שתף קטע נבחר

פולריס ריינג'ר - לא עוצר, בשום מצב

טרקטורון משא, רכב פנאי, כלי עבירות, פתרון מוטורי לצעירים. הריינג'ר של פולאריס יכול להיות כמעט כל מה שתרצו, בתנאי שאתם לא מחפשים מכונית נוחה ומפנקת. אלי פנגס לקח אותו לסיבוב

בואו ונעמיד דברים על דיוקם. זה נכון שהפולאריס ריינג'ר מוגדר באתר היבואן כ"רכב עבודה רב-תכליתי בעל יכולות שטח". לכאורה, הגדרה די מדויקת למכונה מוזרה ודי מכוערת. אבל, תסמכו עלי - זו כנראה לשון ההמעטה של השנה. יום אחד בלבד ביליתי עם הכלי שמזוהה ברישיון הרכב כ"טרקטור", ואתם יכולים לסמוך עלי - טרקטור זה לא. למעשה, אתם מוזמנים לחשוב על משהו הפוך לגמרי.


 

לא תאמינו

בעקרון, מדובר במיני-טנדר די-מפלצתי שמסוגל לנוע בקלילות בשטח. מסכים, הגדרה קצת ארוכה עבור כלי שמזוהה בעיקר כרכב ת"ש לתלמידי י"א וי"ב בבתי ספר שממוקמים באזורים הפחות מושפעים מהמיתון הנוכחי. ולא במקרה הוא בעיקר נמצא שם. עם כל הכבוד ליכולות שלו ככלי סיוע לאנשי ההתיישבות העובדת, מדובר בעיקר בפתרון מעולה למגבלות הרישיון בישראל - הוא נתפס (ובצדק) כבטוח מאופנוע, הוא מורשה לעלות על כבישים (ולא בצדק) בניגוד לטרקטורון, והוא מעניק עצמאות דומה (טוב, בערך) לזו של מכונית בעלת שני מקומות ישיבה.

 

ובינינו, זה ממש חבל. לא העובדה שמשתמשים בו כדי לנוע מהווילה היוקרתית אל המדרכה מול הגימנסיה ובחזרה. מה שחבל הוא שכל אותם בני נוער מצויצים, לא ממש מודעים לעבודה שמדובר כאן בכלי בעל יכולת שטח יוצאת דופן. תאמינו או לא, למרות שהוא עולה (קצת) פחות מ-69 אלף שקל, הוא מציע מפרט טכני שמפאר בדרך כלל רכבי שטח מאוד יוקרתיים.

 

נתחיל בכך שהוא מציע מתלים נפרדים עם אפשרות לבחור את נקודת עיגון בולמי הזעזועים. נקודה אחת לטובת נהיגה ספורטיבית מהירה, אחרת לטובת עבודה נטו. נמשיך בזה שמהלך המתלים שלו עומד על 240 מ"מ מלפנים ומאחור. נתון מאד-מאד יוצא דופן. מרווח הגחון? 300 מ"מ, הרבה יותר ממרבית רכבי השטח. בכל פינה יש בלם דיסק מודרני, ומערכת ההנעה הכפולה משולבת תוך כדי תנועה ובעזרת מתג. מתג אחר שולט על נעילת הדיפרנציאל, ואם בכל זאת לא הצלחתם לעבור מכשול כלשהו (לא סביר), יש גם יחס העברה קצר יותר בתיבת ההילוכים. בוכנה אחת בלבד עולה ויורדת במנוע של הריינג'ר, בנפח 468 סמ"ק. הוא מקורר מים ומוזרק דלק, ומציע כ-32 כ"ס מוצהרים על-ידי היצרן.


 

מסביב לכל המערך המכובד הזה, יש מעטפת בסיסית, על סף הספרטנית. תא הנהג פתוח וחף מכל אבזור, מציע ספסל צנוע לשני אנשים. יש גלגל הגה מתכוונן לגובה, מד חיווי אחד כמה נוריות אזהרה ודוושות. וזהו. על תא הנהג מגן כלוב מתכת, יש וו גרירה מאחור וארגז מטען קטנטן שאותו אפשר להרים ולרוקן כמו משאית חול - אכן, שעשוע נפלא מחוץ לגדר בית הספר.

 

לא קופץ, לא עוצר

ואיך זה לנהוג בו? היכונו לחוויית נהיגה מסוג אחר. קודם כל, ובולט מכל, יכולת בליעת המהמורות של הכלי הזה פשוט פנומנלית. מתלים נפרדים עם צמיגי טרקטורון בחתך גבוה, מגהצים כל מכשול - ואנחנו מתכוונים לכך ברצינות: כל מכשול. אבנים שגורמות לך להכין את הגוף למכה כואבת במיוחד? נעלמות. בורות שגורמים לך להכין את העכוז לקראת נחיתה קשה, כאילו ולא קיימים. בשטח, בנהיגת שבילים מהירה - שהרי אחרת, למה בדיוק רכשתם אותו - מייצר הריינג'ר תחושה נעימה לא פחות ובכל מהירות כמעט. מה שמאט אותו בסופו של דבר, אלה בעיקר זוויות גלגול בפניות, וגבול האומץ והכישרון של האוחז בהגה.

 

שטחים טכניים ואיטיים? היכונו לפלא עולם חדש. הדבר הזה לא עוצר בשום מקום, למעט מעברים שמתגלים כצרים מדי לממד רוחב של 152 ס"מ. מעבר לכך, הריינג'ר מתגלה כשותף מעולה למסעות כיבוש וגילוי. הוא זוחל על סלעים בגודל וזווית עליהם קשה אפילו ללכת ברגל. הוא בולע גבעות בולדרים ענקיות. הוא צולח בגיחוך כל קטע בוץ שתעלו על דעתכם, ולא משנה מה סמיכות או עומק העיסה. מניסיון. הדבר הזה פשוט אינו עוצר בשום תנאי, כולל מקומות שאין טעם אפילו להיכנס אליהם מלכתחילה.


 

קומבינציה מנצחת

בסופו של יום, הריינג'ר של פולאריס הוא שילוב קטלני בין יכולת גרירה ונשיאה מרשימות, עבירות פסיכית, רישוי לכביש, חופש של אופנוע שטח ונוחות של מכונית - טוב, רק בגלל המתלים, המראות וההגה המתכוונן. אבל יותר מכל אלה, הוא מהווה דרך שונה וייחודית לראות את הארץ מזוויות שלא חלמת שתגיע אליהן, ואפילו לא ידעת שקיימות. רכב שמשאיר אותך לגמרי בתוך הטבע בו הוא מתקדם, ובאותו זמן משרה מצב רוח קליל ונינוח. מינימום שנותן מקסימום. תענוג.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תענוג לנהוג
צילום: יריב אלקלעי
קצת פחות נחמד להסתכל
צילום: יריב אלקלעי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים