שתף קטע נבחר

חדר הילדים עולה לכיתה א'

הריהוט שהיה לילד בגיל הגן יכול בהחלט להמשיך איתו לבית הספר. כל מה שצריך זה להוסיף שני פריטים: שולחן וספריה. האדריכלית גלית אבינועם עם כמה טיפים קטנים, שיעזרו לכם לתכנן את החדר לילד שעולה לבית הספר

כאשר בוחנים את הפונקציות הבסיסיות הקיימות בחדר תינוק (ארון, מיטה, שידה), מגלים שדי בארגון מחדש של פריטים אלה והוספה של שני פריטים, על מנת לארגן מחדש את החדר ולהפוך אותו לחדר של ילד בבית הספר.

 

שני פריטים אלה הם הפריטים שישמשו את הילד לאורך כל שנותיו בבית הספר: שולחן כתיבה איכותי (עם מגירות אכסון צרות ולא עמוקות) וספריה או מספר מדפים לאחסון מחברות, ספרים, וקלסרים.

 

השולחן - הכי גדול שאפשר

בתכנון החדר מומלץ לתכנן שולחן כתיבה ארוך ככל האפשר. בתקופת בית הספר יש יותר שימוש למשטח עבודה רחב שישמש אותו ואת חבריו ללימודים. יש למקם כבר עכשיו בפלטת השולחן אביזר מיוחד להעברת כבלים (למחשב, מדפסת, מסך), גם אם בכיתה א' עדיין לא משתמשים במחשב, בכיתה ג' כבר כן.

 

פתרונות חכמים

רצוי מאוד לשקול לייצר פתרונות חכמים, כמו ספסל ישיבה הנכנס כולו מתחת לשולחן בעת שאין משתמשים בו ומפנה את מרחב החדר למשחק ובחלקו הפנימי משמש לאיכסון. החלק העליון מעל השולחן ישמש לאכסון חפצי נוי, מחברות דקות, ספרי לימוד ומכשירי כתיבה, בצורה של מדפים שעומקם לא יעלה על 25 ס"מ או ספריה המחוזקת לפלטת השולחן.

 


גוונים רכים לריהוט. הצעצועים ממילא ימלאו את החדר צבע. צילום: אסף הבר

 

לא מעל הראש

יש לשים לב שלא להשתמש בקופסאות עמוקות התלויות מעל ראש הילד, גם אם הן מחוזקות היטב לקיר. יש פגם אסטטי בהנחה של מסה גדולה מעל ראש הילד. מסיבה זו אנו לא נמקם מדפים או אחסון מכל סוג שהוא מעל המיטה או באזור המיטה.

 

החומרים - איכותיים וחזקים

שימו לב לחומרים. אלו צריכים להיות איכותיים וחזקים במיוחד. מומלץ להשתמש בעץ מלא לפלטת השולחן. במקרה זה יש להקפיד שהצבע והלכה יהיו על בסיס מים בלבד. אופציה נוספת: פורמייקה, רצוי לא מבריקה. הפורמייקות בגמר המט יותר עמידות ופחות נשרטות. סוג גמר אופנתי במיוחד הוא MDF בגמר צבע. שימו לב, גמר זה נוטה להישרט בקלות וקשה מאוד לנקותו מצבעים או טושים. ממליצה בחום להניח על גבי המשטח פלטה של זכוכית שקופה מחוסמת ונטולת עופרת, בעובי של לא פחות מ-10 מ"מ, על מנת לשמור על המשטח נקי.

 

עיצוב - נקי וקלאסי

מבחינת גיאומטריה ועיצוב הפריטים הנ"ל, רצוי לבחור פריטים נקיים וקלאסיים, על מנת שהאווירה לא תהיה "מתיילדת" ותמאס על הילד כשיגדל.

 

המיטה - אפשרות להחלפת מזרן

לגבי המיטה, רצוי לתכנן מיטת ילד עם בסיס חזק ואפשרות להחלפת מזרן בתדירות גבוהה יחסית (לא נעים להגיד, אבל כולם מכירים את עניין הפיפי במיטה, למרות כל השעווניות). חשובה גם אפשרות להגדלת המיטה לאורך, עד לאורך של 200 ס"מ - למיטת נוער. רצויה מאוד אפשרות פתיחת המיטה לחברים או אחסון מתחת למיטה במגירות לטובת מצעים.

 


 השולחן - כמה שיותר ארוך. שיהיה מקום לחברים. צילום: אסף הבר

 

הארון - גוונים רכים

בחדרי ילדים יש עומס ויזואלי רב, בשל הצעצועים או הפריטים הצבעוניים הרבים, ולכן רצוי שהפריטים הגדולים יחסית כמו ארון, מיטה ושידה יהיו בגוונים רכים ופסטלים - בג', שמנת או לבן. כך, גם אם מחליפים רהיט אחד או מוסיפים רהיט, עדיין יהיה אפשר להתאים את הגוונים בקלות. ארון בעל שלוש דלתות ושידת מגירות יספיקו לצורך האחסון.

 

כמה תוספות

מה שייתן את הצבעוניות בחדר הם פריטי סטיילינג שאפשר להחליפם כל כמה שנים או בתדירות גבוהה יחסית לריהוט וההחלפה כרוכה בתקציב נמוך יחסית. לדוגמא: טפטים (יש טפטים מדהימים ביופיים והחלפתם פשוטה וזולה יחסית); צביעה מעניינת של קירות החדר בשילוב מספר גוונים או דוגמאות - פסים לאורך או לרוחב; שילוב של פנלים דקורטיביים; החלפת תמונות על קירות החדר; החלפת טקסטיל: וילונות, שטיח שונה או כיסוי מיטה שונה.

 

  • גלית אבינועם, אדריכלית פנים, מרצה לאדריכלות פנים במסגרת היחידה ללימודי חוץ ב-HIT, המכון הטכנולוגי חולון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים