מוזיקת עולם
אלבום הבכורה של "עלמא" מהלך באלגנטיות על קו התפר שבין יהדות לישראליות, וזה מרגיש טבעי לגמרי. מאיר קליינר ממליץ להתכונן לסבב ההופעות שלהם עם אלבום הביכורים "מעל מה שאנחנו"
לפני כשבע שנים שוטט לתומו אליאב אובל-נאמן ברחובות ספרד וזרק מטבע לנגן רחוב מזדמן. מהמפגש האקראי הזה, אי שם, נבט ההרכב המוזיקלי "עלמא" (עולם בארמית), שבו חברים מלבד אובל-נאמן גם אבי מוסקל ואשתו רעי'ה.
לאחרונה הוציאו חברי ההרכב, שלושתם בשנות ה-30 לחייהם ומתגוררים בעין כרם, את אלבום הבכורה המוצלח שלהם - "מעל מה שאנחנו".
הטקסטים בדיסק נעים בין תפילות ומזמורים מהמקורות, לשירים וניגונים מופשטים ממילים שנכתבו והולחנו על ידי חברי הלהקה. שני שירים באלבום מחייבים התייחסות נפרדת - האחד הוא שיר העם הבוכרי "מאן יור", שמבוצע בדואט מופלא של רעי'ה וסבתהּ, והשני - שהוא ללא ספק הדובדבן שבדיסק, ובכלל אחד השירים הישראליים היותר יפים בשנים האחרונות
- נקרא בפשטות "שיר". מדובר ביצירה שנכתבה על ידי יונה וולך, וזכתה ללחן מקסים ומדויק להפליא.
יש משהו במוזיקה של "עלמא" שגורם להם להצליח במקום שרבים מנסים ללכת בו, ואני מתכוון לקו התפר העדין שבין מוזיקה יהודית לישראלית. איכשהו, ב"מעל מה שאנחנו" קו התפר הזה פשוט מתמוסס, והמעברים בין מילים של יונה וולך למזמורים של דוד המלך נעשים פשוטים וטבעיים.
בינתיים הספיקו "עלמא" לחתום על חוזה עם "התו השמיני", שהחלו בהפצת הדיסק. במקביל, חברי ההרכב נמצאים בחזרות אינטנסיביות לקראת הופעת בכורה שתעלה בקרוב. עד אז, מומלץ שתכירו על מה שאנחנו מדברים.