שתף קטע נבחר

הסכם תעופה חדש עם איטליה

רשויות התעופה של ישראל ואיטליה חתמו על הסכם תעופה חדש במסגרתו תוכל כל אחת מהן למנות שתי חברות תעופה נוספות בקווים לרומא ומילאנו

צעד נוסף בפתיחת השמיים הישראליים: רשויות התעופה האזרחיות של ישראל ואיטליה חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ואיטליה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.

 

על פי ההסכם, תוכל כל מדינה למנות שתי חברות תעופה נוספות במעמד מוביל נקוב בקווים תל אביב-רומא ותל אביב-מילאנו. כמו כן סוכם כי כל צד יוכל להפעיל עד 26 טיסות שבועיות סדירות, בקווים שבין ישראל ואיטליה. עד כה התאפשר לחברה אחת מכל מדינה להפעיל עד 20 טיסות שבועיות בעונת הקיץ ו-15 טיסות בעונת החורף.

 

כעת על משרד התחבורה להחליט מי יהיו שתי החברות שיזכו להפעיל את הקווים החדשים. עם ההחלטה על הוספת מוביל נקוב בקו מסוים יוצאת הודעה לחברות התעופה הרלוונטיות והן מקבלות כשלושה עד ארבעה חודשים להיערכות להפעלת הקו.

 

גידול במספר הטיסות

זהו המשך למאמצי משרד התחבורה לאפשר מינוי מובילים נקובים ישראליים נוספים בקווים שעד עתה היו סגורים לחברת אל על בלבד - מאמצים שנשאו פרי עם החלטת הממשלה לאשר את התוכנית בחודש ינואר השנה.

 

בהודעת משרד התחבורה צוטט מופז באומרו כי ההסכם בין ישראל ואיטליה הוא צעד נוסף של מדיניות הליברליזציה בענף ההובלה האווירית. מדיניות זו מאפשרת את הגדלת מספר החברות שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות, בקווים לישראל וממנה וכן הגדלה משמעותית של מספר הטיסות הסדירות.

 

עוד נמסר בהודעה כי במהלך עונת הקיץ שהחלה בשבוע שעבר צפוי גידול חסר תקדים של כ-20% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה. לדברי מופז, בין הגורמים לגידול הצפוי בתדירות ובקיבולת המושבים: הוספת תדירויות על ידי שבע חברות תעופה זרות המפעילות טיסות סדירות לישראל וכן מספר נוסף של חברות זרות שהחלו להפעיל טיסות סדירות לישראל וממנה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי תזכה ברומא?
צילום: רויטרס
מומלצים