שתף קטע נבחר

שברולט וולט החשמלית נחשפה רשמית

מהפכה בעולם הרכב? הוולט לא המציאה את הגלגל, אבל בג'נרל מוטורס מבטיחים שהיא תשנה את הדרך שבה אנחנו משתמשים בו. לכבוד 100 שנים להקמתה, היא מספקת תמונות ופרטים: טווח הנסיעה בלי בנזין וזיהום יהיה 64 ק"מ, זמן הטעינה - עד שמונה שעות

האם מכונית הכלאיים המתוחכמת של ג'נרל מוטורס, השברולט וולט, תחולל מהפכה בתעשיית הרכב? זה מה שמקווים האמריקנים, שחשפו את הגרסה הסדרתית של המכונית פחות משנתיים לאחר שהוצגה כמכונית תצוגה בתערוכת דטרויט 2007. וכדי להקדים את המתחרות, ובראשן טויוטה - ששוקדת בימים אלה על פיתוח דור שלישי לפריוס וחוקרת גם אפשרות לטעינה חיצונית - הוולט נחשפת בתמונות ופרטים ראשונים שנתיים לפני תחילת השיווק.


שברולט וולט הסדרתית (לחצו כאן להגדלה )

 

הוולט הסדרתית מציגה עיצוב ייחודי המזכיר את מכונית התצוגה, והושפע לדברי ג'נרל מוטורס בעיקר מדרישות המחלקה האווירודינמית. הייעד, טווח נסיעה של עד 64 ק"מ (40 מייל) בלי שימוש בבנזין, חייב את המהנדסים להציע מכונית בעלת

התנגדות נמוכה ככל הניתן לרוח. לצורך כך יש לוולט צמיגים נמוכי חיכוך, סבכה קדמית סגורה, ספויילר אחורי ומבנה ייחודי לדלתות.

 

עם התרוקנות המצברים או במהירות גבוהה (עד 161 קמ"ש), מנוע בנזין ייכנס לפעולה וישפר את הביצועים וטווח הנסיעה. כדי להטעין מחדש את המצברים ללא שימוש במנוע הבנזין, יידרשו הלקוחות לשמונה שעות באמצעות חיבור המכונית לשקע חשמלי רגיל (120 וולט). שימוש בעמדת טעינה מיוחדת (240 וולט) יקצר את ההטענה לפחות משלוש שעות. ב-GM מעריכים כי עלות טעינת הוולט תעמוד מדי יום על פחות מעלות כוס קפה, גם לטעינה מלאה, וכי צריכת החשמל של המכונית נמוכה יותר מזו של מקרר ביתי.


העיצוב המיוחד נולד מדרישות המחלקה האווירודינמית (לחצו כאן להגדלה )

 

בג'נרל מוטורס לא מפרסמים נתונים על מנוע הבנזין, ומתייחסים אליו כאמצעי לטעינת המצברים. עם זאת, בסמוך לתחילת השיווק יפורסמו גם נתונים אלה, ובהם נתון חשוב במיוחד: מהי תצרוכת הדלק הממוצעת של הוולט, וכמה זיהום אוויר היא פולטת. נתונים אלה יהיו קריטיים לתדמיתה כמכונית ירוקה באמת, ועשויים להוות את ההבדל בין הצלחה לכשלון - במיוחד בהתחשב בכך שבג'נרל מוטורס העריכו בעבר כי מחירה יהיה גבוה מאוד - קרוב לכפליים מזה של טויוטה פריוס.

 

למרות מידות הממקמות אותה בין משפחתית קומפקטית למשפחתית גדולה, הוולט תציע רק ארבעה מקומות ישיבה. אורכה 440 ס"מ, רוחבה 180 ס"מ, גובהה 143 ס"מ - ובסיס הגלגלים עומד על 268.5 ס"מ. נפח תא המטען יהיה צנוע יחסית, עם 301 ליטר.


תא הנוסעים מציע אף הוא עיצוב מיוחד (לחצו כאן להגדלה )

 

בתא הנוסעים בחרו האמריקנים במה שנראה כמו עיצוב חדשני ומעניין, עם שני צגי תצוגה גדולים וניתנים להתאמה על-ידי הנהג, למצב המצברים (מסוג ליתיום-יון עם 220 תאים), מהירות הנסיעה ועוד. הקונסולה המרכזית כולה מעוצבת בסגנון של טלפונים סלולריים, במה שמכנים בענקית הרכב כ"תצוגת מסך מגע".

 

אז מתי אצלנו?

הוולט תשווק בארצות הברית החל בסוף שנת 2010. מחיר רשמי עדיין אין, ולפי בכירים ב-GM-אירופה ביבשת הקלאסית תשווק בתחילה גרסה הנושאת את שם אופל. רק חודשים ספורים לאחר מכן, תצטרף הוולט גם לשוק האירופי. ומה איתנו? מחברת UMI, יבואנית שברולט, נמסר ל-ynet כי יש כוונה לשווק את הוולט גם אצלנו. תאריך יעד לשיווק עדיין אין, אך השאיפה היא לעשות זאת זמן קצר ככל הניתן לאחר השקתה באמריקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט וולט. מהפכה?
64 ק"מ בלי בנזין, שמונה שעות טעינה
תא נוסעים ייחודי
עם מקום רק לארבעה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים