שתף קטע נבחר

אודי מפציצה עם דיזל

לאודי יש שתי מכוניות - אחת לייצור, השנייה עוד מעט - שעשויות להביך את מתחרותיה הגרמניות. בשני המקרים, הסולר מדבר מגרונן

זה כבר מזמן לא סוד. אודי החליטה לפני שנים שנמאס לה לתפקד כ"יצרנית היוקרה של פולקסווגן, שמנסה לזנב בב.מ.וו ומרצדס". במותג האיכות של קונצרן הענק הגרמני, החליטו שאם כבר, אז הולכים עד הסוף. והמשמעות היא: בתחילה מנסים ליישר קו מבחינה שיווקית עם הגדולות והמצליחות יותר, אחר כך עוברים אותן.


צילם: יואל פלרמן

 

והדרך לכיוון הזה אפשרית - כך מניחים באודי - בעיקר עם מכוניות קצה יוצאות דופן. למשל רכב הפנאי Q7, מבוסס הטוארג ומעתה גם עם מנוע V12 דיזל עצום מידות: 6.0 ליטר. כבר סיפרנו לכם על המכונית יוצאת הדופן הזו, עם 500 כ"ס ממנוע דיזל, עם 5.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וכמעט 102 קג"מ רצחניים. כעת פגשנו בה לראשונה פנים אל מתכת ועור, ובמציאות גילינו כי היא נראית מרשימה פי כמה מאשר בתמונות הדרמטיות. מילא הביצועים המצוינים לרכב כה כבד, אבל הוסיפו לכך את הדרמה שבסבכת הענק מלפנים, וריהוט בהיר במידה מכאיבה לעין. שלא להזכיר רשימת אבזור שאין כנראה שנייה לה.


 

ותאמינו או לא, אבל בקרב על תשומת הלב המירבית, למרות גודלו יוצאו הדופן, העיצוב הכוחני ומנוע הדיזל המפלצתי, נאלץ ה-Q7 להפסיד. אם כי, ההפסד הזה הוא כולו ניצחון - של אודי. כי המכונית המרשימה ביותר באזור הדוכן העצום, הייתה ה-R8. אלא שהפעם בתבנית מכונית תצוגה, תחת השם לה-מאן ועם מנוע ה-V12, דיזל כמובן, זה המוכר כבר מה-Q7.

 

עד כדי כך מרשימה מכונית הספורט מונעת הדיזל הזו, שגם למבורגיני שניצבה בסמוך, זכתה לפחות מבטים. ואני לא מגזים. הסבכה המחוררת שגולשת לצדי החזית, המנוע המרכזי עם כונסי האוויר הגדולים, סביבת הנהג העשירה באלומיניום , מנוע עם כיסוי שקוף, והכל מוגדל לעומת הגרסה הרגילה, שאף היא כזכור אינה רשאית לכנות עצמה "אפרורית". הדיזל תציע, אם וכאשר, מהירות מרבית של "מעל 300 קמ"ש", וזינוק מ-0 ל-100 בעזרת תיבת שישה הילוכים ידנית ב-4.2 שניות. תהנו.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
על הכביש, זה המקסימום שתראו ממנה. אודי R8 V12 TDI. או בשמה הקצר - טורפת בנזין
צילום: יואל פלרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים