שתף קטע נבחר

yes שכנעה לעבור מ-HOT, הלקוח עבר תלאות

נציגי חברת הלווין שכנעו לקוח של HOT להצטרף ל-yes, והבטיחו שהחברה תטפל בניתוק ואף תישא בהוצאות הכרוכות בהליך. להפתעתו גילה הלקוח כי למרות ההבטחות נאלץ לטפל בניתוק בעצמו, ואף לשלם את ההוצאות. השופט: "החברה הסבה לו עוגמת נפש ותסכול לא מבוטלים"

חשבתם לעבור מהכבלים ללווין? מסתבר שהמעבר לא תמיד חלק. תשאלו את אלעד מכמל, שהיה מנוי על שירותי הכבלים של HOT, שהגיש תביעה נגד חברת די.בי.אס שירותי לווין בע"מ, ספקית שירותי yes, על סך 16 אלף שקל.

 

לטענת מכמל, בתחילת שנת 2006 פנו אליו בביתו נציגי yes במטרה לשכנעו לעזוב את שירותי הכבלים של HOT ולהצטרף לשירותי הלווין של yes. הנציגים הבטיחו שאם יצטרף תטפל yes בניתוק מ-HOT, ותישא בהוצאות הכרוכות בניתוק זה, כולל קנסות וחיובים כפולים.

 

בסוף מרס 2006 הצטרף התובע לשירותי יס לתקופה של שנתיים. מכמל טען כי למרות ההבטחות שניתנו לו על ידי נציגי yes, הם לא נטלו מביתו את ציוד ההתחברות ל-HOT ועל-כן נאלץ להחזירו ל-HOT באופן אישי.

 

לדברי מכמל, כעבור זמן מה הוא קיבל מ-HOT דרישת תשלום חוב בגין שימוש במכשיריה ועבור ביטול התחייבות, ומייד עם קבלת דרישה זו, פנה ל-yes, ונציגיה הבטיחו להסדיר את העניין מול HOT. מכמל טען כי בכך סבר שהעניין מול HOT הסתיים, אלא שהופתע לקבל בפברואר 2007 דרישת תשלום לפני נקיטת הליכים מ-HOT בגין אותו חוב. בכך לא תמו תלאותיו של מכמל. הוא נאלץ לפנות פעמים רבות לנציגי yes, אולם העניין לא הוסדר. לבסוף החליט מכמל להתנתק מ-yes.

בסופו של דבר, החליט מכמל לשלם ל-HOT סכום מופחת בסך 408 שקל, ובכך להסדיר את חובו מולה ולחסוך נקיטת הליכים משפטיים נגדו. הוא שלח את הקבלה ל-yes, אולם לא זוכה עבור הסכום ששילם.

 

עיקר תביעתו של התובע, מעבר להשבת הסכום ששילם ל-HOT, והשבת דמי מנוי חודשיים ששילם ל-yes לאחר שביקש לנתקו, היא לפצותו בסכום של 13,500 שקל. זאת בגין הטרחה הרבה, עוגמת הנפש והתסכול הגדול, שהיו מנת חלקו כתוצאה ממגעיו הלא מוצלחים עם נציגי yes.

 

yes דחתה את טענות התובע, וטענה, בין היתר, כי מעולם לא התחייבה לשאת בחיובי חברת HOT, למעט חיובים כפולים, וכי הסכמתה לשלם את חובו של הנתבע ל-HOT הייתה לפנים משורת הדין.

 

"עוגמת נפש ותסכול לא מבוטלים"

השופט אריה רומנוב קיבל את התביעה. נפסק כי היה על yes לפעול באופן שהמעבר מ-HOT אליה יהיה חלק ובלתי מורגש מבחינת התובע. לדברי השופט: "דא עקא, שהנתבעת לא עמדה בכך, ואילצה את התובע לכלות משאבי זמן וכסף בשל מחדליה המתמשכים, והיא הסבה לו בהתנהלותה עוגמת נפש ותסכול לא מבוטלים".

 

השופט הוסיף כי בשל מחדלי yes, נאלץ התובע לכלות את זמנו, על העלויות הכרוכות בכך, בהתקשרויות חוזרות ונשנות עם נציגיה השונים של yes, שבסופו של דבר השיבו פניו ריקם.

 

לאור האמור, נקבע כי yes תפצה את התובע בסך של 5,000 שקל בגין הטרחה ועוגמת הנפש הרבה שנגרמה לו בשל מחדליה. כן חויבה yes להשיב לתובע את הסך של 408 שקל ששילם ל-HOT, וסך של 700 שקל בגין ניתוקו מ-yes בחודש מאי ולא בחודש מרס, כפי שביקש.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
לא פשוט לעבור
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים