שתף קטע נבחר

הודות לקבוצת פייסבוק: מילקי קצפת שב למדפים

קרוב לאלפיים צרכנים חברים בקבוצה שקוראת לשטראוס לשווק את קצפת המילקי גם כמוצר נפרד. זה השתלם להם: בעקבות פנייתם, שטראוס מוציאה מחדש את מעדן "הקצפת של המילקי"

היכונו לחזרתו לחיינו של "הקצפת של מילקי", מעדן שכולו קצפת. למי זה אכפת? לגל פאר למשל וקרוב לאלפיים חברי הקבוצה שהקים בפייסבוק: "רק קצפת מילקי! תצטרפו וזה יקרה.." שהצליחה להביא לשיווק מחדש של הקצפת של המילקי כמוצר העומד בפני עצמו.

 

נדיר שקבוצת לחץ צרכנית-ישראלית באינטרנט מצליחה להשפיע על חברה מסחרית גדולה להוציא מחדש מוצר כבקשתה. בעבר נאמר ל-ynet שביסלי טאקו עשוי אף הוא לחזור למדפים, בעקבות קבוצת פייסבוק דומה שקוראת להתקמבקותו.

 

כל חברי הקבוצה, שהוקמה בפברואר השנה, הם חובבי קצפת בכלל וקצפת מילקי בפרט, כאלה ש"נלחמים כדי לשמור את הקצפת לסוף", כמאמר אחת מחברות הקבוצה. מטרתם המקורית היתה שיווק של הקצפת של המילקי בנפרד מהפודינג, עדיף במיכל לחיץ שיוציא אותה מסולסלת וחגיגית.

 

אז מיכל לחיץ הם לא חילצו משטראוס, אבל הם לא מתקטננים על קטנות. מטרת העל שלהם הושגה - ובשטראוס מוציאים מהדורה חדשה ומוגבלת של הקצפת של המילקי. המארז, ובו צמד קצפות וזוג תוספות: סירופ שוקולד ופיצפוצי שוקולד, נכחד בעבר ממדפי המרכולים, ובימים אלה שב אליהם, וייחנה שם עד אוגוסט.

 

"הקמתי את הקבוצה לשם צחוקים וכיף", אומר פאר, תל-אביבי בן 31 שעוסק במחשבים, ל-ynet. "רציתי שימכרו את הקצפת של המילקי במיכל לחיץ ובכלל לא זכרתי את המוצר הקודם. באופן מעורר השתאות הצטרפו עוד ועוד חברים לקבוצה, עדכנו אותה כל הזמן והתגובות היו חיוביות. בעקבות הקבוצה הזו הצטרפתי לקבוצות מילקי אחרות, כדי לשמר את אחוות מילקי בין כל הקבוצות". 

 

בשוטחו את מטרות הקבוצה באתר, פאר כתב: "ובהנחה שיהיה לנו איזשהו 'כוח' כמציעי הרעיון מול שטראוס (וכנראה שלא יהיה) אני מתחייב לנסות שכל מי שיצטרף לכאן ויירשם לפני ששטראוס ירימו את הכפפה (אחרי זה לא חכמה) - יקבל קצפת אחת במתנה! זו הדרישה שלנו.. ולא נתפשר".

 

הסקפטיות שלו נתבדתה. בנוסף להיענות חלקית לבקשת הקצפת, שטראוס הסכימו לחלק קצפת לו ולצאן מרעיתו.

 

"לפני כחודש התקשרה אלי מישהי משטראוס", מספר פאר, "ואמרה 'שלום, אני יפית, מנהלת מותג מילקי', השבתי: 'שלום, אני גל ואני אוכל הרבה מילקי'. היא סיפרה שהם הולכים להוציא שוב את המוצר במהדורה מוגבלת, ולפי הביקוש יחליטו אם להשאירו על המדפים גם בהמשך. כל חברי הקבוצה שהצטרפו עד פרסום ההחלטה של שטראוס בקבוצה, יקבלו במתנה 5,000 יחידות מילקי, לכן שווה היה להצטרף מוקדם להתארגנות הזאת, ולדומות לה".

  

ואכן, פאר מיישם את תורתו. הוא חבר בהתארגנות צרכנית מעניינת נוספת שהחלה לפני כמה שנים באתר בשם בשם מקפליי 2010. זוכרים את הסניקרס שמרטי מקפליי ג'וניור (מייקל ג'יי פוקס) נעל בסרט הקולנוע מ-1989 "בחזרה לעתיד 2"? יוזמי ההתארגנות מבקשים מחברת נייקי לייצר ולשווק אותן. למרות שבסרט מדובר היה בנעליים משנת 2015, חברי הקבוצה מבקשים מנייקי לייצרן כבר ב-2010 כי "2015 זה עוד המון זמן".

 

מצרכנים פוטנציאלים הם מבקשים להכניס לטופס הנמצא באתר פרטים אישיים ורלוונטים (מידת נעליים למשל), כדי שאם היוזמה תתממש הנרשמים מבעוד מועד יזכו בסניקרס העתידניות. 

 

"אני לא יודע כמה אנשים כבר נרשמו באתר הזה, אבל נראה לי שנרשמו מספיק, ולכן זה כנראה יקרה. בכל מקרה, אני נרשמתי", מסביר פאר.

 

"אני בעד התארגנויות כאלה. זה כיף שבאזזז של התארגנות אינטרנטית ספונטנית לחלוטין כשלנו גרמה לחברה, ועוד ענקית כמו שטראוס, להוציא מוצר לשוק. מעניין כמה רחוק האינטראקטיביות הזו תגיע בתחום מוצרי הצריכה. אם מספיק אנשים יירצו טלויזיה משולשת זה עוד יכול לקרות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
"הקצפת של המילקי" - המהדורה החדשה
צילום: שלומי ארביב
היזם הקצפתי. גל פאר
מומלצים