שתף קטע נבחר

האם מדבקות המחיר ב-AM:PM מטעות?

הצרכנים מבולבלים: המחיר הבולט על מדבקות המחירים ברשת המרכולים הוא המחיר ליחידת מידה ולא מחיר המוצר עצמו. התוצאה: לעיתים קרובות נראה שהמוצר עולה פחות ממחירו האמיתי. AM:PM: "נסמן המחירים מחדש"

אם על מדבקת המחיר ישנם שני מחירים - אחד גדול ואחד קטן - על איזה מהם תסתכלו? על הגדול, כך לפי מוטי לקוח תל-אביבי, שביקש לרכוש מוצרים ברשת המרכולים ונתקל בתווית מתעתעת.

 

ב-1 בינואר עבר חוק, לפיו חובה על רשתות קמעונאיות לסמן על האריזות או על המדפים את מחיר המוצא ליחידת מידה. כך יכול הצרכן לדעת מה מחיר המוצר לקילו, לליטר ולמטר.

 

אבל נראה שברשת AM:PM לקחו את החוק צעד רחוק מדי, והבליטו את המחיר ליחידת מידה על חשבון המחיר של המוצר עצמו, כך שבמקרים רבים נראה ממבט ראשון שהמחיר של המוצר נמוך ממה שהוא באמת.

 

"רק כשהגעתי לקופה הבנתי שהמחיר שראיתי על מדבקת המוצר היה המחיר ל-100 גרם. המחיר האמיתי היה קטן ונראה כאילו הוסתר",  מוטי מספר ל-ynet.

 

"הגעתי לסניף AM:PM בבוגרשוב פינת פינסקר בתל-אביב. ורק בקופה שמתי לב שבמדבקות המחיר שעל גבי המוצרים, המחיר ל-100 גרם או ליטר מופיע בגדול במרכז המדבקה, והמחיר האמיתי מופיע בחלק העליון שלה בקטן. זה מאוד מבלבל. לפחות חמישה חברים טובים שלי שאינם בדיוק אהבלים עשו את אותה טעות - קנו מוצר, ושמו לב למחיר האמיתי הרשום בקטן רק אחרי הקנייה, ולא פעם ולא פעמיים".

  

מבדיקת ynet עולה שהתופעה פשטה בסניפים נוספים של הרשת. כך לדוגמא, על בונבוניירה רשום בגדול המחיר ל-100 גרם: 23 שקל, בעוד שלמעלה בקטן רשום מחירה הכולל אותו יבקשו מכם בקופה - 29 שקל, היות שהמוצר שוקל 125 גרם. על מדבקת המחיר של ביסקוויטים בטעם שוקולד-תפוז של עלית כתוב בפונט גדול 7.75, אפילו ללא ציון העובדה שמדובר מחיר ל-100 גרם, ולמעלה בפונט קטן יותר, המחיר האמיתי 15.5 שקל, שכן מדובר במוצר השוקל 200 גרם. שותי בירה יתפלאו לקרוא את תווית המחיר המתנוססת על על פחית בירה קרלסברג: 1.69 שקלים. במבט מקרוב יראו במעלה המדבקה את המחיר האמיתי בפונט קטן יותר: 8.70 שקלים.

 

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי אמר ל-ynet כי יבדוק שברשת המרכולים מתכוונים לשנות את התווית המטעה, לכאורה.

 

"בתקנות החדשות של מחיר לפי יחידת מידה נאמר במפורש כי הן אינן באות במקום המחיר הכולל של המוצר", מדגיש עו"ד קמחי. "חשיבות הצגת המחיר הכולל של המוצר נותרה בעינה וזהו המחיר אותו ישלם הצרכן בקופה והוא זה שצריך להיות בולט וברור לעין כל.

 

"פרסום המחיר ליחידת מידה בפונט הגדול ממחירו הכולל של המוצר עלול להטעות הצרכן לגבי מחירו האמיתי של המוצר. מה גם שאם ניתן המחיר ל-100 גרם או מ"ל בגין מוצר שמשקלו או נפחו גבוה מכך, הצרכן עלול לחשוב כי מחיר המוצר הכולל נמוך ממחירו האמיתי. לכן, פרסום המחיר ליחידת מידה על המוצר בצורה בולטת יותר ממחירו האמיתי של המוצר עלול לגנוב את דעתו של הצרכן".

 

מ-AM:PM נמסר בתגובה שהמדבקות יוחלפו בעקבות פניית ynet: "לנוחיות הלקוחות בחרה רשת AM:PM לסמן את המחיר ליחידת משקל והמחיר נטו לתשלום על גבי המוצרים עצמם ולא רק בשילוט על גבי המדפים.

 

"לשם כך הוזמנו אקדחי סימון מחירים ייעודיים, שהתברר בדיעבד שהמופע המציין את המחיר ליחידה גדול יותר ממופע מחיר המוצר.

 

"אקדחי מחירים אחרים כבר הוזמנו ותהליך סימון המחירים מחדש יחל בעוד ימים ספורים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אז כמה באמת עולה הביסקוויט?
צילום: גיא רחום
הפונט של ה-1.69 גדול מפונט המחיר האמיתי
צילום: גיא רחום
מומלצים