שתף קטע נבחר

אלופי משנה

עשר שנים עברו מאז שודר הפרק האחרון של "סיינפלד", הסיטקום ששינה את פני הטלוויזיה לנצח. סיבה מעולה להיזכר בדמויות המשנה הכי ביזאריות, מצחיקות והזויות שליוו אותנו

בעוד ישראל מעכלת את השאריות האחרונות מחגיגות השישים לתולדותיה, חובבי "סיינפלד" ברחבי הגלובוס מציינים היום עשור לירידתה מהמסך הקטן. פרק הסיום הכפול שודר ב-15 במאי 1998, והרבה פחות צחוקים מוקלטים נשמעו מאז בטלוויזיה.

 

הודות לשידוריה החוזרים הרב ערוציים, לא נוצרו בקיעים רבים בזיכרון הקולקטיבי מאז לכתה של "סיינפלד", בטח לא אצל אלו שיודעים לשנן סצנות שלמות. אבל לאלה שלא נוצרים את כל תשע העונות בארון או רכשו את מארז ה-DVD השלם, כמו גם לאלה שרוצים להסיר את אובך עשר השנים מעל הזיכרונות הטובים – הנה מצעד של כמה מהדמויות היותר נידחות ומצחיקות של הסדרה.

 

הן היו מינוריות (פאדי) או מוקצנות (קרייזי ג'ו דבולה), ותמיד תמיד ביזאריות. הן היו חולשות אנושיות בזכוכית מגדלת מול מראה מעוותת. עשור אחרי שהובאה למנוחת עולמים, הן ההוכחה ש"סיינפלד" עדיין חיה בתוכנו. כמו השלום


סיינפלד. הייתם מאמינים שכבר עברו עשר שנים מאז הפרק האחרון?

 

המאסטרו

המנצח הטוב ביותר בניו יורק, כך מכתיר עצמו "המאסטרו". לכן הוא לא ממש מחשיב את אלה שמורחים חמאה על לחמם בזכות סיפורי בדיחות במועדונים. לכן הוא גם מתעקש שאין דירות להשכרה בטוסקנה בקיץ, כדי שג'רי לא ילכלך את הטבע האיטלקי המעודן בהילכות האספסוף שלו.

 

המאסטרו לא מקמט את מכנסיו לפני הופעה (על ידי כך שאינו יושב עליהן, סוד מקצועי שנלחש בין המאסטרואים ומקורו בליאונרד ברנשטיין). הצלע המועדפת עליו ב"שלושת הטנורים" הוא לא פברוטי ולא דומינגו...אלא הבחור הנוסף.

 

המאסטרו דורש כבוד ומקבל אותו כשהוא מזמזם מוזיקה קלאסית, אבל מאבד אותו כשמתגלה שהוא מנצח בבתי אבות. הוא דורש שיקראו לו המאסטרו וכששמו האמיתי נחשף, מתחוור מדוע: בוב קוב זה לא בדיוק זובין מהטה.

 

קני בניה

הראה לי מי הקולגות שלך ואומר לך אם העבודה שלך מכבדת את בעליה. ג'רי סיינפלד יודע זאת ולכן הוא כל כך סובל מקיומו של קני בניה בעולם הזה ויותר מכך בעולמו שלו, שכן בניה מופיע כמעט בכל מקום שג'רי מופיע בו.

 

כל זה היה בסדר, לולא היה בניה הקומיקאי הלא מצחיק בתבל. וכל זה היה הרבה פחות מטריד לולא הקומיקאי המחפיר הזה היה בטוח שהבדיחות של ג'רי מצחיקות נורא, או כפי שהוא מכנה זאת "זה זהב, ג'רי, זהב".

 

ד"ר טים ווטלי

מגזין מועדף בחדר ההמתנה: פנטהאוס. העדפה מינית: סווינגר, עדיף עם סייעות, ורצוי בנוכחות מטופלים מסוממים מגז, וזו גם אחת הסיבות שג'רי מתעב אותו.

 סיבה נוספת היא תעודת הכשרות המפוקפקת שד"ר ווטלי השיג לעצמו על מנת שיוכל לספר בדיחות על יהודים.

 

הדוקטור הפך ליהודי כדי שיוכל לצחוק על בני עמו. התיעוב של ג'רי לאיש הזה, מוביל את קרמר לכנות אותו "אנטי דנטייט". סביב דמותו של ווטלי נוצק מושג סיינפלדי נוסף - "רי גיפטר", כלומר אחד שממחזר מתנות.

 

מיקי אבוט

גם לקרמר היה קולגה. מיקי אבוט חמום המוח, שחקן ואיש קטן. שחקן במשרה חלקית ואנטי קומוניסט במשרה מלאה. בכריסמס, גילם גמד לצד סנטה קרמר בקניונים, בבקרים שימש ככפיל גוף של ילד באופרת סבון.

 

הוא איבד את עבודתו ואת הכבוד של חבריו הנמוכים אחרי שחטא בחטא החמור ביותר בעולם נמוכי קומה – הגביה עצמו באמצעות נעליים מיוחדות. הוא לא הסתפק בזה וביצע עוול גרוע מכך, שתקף גם לעולם "הגבוהים", מיקי טען ששום דבר לא מנצח "אבן" באבן נייר ומספריים, ובכך הוא שיבש את חוקי המשחק לנצח.

 

מיקי נהג להסתכסך עם קרמר חדשות לבקרים. אחד מהסכסוכים הבלתי נשכחים שלהם היה כשעבדו כמגלמי חולים במחלות עבור סטודנטים לרפואה. קרמר העניק לו מחלת מין כי הוא חשב שמיקי ישמח לגלם חולה עגבת, בעוד שמיקי העדיף דלקת קרום המוח, מפני שהיא "ההמלט של המחלות".

 

דוד ליאו

בעיות שמיעה ומזג רע גורמים לדוד ליאו לצעוק בכל פעם שהוא מדבר. אנטישמיות גלובלית גורמת לו להאשים את העולם בצרותיו. אותן חולשות בדיוק גורמות לו לאחוז בחוזקה בידו של בן שיחו, להביך את קרוב משפחתו ג'רי בגניבה בלתי

 מתנצלת מחנויות (מה הם כבר יעשו לאיש זקן?), ובאופן כללי לתחמן את סביבתו. ככה זה אצל יהודים.

 

קית' הרננדז

כוכב ספורט משלהי האייטיז ויעיד על כך שפמו העבות. עבור ג'רי ואיליין הוא היה שחקן בייסבול נהדר וגבר שבגברים, שאפילו הזמין את איליין לדייט ואמר לג'רי שהוא אוהב את הסטנד אפ שלו. אבל לא באור הנגוהות הזה ראו אותו קרמר וניומן. לא, עבורם הוא היה שחקן בייסבול נכלולי שירק על אוהדים שמבקרים את אופן משחקו, ("משחק נחמד, יפיוף"!). אחרי שהם משחזרים את האירוע באווירת רצח קנדי כבדה, הם מגלים שהיורק האמיתי היה רוג'ר מקדואל והופכים גם הם למעריצי הרננדז.

 

דייויד פאדי

נוצרי שנולד מחדש וגבר מסוג אלפא – גבוה ורחב כתפיים, כזה שלא מדבר הרבה על עצמו, שלא מדבר הרבה בכלל, אוהב לאכול בארבי'ז, עובד עם הידיים, ויכול ללבוש מעיל נשי כי יש בו מספיק גבריות שתחפה על כך.

 

איליין נפרדה ממנו וחזרה אליו יותר פעמים משסיינפלד אזכר בסדרה את סופרמן. בפרק האחרון, עת נשלחה למחבוש, לחשה לו מיס בניס: "פאדי אל תחכה לי". והוא, גברי שכמותו, השיב לה: "קיי".

 

קרייזי ג'ו דבולה

כשהכינוי שלך הוא "קרייזי" ושם המשפחה שלך מזכיר את המלה שטן, אתה לא יכול להיות דמות חיובית. וכשאתה אחד מהאקסים של איליין, שגם נוהג לארוב לה – זה לא מוסיף לך נקודות.

 

דבולה שונא את ג'רי, מאשים את ג'רי בכל המכות שהגורל חובט בו, ומחבב אופרה תוך כדי. אבל כשדבולה צריך לשחרר את תסכוליו הרבים על ג'רי, הוא נוהג להוציא את זעמו אל הפועל על כל מי שאינו ג'רי, תוך כדי הפגנת מומחיות באמנויות לחימה. אין פלא שג'ורג' מבועת ממנו ושסצנת האקשן הכי מסעירה ב"סיינפלד" כללה מכות בינו לבין שלושה גברים בפארק.

 

ג'קי צ'יילס

"הפנים שלך הם הקייס שלי", אמר פעם עו"ד צ'יילס לקרמר, הלקוח הכי מתסכל שלו. צ'יילס, פארודיה על עורכי דינו של או.ג'יי סימפסון, יכול לנצח במשפטי נזיקין רבים עבור קרמר, אבל פעם אחר פעם הוא סופג השפלה ציבורית באשמת לקוחו.


צ'יילס. הבטיח להוציא את קרמר איש עשיר

 

הוא היה בדרכו להשיג פיצויי עתק לקרמר מ"עולם הג'אווה", אחרי שהקפה הרותח שלהם נשפך על קרמר בקולנוע. "תן לי שותה קפה אחד בקהל ואוציא אותך איש עשיר!", הבטיח צ'יילס.

 

אבל כשנציגי החברה עמדו להציע לקרמר קפה חינם לכל החיים ופיצויים, קרמר סגר איתם מייד על קפה חינם, בלי לשמוע את ההמשך. צ'יילס סינגר על ג'רי, איליין, ג'ורג' וקרמר במשפט שנערך להם בפרק האחרון וזכה לשכב עם סדרה (טרי האצ'ר מ"עקרות בית נואשות") ולאשר ששדיה אמיתיים (וספקטקולריים).

 

סו אלן מישקי

למרות שהיא יורשת מיליונים, בהיותה נצר למשפחה שמייצרת את חטיף השוקולד-בוטנים-קרמל "או הנרי!", היא לא מבזבזת כסף על חזיות. בשל שתי עובדות אלה, היא לא האישה החביבה ביותר על איליין, שלמדה איתה בתיכון. כשאיליין קונה לה חזייה, סו אלן עושה מעשה איימי וויינהאוס, לובשת אותה בלי חולצה וגורמת לקרמר לעשות תאונה. בפעם האחרונה שהיא לובשת חזייה, זה מעל דוכן העדים בתביעה שהגיש נגדה. היא לבשה אותה מעל בגד גוף.

 

ג'ורג' סטיינברנר

הבוס הגדול של היאנקיז בתקופה שג'ורג' קוסטנזה עבד איתם. נהג לדבר בשטף בלי הענקת חשיבות לנוכחות של נמענים בסביבה. פניו מעולם לא נחשפו, אולי מפני שיש כזה איש אמיתי, בעל שם זהה, שגם הוא הבוס של היאנקיז. הקול שהוצמד לו בסדרה הוא קולו של לארי דייויד, אחד מיוצרי "סיינפלד" וכיום כוכב "תרגיע" ב-HBO.

 

ג'אקופו פיטרמן

יותר משהוא בעליה של חברת ג'יי.פיטרמן, חברת קטלוגים פרוזאית, יותר משהוא בעליה של רעמת שיער כסופה וחיתוך דיבור שכמו נגזר מרומן רומנטי, פיטרמן היה הבוס של איליין והאיש שבו היא יכלה להטיח את האשמה על התגברות מיזנטרופיותה.

 

הוא מעריך אופנה וטיולי הרפתקאות בסגנון קולוניאליסטי. הוא גם מעריך היסטוריה – לכן הוא רכש פירורים מעוגת החתונה של אדוארד ה- VIII ולכן מיאנמר תמיד תהיה בורמה בשבילו.

 

לארי דייויד

חלקיקי המיזנטרופיות של דייויד היו תמיד באוויר של "סיינפלד" והיו לחמצן

 הכרחי בריאות של דמויותיה. לכן על אף שלא לקח חלק ויזואלי בסדרה (מלבד הבלחה קטנה כעורך הדין של אבא של ג'ורג' וכסטיינברנר), הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מסדרת הקאלט.

 

דייויד, כפי שמתגלה ב"תרגיע", הוא לוזר חברתי שהכל נדבק אליו, בעוד שסיינפלד הוא ווינר טפלוני. אבל שנאת חולשות האדם של ג'רי מוצאה בדייויד. וגם בג'ורג' קוסטנזה יש הרבה מהדייויד ובטח שקצת ממנו מהול גם בדמותה של איליין. אולי המשפט שנערך להם בפרק האחרון הוא שהוליד את הסדרה של דייויד "תרגיע" (למרות שככותב הוא עזב את "סיינפלד" כמה עונות לפני כן). ב"תרגיע", האב הרוחני של הסיינפלדים נענש מדי פרק על תעלולי יצירי כפיו.

 

לא שכחנו: באבו, איזי מנדלבאום דה דרייק, ארון הדברן הקרוב, הסופ נאצי, פינג, סוזן בידל רוס (ז"ל), דולורס (ששמה מתחרז עם איבר מין נשי) ובטח יש עוד כמה אהובים לא פחות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיטרמן. קולוניאליסטי
פאדי. גבר מסוג אלפא
דיוויד. לוזר חברתי
לאתר ההטבות
מומלצים