שתף קטע נבחר

פיוניר נכנסת לעולם ה-LCD

במאבק המתמשך בין פלזמה מול LCD, מעלה פיוניר את הרף וקובעת שיא חדש של שחור בפלזמות. אך לא הכל ורוד - היכן מסכי ה-42 אינץ'?

המאבק בין טכנולוגיית ה- LCD אל מול הפלזמה אינו מסתיים אם לכל אחת מהטכנולוגיות יתרונות וחסרונות משלה, הרי

שאל הזויות הטכניות מצטרפים כיום שיקולי עלות יצור ודרישות השוק.

 

גם חברת פיוניר, אשר היתה מזוהה עד היום עם עולם הפלזמות, מפנימה את כוחות השוק ומשיקה בפעם הראשונה קו חדש של מסכי LCD. מאידך, היא ממשיכה להרשים בתחום הפלזמות ולהפגין עליונות בפרמטר עומק השחור בתמונה.

 

 

פיוניר מצטרפת למגמת "פלזמה בגדול" של חברות הענק פנסוניק וסמסונג, ומתמקדת השנה בשני גדלי מסכי פלזמה: 50 אינץ' ו-60 אינץ'.

 

מבט ראשון על נתון הרזולוציה, מגלה אחידות: דגמי הפלזמות מגיעים ברזולוציית 1920X1080 פיקסלים ולמעשה, כל דגמי טלוויזיות החברה, החל ממסכי LCD בגודל 32 אינץ' ועד לפלזמה 60 אינץ', מגיעים מעתה ברזולוציית 1080P.

 

השחור שחור עמוק מאוד

ואם בנתון הרזולוציה מתגלה תיקו בין LCD ופלזמה, הרי בפרמטר אחד, מתרוממים דגמי הפלזמה החדשים לגובה או יותר נכון עומק חדש: השחור. סדרת ה-KURO הקודמת והראשונה של פיוניר, נחשבה שוברת שיאים ביכולתה להציג שחור עמוק בתמונה. בדור החדש (דור התשיעי למסכי הפלזמה), מבטיחה החברה שיפור של פי חמישה ביחס לדור הקודם.

 

ואכן, מהתבוננות במסכים, ניכר שיפור בנושא: אם נדמה היה כי לדור קודם היה שחור מוחלט, מראים המסכים החדשים (PDP-LX5090 / 6090) כי תמיד יש לאן להתקדם. התמונה בסצינות חשוכות עם אובייקטים בהירים (זיקוקי די נור למשל), מצליחה להשאר צבעונית, בשילוב פירוט מצוין ושחור עמוק ברקע. ניתן לומר כי ההבטחה של השחור אכן התממשה.

 

ניגודיות? רק בעיניים

ומהו למעשה ערך הניגודיות במספרים בדגמים החדשים? פיוניר מוותרת על חשיפת נתוני ניגודיות ודי בצדק: כיום, כאשר אין כל תקן מחייב למדידה והצגה של נתון ניגודיות, יכול כל יצרן / בעל מותג להציג נתונים מרשימים כרצונו. במקרה הזה ניתן להזדהות עם הצהרת החברה שאומרת כי את הניגודיות צריך לבדוק במבחן המציאות: רק תמונה עם עומק ושחור מוחשי תצביע על ניגודיות גבוהה.

 

בלתי מלאכותי

מצב Pure - בשנה האחרונה, הטרנד בעולם המסכים הינו עיבוד וידאו חזק עם יכולות המאפשרות לכפר במקרים רבים על מגבלות פאנל המסך. כאן, לראשונה, מציגה פיוניר אפשרות לבטל כל עיבוד וידאו של המסך (מלבד התאמה לרזולוציה), כך שהסרט מוצג על המסך בדיוק כמו שיצא ממקור הוידאו (נגן בלורי / DVD או מקור וידאו אחר).

 

התמונה המתקבלת עלולה להיות בתחילה בלתי מרשימה לעיני הצופה שהתרגל לצבעים עזים וניגודיות מנופחת באופן מלאכותי, אך לאחר זמן מה, מתרגלים לתמונה טבעית ונעימה לעין. פיוניר מדגימים למעשה, כי טכנולוגיית פאנלי הפלזמה שלהם הגיעה לבשלות וכעת היא מסוגלת להציג את התמונה ללא התערבויות "מלאכותיות" של מעבד וידאו. צופים שמעדיפים את אפשרויות הצפיה הרגילות, יקבלו אותן כמובן (כולל מצב 100Hz ועוד).

 

מוצר חדש-ישן: Media Receiver

חידוש חדש-ישן (היה בשימוש בדגמי העבר) הינו חזרתה של החברה לקונספט "מדיה רסיבר" בחלק מהדגמים - סדרת ה- Seperate.

 

מדובר בקופסה חיצונית, אליה מתחברים כל מקורות הוידאו וממנה יוצא כבל יחיד בחיבור החדש מסוג DisplayPort אל המסך - מה שמוריד מעובי המסך (64 מ"מ), תורם לאסטטיקה (אין כבלים רבים שמתחברים למסך) ומאפשר גם שדרוג

החיבורים ע"י החלפת הקופסא החיצונית בלבד.

 

חלק מהדגמים יכללו גם ממיר לקליטת שידורי HD וגם יכולות הזרמה (סטרימינג) בתקן רשת DLNA החדש, המאפשר הצגת תמונות, שירים וסרטי וידאו HD (גם בפורמט H.264).

 

פתיחה רשמית של עידן ה- Blu-ray 

משנסתיימה מלחמת הפורמטים, יכולות החברות השונות להסתער בבטחה גדולה יותר על השקת מכשירים תומכי הפורמט הכחול. השנה, משיקה פיוניר שבעה מכשירים חדשים הכוללים Blu-ray, ארבעה מהם הינם נגנים יעודיים, שלושה אחרים הינם מערכות קולנוע ביתי All in One הכוללות רסיבר ונגן Blu-ray ביחידה אחת עם 5.1 רמקולים.

 

עם זאת, החברה מודעת גם לשימוש הגובר והולך בהזרמת קטעי וידאו דרך הרשת ולכן חלק מהמוצרים החדשים – נגנים וגם טלוויזיות פלזמה כוללים יכולת הרצה של סרטי וידאו (כולל הקידוד החדש H.264) דרך הרשת.

 

לא הכל ורוד

באופן תמוה למדי, נפקד מקומה של טלוויזיה בגודל הפופולרי 42 אינץ', מה שמשאיר חלל גדול למדי בין דגמי ה-LCD החדשים בגדלים 37 אינץ' ו- 46 אינץ' והפלזמות בגדלי 50 אינץ' – 60 אינץ'. חסידי הפלזמה בגודל זה, יאלצו להמתין לשנה הבאה, רק אז תשיק החברה דגם חדש אשר גודלו ינוע אי שם בין 42 -46 אינץ' (השמועות מדברות גם על 44 אינץ').

 

מעבר לכך, שעת המבחן האמיתית, איתה תצטרך להתמודד החברה תגיע דווקא עם השקת סדרת הפלזמות העתידית (דור 10) ולא זו הנוכחית: פיוניר הכריזה מוקדם יותר השנה, כי ייצור פאנלי הסדרות הבאות (לאחר זו החדשה) יעבור ממפעלי פיוניר אל קוי היצור של פנסוניק.

 

מהנדסי החברה, הצליחו כבר להוכיח כי הם מפתחים פלזמות איכותיות במפעל הבית. אבל האם תמשיך מגמה זו גם לאחר השינוי? פיוניר הכריזה לא מכבר כי תשתף את פנסוניק בסודות פאנל ה-Kuro ומעבר לכך תוסיף עליו גם את מעבדי הוידאו וציפויי המסך פרי פיתוחה. נצטרך לבדוק האם גם בעתיד – לאחר השינויים הצפויים תימשך אותה מסורת מכובדת.

 

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת פיוניר בבודפשט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים