שתף קטע נבחר

עוד רשתות מציעות חבילת מצות ב-99 אגורות

המלחמה על הלקוח עולה מדרגה: אחרי רמי לוי, גם ויקטורי ומיסטר זול מציעות חבילת מצות בפחות משקל - במקום 30-18 שקל. גם הגדולות, מגה ושופרסל, ייכנסו לתחרות: "למצה יש כוח משיכה אדיר", אומרים ברשתות

מלחמת המצות החלה. שלטי ענק על חבילת מצות ב-99 אגורות ילוו אתכם בעשרות סניפים של רשתות שיווק ברחבי הארץ. מי שפתח במלחמה הוא רמי לוי, בעליה של רשת שיווק השקמה שעמד גם מאחורי מלחמת העופות לפני כשנה, ומיד הצטרפו אליו חלק מהרשתות המתחרות. "לא ניתן לרמי לוי להיות רובין הוד של הצרכנים", אמר אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, המונה 10 סניפים. "בשביל מצה לא אאבד לקוחות. ניתן פייט רציני".

 

בעוד שברשת רמי לוי מציעים חבילה מצות קטנה (1 ק"ג) יחד עם גביע קוטג' או גבינה לבנה ב-99 אגורות, ברשת ויקטורי מציעים חבילה גדולה של מצות (2.5 ק"ג) ב-99 אגורות. גם רשת מיסטר זול הצטרפה למבצע ומציעה חבילת מצות גדולה (2.5 ק"ג) ועוד מוצר אחד לבחירה, כמו בקבוק יין, שניהם ב-99 אגורות. זאת, כאשר מחיר חבילת מצות קטנה הוא כ-18 שקל ומחיר חבילה גדולה הוא כ-30 שקל.

 

"למצה יש כוח משיכה אדיר בימים אלו בהחלטה היכן לבצע את סל הקניות לפסח", אומר פיני רביד, סמנכ"ל קו-אופ ישראל (מיסטר זול). "אנחנו צופים כי בעקבות המבצע יגדלו המכירות ברשת ב-25%, מ-30 מיליון שקל בשבוע רגיל ל-43 מיליון שקל".

 

ההבדל בין הרשתות הוא בסף הקנייה המינימלי. ברשת ויקטורי מקבלים את המבצע בקנייה של 199 שקל, ובמיסטר זול סף הקנייה הוא 300 שקל.

 

לעומת זאת ברשת של רמי לוי, אין צורך בקניית מינימום. "כל אחד יכול לבוא לקופה ולקחת מצות וגבינה ב-99 אגורות בלי לקנות שום דבר אחר. אני מגביל את זה לשתי יחידות ללקוח. אחרת, בעלי חנויות פרטיות יעשו קניות מרוכזות של מצות והרווח ילך כולו לכיס שלהם", אומר לוי. "החלטתי לשלב בין גבינה ומצה בגלל המצב הכלכלי", אומר לוי. "כך, גם אנשים קשי יום יוכלו למרוח גבינה על המצה. אם אחרים יצטרפו זה רק ישמח אותי. התחרות עושה טוב לצרכן".

 

גם הרשתות הגדולות הצטרפו למבצע: ברשת מגה ייתנו חבילת מצות גדולה חינם על קנייה מעל 500 שקל, והערכות הן שגם בשופרסל לא יישארו אדישים.


מלחמת המצות - מה מציעות הרשתות

מלחמת המצות - מה מציעות הרשתות
הרשת המבצע סכום קנייה מינימלי
רמי לוי מצות 1 ק"ג + גביע קוטג' ב-99 אגורות אין (מוגבל ל-2 יחידות)
ויקטורי מצות 2.5 ק"ג + מוצר לבחירה ב-99 אגורות 199 שקל
מיסטר זול מצות 2.5 ק"ג ב-99 אגורות 300 שקל
מגה מצות 2.5 ק"ג חינם 500 שקל

 

שובו של הגימיק - פרשנות / נווית זומר

מאז שקנה רמי לוי את עולמו בקרב הצרכנים הישראלים כאשר הוריד במסגרת קידום מכירות לסניפו החדש בצפון את מחיר העוף הטרי ל-0.99 שקל לק"ג, וזכה בתואר "הרשת הזולה ביותר", מנסות הרשתות לחזור על פטנט העופות על מנת למשוך קונים לסניפיהן. הדבר נכון במיוחד על רקע המשבר הכלכלי החריף ועל רקע העובדה שסל הקניות של הלקוח הממוצע ירד בעקבות המשבר - ועמו ירד מחזור המכירות של הרשתות הגדולות.

 

גם הפעם הצליח רמי לוי לגנוב את ההצגה מהמתחרים. הוא מורח גבינה לבנה על מצה ומבשר לכל עם ישראל על תחילתה של מלחמת המצות: חבילת מצות במשקל 1 ק"ג ב-99 אגורות בלבד, בתוספת גבינה לבנה או קוטג' של טרה - וזאת ללא התניית רכישה בסכום מינימום. ממש אגדה של פסח.

 

צריך לזכור שבמקביל בשופרסל מציעים שורה של מוצרים כמו צנצנת גפילטע פיש, חבילת מצות 1 ק"ג או מרק עוף של קנור ב-10 שקלים למוצר (כאשר בקנייה מעל 400 שקל אפשר לקבל 10 מוצרים ב-10 שקלים למוצר). וברשת מגה מציעים שורה של מוצרים לחג ב-9 שקלים.

 

מצות חינם זה גימיק שיווקי מצוין, אבל מה שקובע בסופו של דבר הוא מחירו הכולל של הסל האישי שלכם. ייתכן שברשת אחרת תקבלו סל זול יותר ממחיר חבילת המצות שמציעים לכם ב-99 אגורות - למרות שתידרשו כנראה לכישורים מיוחדים במתמטיקה כדי לחשב את זה.

 

הידיעה המלאה מתפרסמת היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים