שתף קטע נבחר

הסוף לטופס 17: מוקד טלפוני יאשר פניה למיון בלילה

משרד הבריאות הורה אתמול לקופות החולים להיערך להקמת מוקדים טלפונים שיפנו את המבוטחים לאחר שעות הפעילות לביקור בית של רופא, למוקד לילי או במקרה הצורך - לחדר המיון. לפונה ינתן מספר אסמכתא והקופות יחוייבו לשאת בעלות השירות הרפואי

התחננתם בפני הרופא שיאשר לכם טופס 17 על פניה למיון? מעתה הכל יהיה פשוט יותר: מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אבי ישראלי קבע אתמול (ד') כי על כל הקופות לקיים מוקד פניות טלפוני שיפנה את המטופלים לביקור בית של רופא, למוקד רפואי לילי או במקרה הצורך גם לחדר המיון. הפניה תתועד והקופה תחוייב לממן את הטיפול.

 

מוקד טלפוני של קופות החולים קיים מזה מספר שנים בקופות החולים ומאוייש על ידי אחיות, אולם הוא לא עוגן בחוק, ונועד להדרכת הפונים. במקרה הצורך מפנה צוות האחיות את הלקוחות לשירות רופא או לחדר המיון, אולם המטופל נאלץ לממן את הפניה בעצמו ורק אחר-כך לדאוג לכיסוי.

 

סוף למירוץ אחר טופס 17

במקרה של פניה לחדר המיון, נאלצים המבוטחים לשלם סכום של כ-550 שקלים אם הפניה לא הסתיימה באישפוז והפונה שוחרר לביתו. מנקודה זו מתחיל מירוץ אחר טופס 17, טופס ההתחייבות של קופת החולים לממן את הפניה למיון. לאישור טופס כזה יש צורך באישור הרופא המטפל ובאישור הנהלת מחוז קופת החולים.

 

חוזר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אבי ישראלי שהופץ אתמול לקופות החולים, קובע לראשונה כי בתוך שלושה חודשים מחוייבות כל קופות החולים להעמיד לרשות המבוטחים מוקד טלפוני מאוייש שתפקידו להפנות את הנזקק לשירות מעבר לשעות מרפאות הקופה לשירותים רפואיים.

 

קופת החולים תקבע האם המוקד הטלפוני יאוייש בידי אחיות או פקידים שיעברו הכשרה מיוחדת. המוקדן יפנה את המבוטח על פי מצבו הרפואי למוקד לילי המצוי במרחק של עד 30 דקות נסיעה ממקום המגורים, לביקור בית של רופא בתנאי שזמן ההגעה של רופא לא עולה על 90 דקות, או לחדר המיון.

 

במקרה של הפניה לחדר המיון, יקבל המבוטח מספר אסמכתא שיחייב את קופת החולים לשאת במלוא עלות השירות ללא השתתפות כספית של המבוטח. במקרים שאינם דחופים בהם הופנה המבוטח למוקד רפואי או לביקור בית של רופא, ישא המבוטח את עלות הפניה.

 

לראשונה - הגדרת שירות במשך כל שעות היממה

המבוטחים יוכלו להמשיך ולפנות גם ללא המוקד הטלפוני למוקדים רפואיים ליליים או לביקור בית. פרופ' ישראלי קבע כי על קופות החולים להשלים את ההיערכות לקיום ההוראה ולהתחיל בהפעלת המוקדים הטלפוניים בתוך שלושה חודשים.

 

"גם היום מקיימות קופות החולים מוקדים טלפוניים אולם החידוש הוא שהפניה למיון על ידי המוקדן תמומן על ידי הקופה", אומר ל-ynet ד"ר דרור גוברמן, מנהל המחלקה לרפואה קהילתית במשרד הבריאות, "מעתה הפניות גם יתועדו ויהוו אסמכתא לשירות אליו הופנה המבוטח. כך הגדרנו לראשונה ובאופן חד משמעי את אחריות קופות החולים להעניק שירות רפואי למבוטח בכל שעות היממה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
חדר מיון. המוקדן יאשר
צילום: צביקה טישלר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים