, חיבורי HDMI, שלט אוניברסלי.

 

חסרונות: אין יציאות Pre-Out, צליל מעט מחוספס במוזיקת סטריאו.

 

מחיר מחירון: 3,000 ש"ח

 

אחריות: טופ אודיו  

 

דף המכשיר באתר היצרן

 

נתונים


מפרט טכני

מפרט טכני
הספק 75 וואט ב-8 אוהם, שני ערוצים במקביל עם THD של 0.08%
סראונד 130 וואט (6 אוהם) ב- 1kHz THD: 0.08%
ערוצי הגברה 7
פורמטי סראונד Pro Logic xII, Neo:6, DD EX, DTS-ES, DTS 96/24. מצב Pure Audio עבור סטריאו נקי
מימדים רוחב 435 מ"מ גובה 150 מ"מ עומק 377 מ"מ
משקל 10.2 ק"ג
צריכת הספק מרבית 570 וואט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צליל נקי ודינמי רך מעט מחוספס
צילום: ליאור קורן, dtown
מומלצים